-bange for amstaff??? {{forumTopicSubject}}
Hey
Nu er jeg ejer af denne amstaff og er kun 9 måneder! men han er bare så sød og dejlig! alle hunde han møder selv hanhunde så er han bare så glad og hilser osv osv.
Men når man går tur med ham er der mange folk der skifter fortorv eller går så langt som muligt uden om ham selv om han bare sætter sig ned og logre med halen for at hilse!
Synes det er for meget helt æreligt! det er så grimt at de her hunde har de rygter bare fordi der er en masse mennesker der ikke læser om deres hund inden de køber dem eller bare køber dem for at de ser seje ud!
se lige vores lille vovse http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=40400
ser han på nogle måde ud til vil bide eller noget ?!
er det kun mig der oplever det til hverdag eller ?
okt 2007
Følger: 56 Følgere: 55 Hunde: 4 Emner: 216 Svar: 1.392
Angie ved ikke engang hvordan hun ska angribe hendes legetøj men det kan folk jo ikke se når vi er ude og gå...
men vi oplever det også HVER dag....
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.929
Og der ER folk der er bange for den type hunde. Det kan være nok så ubegrundet, men sådan er det altså. Frygt er ikke altid rationel. Jeg selv er lidt utryg ved schæfere. Jeg har i sommers mødt en helt fantastisk en af slagsen -dejlig hund. Men det ændrer ikke på at jeg er lidt utryg når jeg møder dem.
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.061
men jeg må indrømme at jeg faktisk godt kan forstå folk, for det første er der rent faktisk mange idioter med den type hunde (og så er de tit bidske når de har sådan nogle ejere)
for det andet har medierne jo ikke fortalt andet end dårlige historier om dem, og hvis man så ikke selv kender til racen, hvor skulle man så vide andet fra end hvad med ser i tv eller læser i avisen.
det gælder da bare om som ejer af sådan en hund at fremgå som et godt eksempel, det er den eneste måde at få folk til at skifte holdnig
aug 2007
Følger: 38 Følgere: 37 Hunde: 5 Emner: 119 Svar: 888
nov 2005
Følger: 82 Følgere: 76 Hunde: 1 Emner: 1.155 Svar: 19.265
mar 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 28 Svar: 49
jan 2008
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 143
Men som Michelle skriver, så havde du vel sat dig nok ind i racen inden du valgte den, inkluderet den signalværdi der er ved hunden.
mar 2008
ja da har jeg og var klar på det men blev bare så irriteret over det idag så skulle bare lige ud med lidt
jan 2007
Faktisk har mange andre racer end din været i medierne med kedelige historier, men det har du måske ikke lige opdaget?
Jeg har da osse oplevet at nogen har skiftet fortov når jeg kom med Reiki(ikke ofte med det er sket). Og han er jo alt andet end muskelhund. Han er en pelsbamse med logrende hale. Men det behøver jo ikke være fordi det er en muskelhund man har, at folk skifter fortov.
Og så kan det jo ikke nægtes at der har været mage episoder med agressive amstaff'er -og jeg kan jo som tilfældig forbipasserende (måske endda uden forstand på hunde) se om du er en af de ejere der har tjek på hunden, eller om du tilhører den flok tumper der vil have en sej hund...
jan 2008
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 143
Du har allerede taget første skridt til at være en af de ejere der vil gøre noget godt for racen. Du har valgt en hund med tavle, dermed er du mere sikker på hvad du har.
Nu skal du bare sørge for at give den en god oplevelse, og lade andre se hvor god en hund den er, så de ikke går hjem og siger at de der "pittbulls" er farlige...
jan 2007
okt 2007
Følger: 63 Følgere: 76 Hunde: 4 Emner: 49 Svar: 5.752
okt 2007
Om ikke andet så bliver man kvalt af pels totterne om natten når de sniger sig frem fra de mørke steder de har gemt sig i dagslys ;OI
jan 2007
-og lad så mit kampkræ være i fred *G*
okt 2007
og nej - jeg vil til hver en tid skifte fortov hvis jeg mødte jer to Gg
jan 2007
okt 2007
jan 2007
okt 2007
aug 2007
Følger: 1 Emner: 29 Svar: 1.097
Hunden er endnu ik nået puberiteten, du er vel 17 - 20, og det er din første egen hund. Selvfølgelig er han sød *S*
Lad mig så fortælle dig, at ALT kan gå galt fra nu af.....
