{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.673 visninger | Oprettet:

Amstaff og andre hunde. {{forumTopicSubject}}

Ja jeg ved at jeg bevæger mig ind på et farligt område med dette emne, men jeg gør det alligevel.

Okay min fætter har en Amstaff, meget godt opdraget osv.

Jeg har en Cockoer Spaniel.

Nu får i to episoder hvor de to racer har været i "kamp" vi tager Cockeren først.

Hun angriber en anden tæve da den kommer for tæt på hendes hvalp, tæven får en rift ved venstre øje, og for at skille dem skulle vi bare have fat i dem.

Amstaff'en
Hun angriber en hund da den kommer for tæt på et stykke ligetøj, hunden skal have 43 sting, og for at stoppe Amstaffen skulle der bruges et slag.

Så jer med muskelhunde jeg syntes ikke i kan komme med jeres undskyldninger om at andre hunde er lige så slemme, og syntes heller ikke i kan brokke jer over at folk er bange for jeres hunde, jeg har selv fået det på den måde at mine hunde skal ikke i nærheden af en amstaff, da jeg frygter for dens liv.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Amstaff og andre hunde.
  • #1   4. nov 2008 Hvis man har en generel vogter type skal man altid være mere obs på forskeliige ting.. Jeg forstår sku godt nogle er bange for disse hunde, men sådan er det jo.. jeg påtvinger ikke andre mine hunde og de får ikke lov til at "lege" med alt og alle de møder... jeg tager sku mit ansvar

  • #2   4. nov 2008 nu ville det ikke være særlig svært for mig at komme med episoder hvor andre hunde har givet 44 sting, men vil eller har lyst til at synke på dit og andres niveau, da jeg mener at man skal tage hundene som individ og at man bestemt ikke kan skære alle over en kam.

  • #3   4. nov 2008 Jeg syntes så ikke, at du kan stille det op på den her måde, jeg har set 2 tæver ryge sådan i totterne på hinanden, at de begge måtte sys sammen og ingen af dem var kamphunde

  • #4   4. nov 2008 Forresten dette er som sådan ikke imod dem der tager deres ansvar, for deres hunde og bruger en rigtig opdragelsesform.

  • #5   4. nov 2008 okay.. så fik vi da din mening på plads..

    når man køber sådan en hund som os med disse muskelhunde, så bør man gøre sig klar over at hvis den gør skade på en anden hund er det ofte alvorlige skader. Så derfor bør man træne sin hund i modsatte retning end aggresivitet..

    desværre synes jeg det er sørgeligt at man skærer racerne over en kam, men det er trods alt min mening..


  • #6   4. nov 2008 nu kender jeg ikke den amstaff. men en gravhund kan være mindst lige så farlig som en amstaff hvis den gerne vil self. har en amstaff nogle meget stærke kæber end alle andre hunde, men alle hunde kan være farlige hvis ejeren har gjort et eller andet igennem deres opdragelse! men det er godt nok uheldigt! nu har jeg selv en amstaff og har haft en Border collie før faktisk sammen med en anden amstaff som os var min, men jeg har aldrig oplevede at mine hunde har gjort andre hunde noget eller vist tegn på de ville gøre det!

    Min hund jeg har nu træner jeg så os vær dag så meget som nu er muligt! den er sammen med mange forskellige hunde den så får lov til at lege med senere på dagen, ellers er den sammen med børn og andre dyr konstant.
    Men det er klart at alle hunde kan det sige klik! og det kan selv være for den bedste hund! men jeg synes nu ikke man kan bedømme amstaff er værrer end andre da en Rotweiler eller andre ligne hunde også er meget stærke så...

    Men er godt nok ked af det der er sket!


  • #7   4. nov 2008 Det jeg beskriver er hvad jeg selv har oplevet, jeg tager ikke alt det med pressen med, for ved da godt at der sker andre ting, men jeg har bare fået den "respekt" for Amstaffer, men det jeg ikke kan have er som folk straks kommer med undskyldninger, om andre racer lige så snart emnet er oppe.

  • #8   4. nov 2008 Og som jeg siger respektere jeg folk der anskaffer sig en Amstaff og ved hvad de går ind til, og ved hvilken opdragelse der skal til.

    Som Mads B siger så sørger han får at hans hund er sammen med andre, men den episode jeg har oplevet med en Amstaff er at de begge har boet sammen i meget lang tid.


