590 visninger
|
Oprettet:
Min hund trækker?! :( {{forumTopicSubject}}
hej... Min hund på næsten 7 måneder, trækker utrolig meget når vi er ude og gå.. - hun kan simpelthen ikke få luft nogen gange.. hun har et alm halsbånd på.. overvejer en sele?
Hvad synes I? og evt hvilken sele vil i anbefale.
Skal så lige siges at hunden ikke er uopdragen, men utrolig ivrig!!.....
Håber i kan hjælpe..
aug 2008
Følger: 7 Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 446 Svar: 3.660
Jeg skal til at lære vores at gå på plads når vi er ude, så må jeg se om det lykkedes.
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.395
aug 2008
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 57 Svar: 184
Men tror en sele er værd at prøve, da jeg har hørt godt om sådan en
mette. : Har du evt billed på selen ?
aug 2008
nov 2007
Følger: 53 Følgere: 50 Hunde: 1 Emner: 408 Svar: 3.525
aug 2008
nov 2007
Følger: 53 Følgere: 50 Hunde: 1 Emner: 408 Svar: 3.525
(link fjernet)
http://www.hasf.dk/?menuid=34&siteid=59 <---- nederst
(link fjernet)
Den samme grime til forskellige priser
maj 2007
Den er magen til den, Helle linker til. Bare pink comouflage og så er det en XL:-))
okt 2008
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 12 Svar: 77
Det er nok en meget god idé prøve med sele.
Nemo bruger sele og det fungerer fint.
okt 2008
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 12 Svar: 77
(link fjernet)
maj 2007
Jeg har den i lilla XL og slet ikke pink camo.......*GGGG* Men det var engang min drøm at få den i pink camo, så jeg tror at jeg har visualiseret den lilla om til en pink........*GGGGGGGG*
nov 2008
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 3 Svar: 147
Jeg vil helt klart anbefale at man bruger sele og lommen fuld af godbidder og en alm. dressurline (ikke fleksline).. I starten skal man regne med at ens tur bliver utrolig kort for det kan tage rigtig lang tid at nå selv en kort strækning.
Når hunden går frem og snoren bliver stram stopper man og bliver stående helt stille. Man siger intet til hunden overhovedet. Hunden vil måske forsøge at komme frem, men bliv stående. På et tidspunkt vil hunden vende sig om og tage kontakt til dig for at sige "hvorfor går vi ikke?" og i det øjeblik roser du den og den fåer en godbid. Man forsøger at gå fremad og hvis hunden trækker, stopper man og venter. Når hunden tager kontakt, roser man og giver godbid. Hvis hunden er længe om at tage kontakt, så hav evt. en plastikpose eller noget ande man kan rasle med for at tiltrække sig dens opmærksomhed, men brug ikke stemmen. Hunden vil efterhånden begynde at forstå at den intet får ud af at trække, men man skal være konsekvent hver gang og stoppe når snoren bliver stram.
Jeg har selv to hunde der vel går som lidt over mellemstore hunde og jeg kan gå med begge disse i kun een lillefinger. Jeg har udelukkende brugt stopmetoden i oplæring af lineføring og har vel brugt ca. 3uger til 1 måned på at lære dem det. Den tid er givet rigtig godt ud, for man skulle jo gerne have sin hund i mange år og det skulle også gerne være en fornøjelse at lufte den, da det er noget man skal een eller flere gange dagligt.
Håber du kan bruge ovenstående råd (som faktisk er anbefalet af en hundeadfærdsterapeut) og du er velkommen til at skrive hvis der er noget du er i tvivl om... gerne pb.
Held og lykke
Min hund trækker?! :(