Håber ik du bliver en af de RIGTIG mange på din alder, der har annonce her på HG "Det er med blødende hjerte........" fordi den søøøde hund blev kønsmoden, vi må alligevel ik ha hund, har fået mere arbejde, han kan ik med den anden hanhund, vi har fået barn, og ejer aldrig havde haft hund før - andet en familiens Labrador.....men den levede også i 14 år.....
Ud og træn med prof og anerkendte før det går galt.
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.326
nov 2008
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 3 Svar: 147
Jeg er sikker på at dem der har disse racer elsker deres hunde og mener at de er godheden selv osv. dog mener jeg at rigtig mange af dem har en meget kort lunte i forhold til så mange andre racer. Ikke dermed være sagt at andre racer ikke også kan være bidske.
Forskellen er hvis f.eks. min springer spaniel på en eller anden måde følte sig truet af et menneske og bed, så ville han hapse 1 gang hvor muskelhunde ofte bliver ved og ved.
Desuden har jeg set så mange især unge mennesker der synes det er "smart" at have en muskelhund, men rigtig mange af dem har ikke styr på dem overhovedet og kan dårligt holde deres hunde.
Nej jeg føler mig ikke tryg ved dem det indrømmer jeg.
jun 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 24 Svar: 145
jeg skifter også fortov og mine børn skal ik hen til den
jul 2008
Følger: 16 Følgere: 17 Hunde: 4 Emner: 43 Svar: 1.052
Jeg er udemærket klar over at mine hunde hvis de laver ballade kan gøre mere skade end de fleste andre hunde, og derfor har jeg også altid snor på medmindre vi er på stranden (så lokker vandet mere end alt andet) eller på bestemte områder hvor der er indhegnet.
Til gengæld har alle de amstaff jeg har mødt herude faktisk været utrolig velopdragne
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 10.279
Jeg har selv haft schæferhunde i mange, mange år, så jeg er meget vant til, at folk skifter fortov. Især med min sidste - en grå - der faktisk lignede en ulv en hel del. Det har affødt mange bemærkninger, som jeg bare har grinet af indvendigt. Man kan ikke bebrejde folk deres frygt. Men det har da været en kilde til morskab for mig, der har færdedes på træningspladser for schæferhunde i mange år og stort set aldrig har haft negative oplevelser med dem. Men jeg ved, at mange frygter schæferhunde og sådan er det bare.
Man er som hundeejer nødt til at acceptere og respektere, at ikke alle synes, at ens hund er guds gave til menneskeheden. Det skal man sgu ikke pive over. Og det gælder, uanset om man har en muskelhund, en doberman, en schæferhund eller en gravhund. Det vigtigste er jo, at man selv ved, at man har verdens dejligste hund.
aug 2008
Følger: 7 Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 446 Svar: 3.660
-Jeg tror at det er MEGET blandet.
Jeg skifter som regel fortov alligevel, især hvis jeg går med begge hunde.
Jeg tror mht til amstaff, så ville jeg nok kigge på ejeren først - ser han/hun lumsk ud, så havde jeg helt sikkert valgt at gå over på den anden side - hvis ikke en helt anden vej.
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 907 Svar: 17.377
For jeg ved at MIN hund er en kælling, og jeg ønsker ikke at hverken hun eller andre skal have en dårlig oplevelse...
Synes sgu tit ejere af muskelhunde.. Og især "amstaff" er nogle tudeprinsesser...
Du har valgt den race... Lev med det og nyd din hund
nov 2006
Følger: 20 Følgere: 36 Hunde: 2 Emner: 94 Svar: 3.107
Du har valgt en race, hvor den slags hører med, og du skriver selv du godt vidste det kunne være sådan da du fik din hund, så hvorfor piver du ?
jan 2008
Følger: 26 Følgere: 26 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 245
Mads B>> Ja, det er ærgerligt at mange folk har fordomme omkring de såkaldte muskelhunde, men såden er det desværre bare....
Det er en ting man skal være forberedt på, idet øjeblik man anskaffer sig en sådan hund.
Og det eneste man kan gøre, er at lukke ørerne for de evt stikpiller der må komme, og være glad over at ens egen hund ikke er som rygtet siger.
