{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.356 visninger | Oprettet:

Urinsten {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Vores hund har desværre fået urinsten som måske har gjort at hun har fået hormon forstyrrelse i nyrene som i sidste ende kan ende med at hun skal aflives.
Jeg har derfor været til dyrelæge i dag og hun er kommet på piller, vi har hørt at man kan få noget foder til hjælp mod urinsten?? Nogen der har hørt om det og evt prøvet det..

På forhånd tak...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Urinsten
  • #1   5. nov 2008 Hills laver også noget.. Det hedder S/D for behandling og C/D for at holde dem væk

    Royal canin har ganske rigtigt også lavet noget, der hedder noget med Urinary.

    Og Specific har også lavet noget.. Det har jeg næsten 7.5 kg stående af.. som jeg ikke bruger, da vi fandt en anden løsning...

    Min kastreret hankat har krystaller i urinen og får Hills foder.

    Jeg ved dog ikke om det kan bruges til urinsten, men prøv at hør din dyrlæge.


  • #2   5. nov 2008 Tak for svar :O)

  • #3   5. nov 2008 min shanti havde det værste tilfælde af urinsten som vores dyrlæge (på dyrehospitalet) nogensinde havde set... hills s/d (dåsemad) hjalp hende, kunne holde ph værdien rigtig og efter et stykke tid kunne vi skifte til c/d tørkost som hun får idag

  • #4   5. nov 2008 specifiks foder kan bruges til forebyggelse af urinsten men ikke til decideret behandling..der skal man over i s/d'en...urinary ved jeg ikke hvor godt fungerer i forhold til da tøsen brækker sig i stride strømme af RC foder...

  • #5   5. nov 2008 Pudsigt Kamilla.. Oliver startede ud med RC, men blev så syg så syg, så vi skiftede til Hills s/d.. vi skiftede over til c/d, men det kan han heller ikke tåle, så selvom han egentlig ikke må få s/d i mere end en måned, så er det altså det han får.


  • #6   5. nov 2008 hvorfor må han ikke få det i mere end en måned? shanti fik det i lidt over et halvt år... vi stoppede engang i mellem og skiftede til noget tørkost men det handlede om prisen på de dåser...tøsen skal ha 4 dåser om dagen men dyrlægen sagde at 3 var nok...til 15 kr stykket var det en dyr omgang men det virkede heldigvis smiley

  • #7   5. nov 2008 Det siger de dernede.. At de kun må få det behandlende i en måned af gangen.

    Ja det er møgdyrt.. Katten vil ikke spise dåsemad *G*


  • #8   5. nov 2008 mystisk! men okay, der var heller ikke andet at gøre med shanti end fortsætte...vi var der ude hver uge med urinprøve så hun blev tjekket godt og grundigt

Kommentér på:
Urinsten

Annonce