  • #9   4. nov 2008 Man kan på ingen måde sige at hunden reagerede som den gjorde fordi det er den og den race.. Hvorfor tror folk altid det.. en hund OGSÅ en amstaff er ikke en psykopat hund,man skal ALTID kigge på adfærden... Det er fint du skriver at den her amstaff åbenbart er vanvigtig men hvis man ikke aner en kæft om adfærd hos hunde, skal man sku holde sin mund... Der er en grund til disse ting sker..

  • #10   4. nov 2008 Okay, vil du så forklare mig hvorfor en hund angriber en anden hund den bor sammen med, over et stykke legetøj?

  • #11   4. nov 2008 Nej for jeg skal vide noget om begge hund og gerne se dem... men jeg kender en tæve(ruhåret) som blir helt sindsyg hvis andre hunde tager hendes legetøj, og hun gik i vores tæve.. Men hvis man har bare lidt forstand på hunde ved man os at der er en grund til at tingene sker

  • #12   4. nov 2008 Hmmmm jeg har meget svært ved at tolke det der.... Du siger der er en grund til at tingene sker... Men de to hunde har boet sammen i 1½ år, keget med deres legetøj uden noget sker, men så en dag flyver den ene i hovedet af den anden uden en grund. Jeg vil mere sige at det sagde klik for Amstaffen, jeg skal ikke kunne udtale mig om det er noget der ligger i dens gener, men igen nu kommer du/i igen med undskyldninger, for at alle andre kunne gøre det samme, det er første gang jeg oplever det, og flere i min familie har hunde, og gerne to, og det er næsten alle racer.

    Og ingen af dem har gjort det samme.


  • #13   4. nov 2008 http://www.hundegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=24876


    utrolig sørgeligt at hunde blir overfaldet og bidt..men nogle racer gør bare mere skade end andre.. se evt link.. og derfor burde alle tage sine forholdsregler.


  • #14   4. nov 2008 Shawn.. Nogen hunde vogter på deres legetøj og mad..

    Den gamle ham og tæve jeg havde,mødtes tilfældigt over det samme kødben en dag..

    Der fløj de osse i skallen på hinanden.. En til dyrlæge med en rift ved øjet..

    De blev stoppet med et meget bestemt nej og fat i tæven.. det var hende der var striglen..

    Havde det stået til tæven,havde hun most hannen..

    Men de fik altså stadig ben sammen.. Det var et tilfælde at de stødte sammen,om lige det ben..


  • #15   4. nov 2008 nu er jeg også af den mening af selvom en lille hund mange gange er hidsig ja så laver den ikke så stor skade som en stor amstaff,,alligevel vil jeg komme med et eks for ca 10 år siden købte vi en dobberman og en tervuern samme tid,,de sloges første gang den dag vi kome hjem med tervueren,,hun var 9 uger og den anden 8 uger,,og ja det var en kamp det forgik i over et år næsten hverdag ved dte mindste ,,vi adskilte dem så godt vi kunne og ja det var bestemt ikke dobbermanen der started,,men til sidst var det hende hun fik nemlig nok men tvivler på hvis vores tervueren ikke havde begyndt om hun var blevet sådan???

  • #16   4. nov 2008 jeg syens da der findes mange mennesker der ikke burde få en muskelhund, fordi de har hunden forkert..

    Min er min familiehund, men jeg ved udemærket godt hva hans kræfter er, så derfor er jeg meget obs når han leger med andre. Men han underlægger sig generelt alle andre racer, da han selv tror han er lille bitte..
    Disse hunde gør mere skade, men den episode du har set tror jeg ikke har noget at gøre med det lige er den race...

    undskyld jeg siger det, for synes ellers normalt du virker fornuftig, men åben lige en bog og dyrepsykologi


  • #17   4. nov 2008 Nej det er sku ikke en undskyld, men en realitet... ja en amstaff kan gøre mere skade end andre, så kan en rottweiler det os.. Men fakta er stadig at alting har en årsag.. og nej det siger ikke bare klik for en hund

  • #18   4. nov 2008 Jamen for hulen da, de to hunde har gået sammen i 1½ år uden der er sket noget, og så meget legetøj er der altså heller ikke til de ikke kan rende ind i hinanden ved et.

  • #19   4. nov 2008 Mon ikke der har været optræk,til den ballade et stykke tid..

    Bare uden ejer har fået aflæst det..

    Mange hunde afprøver jo grænser overfor hinanden via leg og er man ikke opmærksom,kan det eskalere..

    dermed ikke sagt at det er ok,at den bider til 43 sting..


