{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
533 visninger | Oprettet:

Napper {{forumTopicSubject}}

Min dejlige lille uldtot napper / bider rigtig meget efter os og vores datter. Vi har prøvet alt, sige et bestemt NEJ (er efterhånden ved at være træt af det ord hihi), tage fat i nakken (blidt) og sige NEJ FY osv. I starten hjalp det i nogle minutter, men nu bliver han bare endnu mere ivrig når han får skæld ud ;O( Min datter elsker ham overalt i verden, men jeg kan se at hun er blevet lidt bange for ham, vil ikke sidde på gulvet når han er der osv... Lidt træls, men jeg er optimist og VED at vi nok skal klare det, for han er en dejlig lille kælepot som elsker opmærksomhed og leg. Har I nogle gode råd eller ideer til hvad vi kan gøre?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Napper
  • #3   15. jan 2007 Buffy: Han har mindst 3 tyggeben og så har han masser af legetøj som er gode for hans tænder. Når han napper/bider siger vi nej og giver ham noget at bide på og derefter DYYGTIIIG hvis han sætter focus på den i stedet, men det varer så kun i nogle sekunder før han vender sig mod os igen ;O(

• #4   15. jan 2007 Har i prøvet og "skrige" rigtig højt AV - ikke råbe, men skrige med en skinger stemme? Nærmest pibe...

• #5   15. jan 2007 Behandle din hund som du selv vil behandles:
    Han går ture mindst 4 gange om dagen, 1-2 gange hvor vi tumler med ham (løber, leger med bold osv) han sover meget indendørs, men er han vågen øver vi "sit, dæk" eller leger "hent bolden" hvor bolden ruller på gulvet og han henter den, afleverer og får godbid.

• #6   15. jan 2007 Kisser C: Hans napperi er efterhånden blevet til "bide", det gør rigtig ondt når han gør det.
    Ved godt at alle hvalpe napper specielt når de leger, men det er ikke det....

• #7   15. jan 2007 At tumle : At lege
    Selvfølgelig skal vi da lege med ham....

• #8   15. jan 2007 Vil også lige nævne at han napper/bider ud i den blå luft næsten hele tiden, derefter går han hen mod os og gør det...

• #9   15. jan 2007 Buffy: Ja, har trænet Nej-øvelse med ham og gør det stadig hver dag. Men han gejler sig selv op når jeg siger nej og begynder at nappe... Jeg skal endnu engang undertrege at han er meget harmonisk, er helt renlig, sover igennem om natten, er glad for at se os når vi kommer hjem, hyggesover hos os på gulvet når vi ser tv osv... alt er godt indtil han bestemmer sig for at nappe, så kan han blive ved til han kommer iseng...

• #10   15. jan 2007 Formand For Team Vomløs* .
    Hvad mener du med gennem kropssprog?
    Det er lidt svært at finde ud af hvem og hvad man skal tro på, for jeg har læst/hørt at man ikke skal lege trække lege med hvalpe da det gejler dem op og fordi man kan komme til at trække mælketænderne ud...hhm..

• #12   15. jan 2007 lær den bidehæmning
    http://www.grosserguiden.dk/Ny_hvalp_i_huset/Hvalpens_forste_dage/Renlighed/Gode_vaner___darlige_vaner/Sikkerheden_i_hjemmet/nar_hvalpen_bider.html

ikke tage fat i hvalpen og straf den, ignorering i en kort periode er bedre

• #13   15. jan 2007 Kisser -

"Aldrig trykke din hund eller ødelægge dens drifter i så ung en alder .."

Øhh .. der er da ikke meget drift i din vovse, hvis den ikke kan tåle at man fortæller den, at man ikke vil ha den skal bide i ens børn, eller hvad ??

