{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
669 visninger | Oprettet:

Napper når han bliver irettesat. {{forumTopicSubject}}

Hej HG

Her på det sidste har vi oplevet at Sjumba er blevet lidt slem til at nappe når han bliver irettesat.

Nogle der har haft samme problem og hvad gjorde I for at komme af med det?

Han er mest slem til at gøre det over for min kæreste. Nogle gange gør han det også ved mig.

Det er jo ikke sådan at han tager hårdt fat. Men vil sku ikke risikere at han måske skulle gøre det ved naboens børn. Hvis vi ikke får sat en stopper for det.

Glæder mig til at høre jeres forslag.

Mvh

Lasse

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Napper når han bliver irettesat.
  • #1   7. nov 2008 Hvor gammel er han?

• #2   7. nov 2008 6 måneder....

• #3   7. nov 2008 Hunden må ikke få succes med at få stimuleret sin dominans (evne til at ville bestemme over sine artsfæller - også mennesket). Dvs. at hvis hunden eks. har erobret børnenes legetøj, og tilsyneladende forsvarer dette med aggressivitet, så undgå konfrontationen. Afled i stedet hunden, byt med noget bedre (godbid eller hundens legetøj) og få den om til at udføre en af sine "kunster" den er god til. Dette afbryder dominanshandlingen. Brug aldrig vold. Vold stimulerer hundens dominans, og udløser let aggressivitet.

• #4   7. nov 2008 Dominans vil jeg ikke betegne det Sjumba har....han er blot blevet teenager og er ved at afprøve 'hele verden' ellers rigtig godt indlæg Lonnie :o)

• #5   7. nov 2008 Normalt betegnes den periode som Sjumba er i " Som den rolige periode "
    Det er først fra 7 mdr alderen at de begynder at "stritte imod"
    Måske er Sjumba bare lidt fremme i skoene:-)
    Er tydeligt ud fra teksten at han er begyndt at prøve grændser af.
    " hvor langt kan jeg gå "
    " Hvordan reagerer de når jeg gør sådan "
    Han er jo en baby som prøver at finde sin plads i flokken.
    Nu er det at i skal bestemme, hvor han skal være.
    Held og lykke:-)

• #6   7. nov 2008 Jeg har også en hund, der siger fra overfor irettesættelser... Og tænk, det har været en gave.
    Det har revolutioneret min måde at have hund på - jeg er blevet tvunget til at vise min hund, hvad jeg ønsker på andre måder. Og min hund er af en sådan kaliber, at havde han ikke vist det så tydeligt, da han var helt ung, så kunne vi have fået lavet en sindssyg køter ud af ham.

Derfor - når hunden skal irettesættes skal han vide hvorfor han bliver det. Du skal være fuldstændig fair og rolig - aldrig gøre det i vrede eller afmagt.
    Du skal ikke være fysisk i din irettesættelse.

Min hund reagerer stadig med at sige fra, hvis man er unfair overfor ham. Hvis man forlanger noget af ham, han ikke ved, hvad er og irettesætter ham for at gøre det forkert - han bliver rigtig sur.

Det er en konstant reminder om, først at lære hunden hvad man ønsker, og når det er indlært, så kan man stille og roligt overveje en rolig og gennemtænkt irettesættelse for de fejl der sker.

Du kan vælge to linjer nu. Du kan vælge at guide hunden eller du kan vælge at slås med hunden.
    Det første kræver mere tankevirksomhed, men giver et utroligt stærkt og respektfuldt forhold.
    Det andet kræver en del fysik og med en hund, der ikke har et superego, kan det såmænd godt lade sig gøre at få hunden til at lystre. Ulempen er den snert af mistillid, der opstår..

Så held og lykke med dit valg :o)

• #7   7. nov 2008 Vores gør det samme...
    Hun er 9 måneder. Vi er nødt til at irettesætte hende med lyd, fordi hvis vi bruger håndtegn virker det som om hun bliver frygtelig provokeret og hopper op og bider os i hænderne. Det er først når hænderne er oppe over vores hoveder hun stopper.

• #8   7. nov 2008 Du skriver at han napper når han bliver irettesat. Nu er mit spørgsmål, hvordan irettesat og i hvilke situationer??

Ud fra dit indlæg, synes jeg det er utrolig svært at udlede, hvorfor han napper?

Beskriv gerne nogle situationer...

• #9   7. nov 2008 Jeg vil genre have nogel gode råd til at irretsætte ,,uden "vold" vi har også en lille tæve som godt kan knurre lidt når de andre ligger sig hos den hun ligger med hvordan griber man det an??jeg er jo lidt nervøs for mine unger pludselig kommer i midten,,det er kun lidt men det kan jo udvikle sig og skal helst tages med dte samme syntes jeg

Kommentér på:
Napper når han bliver irettesat.

Annonce