  • #20   4. nov 2008 svend;: nej din hund havde nok ikke gjort så stor skade hvis det ikke havde været provokeret over så lang tid. det er i hvert fald min overbevisning..

    sørgelig historie:(


  • #21   4. nov 2008 Fatter ikke at folk med muskel/kamphunde ikke snart vil indse at der er visse racer der tænder lettere/hurtigere og uden så meget provokation (Staves) over for andre hunde.

    Det er jo hvad alle experter siger og hvad man oplever gang på gang.

    Jeg har desværre oplevet det 3 gange og alle gange med en AST, jeg tør så ikke sige om der har været blandet noget pitt i den ene af dem der overfaldt Mester, men det har gjort at jeg holder ham MEGET langt væk fra alle disse racer og går også selv langt uden om dem.


  • #22   4. nov 2008 Stine: Præcis, hunde sender utrolig mange signaler som de færreste kender

  • #23   4. nov 2008 Ja det kunne da godt være jeg skulle have snuden i en bog med dyrpsykologi, men det ændre jo ikke på hvad der er sket, og hvordan jeg nu ser Amstaffen som hund, for mig har alle de dårlige episoder gjort det indtryk på mig om at Amstaffen ikke er en god hund i de forkerte hænder, og i nogle tilfælde ej i de rigtige hænder

  • #24   4. nov 2008 Ja for hvis der er pitt i er den nemlig meget farligere!! helt ærlig.. det handler sku om at kende sin hund og lære den at være til i verden og lære dens sporg at kende så den kan kommunikere med andre hunde... og hvem er disse eksperter så?? mig bekendt er der adskillige adfærdsbehandler som ikke mener dette!!

  • #25   4. nov 2008 Ved da med mine og dem jeg har haft gennem årene,at når de trækker tov eller lign,skal man lige lytte lidt efter tonen..

    det samme når de tumler voldsomt..


    Når tonen skærpes fra en af dem er det tid,til lige at komme med en lyd..

    Slåskamp er ikke tilladt her i huset


  • #26   4. nov 2008 jan:

    vio kan blive enig om at amstaff er en terrier og deri ser man dens temprement, så er den stor og har mange kræfter, store tænder og kraftigt bid.. så ja den kan gøre en del skade...

    synes bare det er ærgerligt at folk nærmest dømmer den som psykopater, for en hund kan ikke være psykopat.. man ska bare vide hvilken hund man har imellem hænderne...


  • #27   4. nov 2008 Ej nu må i stoppe, jeg giver Jan ret her, men på nogle punkter har uheldige episoder også en medvirkning på en hunds "lunte".

    Men ja hunde der har "kamp" genet i sig vil jeg da kalde farligere end en hund uden det gen.


  • #28   4. nov 2008 gad godt se en amstaf eller anden stor hund med så voldsomme bidskader som det link jeg har postet tidligere i tråden , forårsaget af en dværgpinscher eller anden lille hund på 5 kg..

    men sagt igen, så er mange små hunde da hidsige, min er ingen undtagelse, men holder ham i snor, jeg jeg ved han er agressiv mod andre hanhunde.



  • #29   4. nov 2008 Shawn.. selvfølgelig har en hund gener,da noget med at gøre,hvordan den er..

    Forstå godt at nogen frygter den og andre racer,fuldt ud..

    Jeg skriver om alm adfærd hunde imellem.. der er ting man så skal være mere opmæsksom på,med en race der er mere kort luntet.. Deraf mine indlæg smiley

    Slet ikke iorden at den bider sådan..


  • #30   4. nov 2008 alle hunde er forskellige, hvorfor forstår folk ikke det.. kig på min profil og fortæl mig hvilke hunde jeg har..
    jeg har aldrig oplevet noget på min amstaff, han har aldrig gjort nogen hunde noget, og stikker næsten halen mellem benene hvis andre bider ud efter ham.. eller os bliver han helt chokket og glor dumt på den anden, men så kender jeg også andre hvor man bare må acceptere at de ikke kan med andre hunde overhovedet, samme køn, dominerende eller andet.....- LIGE PRÆCIS SOM ANDRE HUNDE!!! min kammerats meget serøst trænet schæfer kan ikke med hanhunde og det er ingen kamphund... hunde er lige så forskellige som os, selvom vi er 2 danskere er vi ikke ens, eller 2 amerikaner eller hva ved jeg...