Nu ved jeg ikke hvor du bor. Men for mit vedkommende, har jeg været heldig, mht mit valg af hund.
Jeg bor i en mindre by, hvor "alle kender alle" og her er der ingen som dømmer en hund, uden at kende den.
Min Bella, var den første synlige Amstaff i gadebilledet her, og alle mennesker som har mødt/kender hende er vilde med hende. De tror det er løgn, når jeg fortæller hva race hun er.......
Her hvor jeg bor, bliver der heller ikke gjort forskel af hunde til f.eks hundetræning..... Der er alle hunde velkomne, uanset race.
Om jeg så bare er heldig, at bo det rigtige sted ved jeg ikke. Men jeg har ihvertfald erfaret, hvor vigtigt det er vise omverdenen, at mine hunde ikke er som rygtet siger
feb 2007
Følger: 49 Følgere: 49 Hunde: 3 Emner: 3 Svar: 202
uanset størrelse og race , dem er der faktisk rigtige mange af ...
så det behøver ikke at være din hund de er bange for :o)
aug 2008
Følger: 6 Følgere: 14 Hunde: 5 Emner: 159 Svar: 1.575
mar 2008
er jeg 17 20 år ? haha det er ikke min første hund har haft en Border collie før, for det andet jeg træner med ham størt set hverdag hvis jeg har mulighed for det, jeg går til hundetræning og svømmetræning med ham.
Jeg prøver at vise at dene hund ikke er det som alle andre siger og gør den til!
jun 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 50 Svar: 407
aug 2008
Følger: 7 Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 446 Svar: 3.660
Hvad med at tage dig godt af din hund, så skal folk nok finde ud af at DIN hund i hvert fald er okay.
jun 2008
Følger: 36 Følgere: 37 Emner: 88 Svar: 1.775
jun 2008
Følger: 36 Følgere: 37 Emner: 88 Svar: 1.775
jan 2007
Jeg er ikke 100% enig -for der ER problemer med racen og alle de "den skal bare lige have et enkelt kuld"-avlere og dårlige importer. Og jeg kan altså ikke se om din hund hører til blandt denne kategori når jeg kommer gående på gaden.
Dertil kommer så at om så der intet som helst var at sætte på racen, så er hunden jo altså stadig farlig selvom det så måtte skyldes at ejeren er en tumpe.
At hunden har en tumpet ejer, gør den jo ikke mindre farlig at passere (snarere tværtimod), og et ikke-hundemenneske kan jo altså ikke lige på et enkelt blik vurdere hvordan det forholder sig med dig og din hund.
mar 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 64 Svar: 692
jan 2007
Og nu er det ikke labrador eller alverdens tæppetissere der har problemer men derimod (bl.a.) amstaffen.
Og uanset hvis skyld det er, så gør det altså ikke hunden mindre farlig
aug 2007
Følger: 1 Emner: 29 Svar: 1.097
Jammen så skriv dog din alder....Og blev din Border så 14 år?
Som jeg før har mimret om, så ville jeg gerne have haft en Dogo. Men jeg orker/gider ik alt det bøvl, som de dårlige hundeejere har pålagt denne gruppe hunde.
Jeg vil kunne gå med min hund, uden skulende blikke.
Folk skal kun være bange for en hund, hvis der står en panser/vægter i den anden ende af snoren....
apr 2007
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 3 Emner: 43 Svar: 1.348
Skifter jeg fortorv? Ja, nogle gange, men ikke kun når det er de såkaldte muskelhunde,. Skifter folk tortorv, når jeg kommer med mine hunde - Ja, det sker tit - både folk med og uden hunde. Ikke alle mennesker er hundeelskere...
jan 2007
Men i denne forbindelse er det jo hamrende ligegyldigt HVORFOR der er farlige amstaffer derude. De er der, de er ikke labber, pomser eller hvad har vi. De er amstaffer...
AT labberne kan blive farlige hvis det var dem der var modedyr er jo fint nok -men det er ikke dem der er modedyr (og faktisk ER labberne udsat for alt fra uvidende ejere til ja -you name it -fordi racen er meget udbredt og populær -aligevel er det ikke dem der æder andre hunde på gaden på ugentlig basis).
Grunden er irrelevant i forhold til folks angst... Det er først relevant når vi snakker om hvad man kan gøre for at det ikke bliver ved at være sådan
jan 2007
-bange for amstaff???