{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
908 visninger | Oprettet:

Navn på hundetegn? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen

Jeg er lidt forvirret nu, jeg har været inde på nogle hjemmesider der sælger hundetegn, og på mange af dem står der man ikke skal have hundens navn stående på!? Kun ens telefon nummer, og evt. navn.
Fordi så er der ingen der kan kalde hunden til sig og sådan, men du kan da pifte, fløjte eller gøre andre ting for at få en fremmed hund til dig!?

Der står Peppo på Peppos hålsbånd og også hundetegn, er jeg mærkelig fordi jeg har hans navn på!? eller er det blevet en ny "trend" at hundetegn er uden hundens navn!?

Hmm


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Navn på hundetegn?
  • #1   25. dec 2006 Jeg har adresse og tlfnr på Fie´s navneskilte


  • #2   25. dec 2006 Der står også vores hunde's navn på deres tegn og telefon nummer og addresse.. :o/

  • #4   25. dec 2006 Jamen "vi kræver dyreværnspoliti nu" det er jo ikke så svært at kalde en hund til sig! Ikke hvad jeg ved af, du kan sætte dig i hug og snakke sødt og sige kom så kom så eller sådan..
    Jeg tror ikke at undlade navn på hundetegnet vil forminske tallet af stjålne hunde.


  • #5   25. dec 2006 det er ikke nogen trend... jeg har altid fået det at vide i hvert fald... men igen som du selv siger, den ka jo reagere på hva som helst....

  • #7   25. dec 2006 der står heller ikk navn på louies- men det er oss en plads sag. har satme verdens længste adresse! smiley og så fordi at jeg er bange for at han blir stjålet!

  • #8   25. dec 2006 Lovgivning om hundetegn:
    Mærkning, registrering og forsikring
    Man har pligt til at få sin hund mærket og registreret, senest når den er 4 måneder gammel (BEK nr. 1500 af 20/12 2004). Fra hunden er 4 måneder gammel, skal den bære halsbånd forsynet med et skilt med besidderens navn og fulde adresse (BEK nr. 496 af 1/11 1969). Hunden skal desuden være ansvarsforsikret – ligeledes fra fi remånedersalderen (BEK nr. 485 af 15/9 1984).

    Så et telefonnr. er ikke nok. Men vi har valgt kun at have mobil telefonnr. på, for så kan man altid få fat i os. Også hvis hunden skulle blive væk i udlandet, hvad synes usandsynligt.

    Gitte


  • #9   25. dec 2006 Mit fulde navn, adresse, postnummer og mobil nummer er på louies- så er godt dækket ind! smiley

  • #10   25. dec 2006 Man skal ha fat i hunden for at se hvad der står på skiltet, og når man har fat i hunden, er der jo ingen grund til at skulle kalde den til sig *GG*

    Men vi har vores efternavn stående på, tlf nr og adresse.


Kommentér på:
Navn på hundetegn?

Annonce