    OG når det så er sagt skal man altid rette sig efter hundens fortid, og arbejde efter dens personlighed så derfor skal man tage sit ansvar og vide at de har altså en fortid der siger kæmp til du dør....... men øhhh der er så mange der ikke gør det(til helvede med dem) men det skal vi andre ikke dømmes for.. - så nu taler jeg self for ansvarsbevidste folk..
    man skal vide at de hurtigere tænder af, og hvis de gør, er svære at få ned igen.. ligesom man skal vide at en border collie kræver mere end en 1 værelses lejlighed, og sidst men ikke mindst at jagthunde jager!!

    indlægget gik ud på at den ene var nem, den anden svær... men det er altså ikke alle amstaff der er sådan, forstår godt folk har svært ved at se forskel på den der tager deres ansvar og dem der ikke gør...og grunden til at den store diskution kommer så snart der bliver sagt noget negativt om kamphunde, er fordi vi som går op i det og tager det det kræver, vil self ikke dømmes ud fra at der findes nogen uhyggelig dumme mennesker i den verden her der bruger nytte af deres fortid..
    vi vil rettere rostes for at vi tager det ansvar..
    vi ved godt vores hunde KAN være farligere end andre.. men det kun os der kender vores hunde der ved det..
    MEN de folk med deres små skødehunde ved det ikke -for de gør jo aldrig noget...


  • #31   4. nov 2008 Mine forældre har to schæfertæver og de er ALDRIG alene med legetøj eller kødben/andet i den dur.
    Det er tæver og ryger de i totterne på hinanden bliver det ikke et kønt syn.
    Og ja, de kan sagtens lege sammen med legetøj uden problemer - men bliver den ene sur på den anden over et stykke legetøj skal de altså ikke være alene - så går det galt.
    De har boet sammen i 3½ år.

    Når det er sagt, så har jeg det helt OK med, at andre folk er bange for vores hunde - jeg ville også være utryg hvis jeg mødte en sådan type hund aggressiv, helt bestemt.
    Men - nu ved jeg også, og jeg er heldigvis ikke den eneste, HVAD jeg har mellem hænderne og jeg lader ikke som om jeg har en lille tøjbamse der ikke kan forvolde stor skade HVIS uheldet er ude, og forhåbentligt er jeg så god en hundeejer, at jeg ikke tillader, at min hund nogensinde kommer ud i en situation hvor den "har brug for" at bide fra sig.

    Jeg er så glad for området jeg bor i, alle hilser gerne - både med og uden hund, så det er vi superglade for. Men stadig holder jeg hende altid i snor og ikke bare lader hende rende hen til fremmede uden de har sagt god for det (nogle er jo bange for hunde - ligemeget race!) - måske derfor andre folk accepterer mit valg af hund og gerne vil snakke?
    Herude er det nemlig de små hunde der er "vilde og blodige" - heldigvis er de små, så ejerne kan holde dem, for de flyver nemlig frådende frem mod en når man kommer.


  • #32   4. nov 2008 gæt hvem:ja hun blev faktisk ret skør af det,,ville slå alt ihjel hun så af dyr til sidst...vi var uerfarne og fik dem ikke adskilt ordentligt vi troet hele tiden det blev bedre,,,hun blev aflivet som 1 1/2 årig da alle forsøg på ny familie osv var gjort,,og vi tilgiver aldrig os selv,,vi elskede den hund

  • #33   4. nov 2008 Gæt hvem >>>Nu er en AST ikk så stor som min er så syntes ikke at de er specielt store, men de gange Mester er blevet overfaldet har det været TOTAL uden grund, den ene gang lage han og sov på min grund, da en fyr kom gående med hans AST uden snor og med et fløj den på Mester og han var jo total uforberede da han som sagt sov... jeg ved godt at man ikk skal kaste sig i mellem men det gjore jeg og den endte da også med at AST´en kom slemt til skade... men det var fra min hånd og ikk Mesters...

    Det jeg vil frem til er at mange af dem har en meget lav agrations tærskel (Staves) og det er sgu noget folk med disse hunde må lære at indse, jeg siger ikke at der ikke er nogen der er obs på dette, men der er desværre RIGTIG mange der ikke vil indse at deres hund har nogle gener der gør at den tænder nemmere end mange andre hunde.


  • #34   4. nov 2008 og lig til sidst.. alle hunde har tænder og alle hunde kan slås... skaden kan være meget individuel, og det er self i form af hvilken hund der overfalder hvad.. en slædehund vil sgu os nakke en malteser med sikkert uheldige store skader, hvor omvendt ville sikkert være få...

    men igen forstår godt bange hundeejere fordi der findes nogle tåbe folk rundt omkring.. men jeg har f..... os mødt gravhunde, foxterrier osv ejere der bare lader ders hunde rende som det passer dem, for deres hund gør intet, selvom man kan se de kommer farende med blottende tænder... hva skal min flok af hunde så gøre???? forsvare sig? det kan de ikke, for så det straks dem der havner på forsiden af BT eller ekstrabladet som dødbringende kampmaskiner!!!!
    så det er sgu ikke kun kamphundeejere der ikk tager ansvar -der findes vidst meget andet man kan diskutere som går ud på det samme....-bar med en anden race..


  • #35   4. nov 2008 Jeg er den lykkelige ejer af en lille glad chihuahua.... som ikke er en arrig hidsig prop og altid i snor...... Jeg tager ingen chancer når jeg møder en muskelhund... hvis den tænder af.. - har min lille hund på 2,5 kg jo ikke en chance... den ville jo få uoprettelige skader.

  • #36   4. nov 2008 Jeg har nu mødt 5 ammstaffs med min lille Lotus og jeg må desværre give folk ret. Det er altså en hund der "lejer" lidt for voldsomt til min smag! Lotus er bestemt ikke pivet men hver gang den har tumlet med en ammstaff er det endt med en dårlig oplevelse. Er sikker på at der er gode ammstaffs derude men i min verden er det(Med frygt for en ordentlig sviner) en møghund at have, med mindre man bor på bøhlandet og den skal holde vagt.

  • #37   4. nov 2008 Folk kan åbenbart ikke se længere end til næsetippen... og debatten ang disse hunde vil aldrig tage ende.. lige som udlændingepolitik... så kort sagt.. der findes uansvarlige ejere der ikke tager højde for den race de har uanset om det er en lille, -større eller kamphund...
    -hvorfor ikke snakke generelt om uansvarlige hundeejere??


  • #38   4. nov 2008 Jeg har en schæfer tæve og an blanding amstaff han og her er det schæferen som hele tiden prøver til....
    Vi har dem aldrig til at gå sammen når vi ikke er hjemme og de går ALDRIG uden snor...
    Hvis ( som aldrig må ske) mine skulle ske at komme rigtig op at toppes ved jeg godt hvem der kommer mest til skade men ved også hun selv har hæret med til at starte det...
    Til træning er det amstaffen som leger og schæferen vi trækker væk da hun ikke han med rat menge andre hunde...


  • #39   5. nov 2008 er det mere okey at en hund bider hvis skaden ikke er så stor??? ..måske skulle man holde fokus på dette at angribe og ikke konsekvenserne

  • #40   5. nov 2008 Jeg er dyreadfærdsterapeut og tidligere "kamphunde" ejer (min skønne ambull Zülle) og er generelt superforelsket i den type hunde (særligt ambull, amstaff, staffie og mastiffer), men har ikke én nu - alene af den grund at jeg ikke ORKER at forsvare min hund hele tiden! Jeg fik næsten dårlige nerver af det - konstant at skulle diskutere med folk og høre på fordømmelser og fordomme - på trods af at min hund bare var en god dreng.
    For et par år siden tilbød en elev mig en hvalp efter hendes pragtfulde amstaff tæve (en fantastisk træningshund og det mest kærlige du kan tænke dig). Hun ville forære mig en fordi hun så gerne ville have at "sådan en som mig" fik lavet noget godt PR-arbejde for racen. Jeg var meget fristet - men endte med at sige nej, simpelthen fordi jeg ikke orker det mere. Sørgerligt.


    En af de ting der pisser mig allermest af ved den usaglige medie-hetz der kører er, at det eneste folk opnår med den er, at få skræmt alle de FORNUFTIGE muskelhundeejere væk fra racerne! - De folk der virkelig udgør et problem - nemlig dem der har hund fordi de synes det er sejt med en stærk "farlig" hund, holder ikke op med at have hundene - tvært imod! Jo mere frygt og had der er i befolkningen, jo mere interessant er det for dem! Og jo flere uansvarlige muskelhundeejere får vi!

    Jeg tager hatten af for de ANSVARLIGE muskelhundeejere der stædigt holder fast på deres racer - det er fanme flot. Jeg ved hvor hårdt det er!


Kommentér på:
Amstaff og andre hunde.

Annonce