Jeg har da igen og igen .. ( og igen ) .. fortalt min malle at han ikke skal bide i mig, både nu og da han var hvalp - og hvis det har medvirket til at hans drifter er blevet "ødelagte", som du skriver - tja, så er jeg da glad for at jeg lagde låg på dem .. for han er da en turbohund med ekstremt høje drifter stadigvæk ..

så det vil jeg altså ikke lige give dig ret i, det du der skriver.

Kommer vel også an på, hvad man senere skal bruge hunden til, ikke ??

• #14   15. jan 2007 Formand -

"Jeg synes folk er for pyldrede hvad angår at sætte grænser for sin hund"

Enig BIG TIME !!!!

• #15   15. jan 2007 Kisser -

Det var da soleklart det du skrev mht at man ikke må hive driften ud af en hvalp ved at være hård ved den. Hvad er det for en del af det du skrev der, som jeg har misforstået ?

Det er da ikke mig, der sidder og fortæller andre at de skal træne på MIN måde. Som jeg så det, var det dig der fortalte Anni H, som jo har et problem med hendes hund, at hun skulle gøre tingene på DIN måde.

Og i min verden er der sq en vis forskel på en Rotweiler og en Collie - men det giver du mig måske heller ikke ret i ?

Mht din paranoia om at jeg "hader alt du står for", kan jeg kun stille mig undrende op - for så interessant synes jeg altså godt nok heller ikke du er ...

Jeg har på intet tidspunkt snakket om at du har pylret om dine hunde .. hvor har du det fra ???

• #16   15. jan 2007 Jeg kan ikke se logikken i det svar du giver Anni H, men det forventer jeg heller ikke du kan forklare.

Du kan ikke li mig - fair nok - men lad være med at gå ud fra at det er gensidigt. Det har du intet belæg for ..

• #17   15. jan 2007 <b>THE END</b>

• #18   15. jan 2007 Kisser -

Hvor er det godt, at nu da Lise har været inde og forklare det lidt mere uddybende at du rent faktisk forstår det jeg mente ...

skal nok forsøge at gøre det lidt mere tydeligt, skulle det ske jeg ville ind og kommentere i en af "dine" tråde en anden gang :o)

• #19   15. jan 2007 Lise>> <b>tror nu alle er lige gode om, det dårlige sprog i denne tråd</b>

• #20   15. jan 2007 Anni H- Nu ved jeg ikke om du kommer ind og læser i denne tråd igen. Jeg er enig med Lise at det altid er det bedste at give råd efter at have set hund+ ejer i "aktion", men jeg tillader mig at komme med et lille råd alligevel.
    1. du har en hyrdehund der er avler til at nappe / bide.
    2 Beslut dig for hvilken adfærd der for dig er acceptabel.
    Hvis du ikke vil ha at han skal nappe f.eks. efter din datter- Ja så må han ALDRIG nappe efter hende heller ikke i leg. Jeg ku se på din profil at hun er 5 år. Så kan hun godt lære at hun ikke skal lege den leg der starter hans napperi.
    Når så han napper alligevel- og det gør han sikkert- så går du ind og stopper ham. Hvis din datter leger med ham og han begynder at nappe- så stopper du dem begge 2.

Det vigtige er at du stopper det HVER gang.

Held og lykke

• #21   15. jan 2007 Lise L .. der behøves ingen detektiver,det er skrevet i Martines tråd omkring hunde der er ægte.. kan ikke huske titlen...

Det der undrer mig,er at en tager en sætning ud af en sammenhæng og sætter spørgsmålstegn ved Kissers hunds drifter..

Dette har jo ingen relevans til det der blir spurgt om, og hvorfor kommer man så ikke selv med et forslag..

Alle skriver på forskellige måde og sprog.. Ikke alle er lige gode til at forklare tingene på skrift... skal man så lade vær med at prøve at hjælpe??

• #22   15. jan 2007 Stine -

Det er da muligt at det undrer dig at jeg har taget noget som Kisser har skrevet. Jeg mener nu ikke at det er ude af sammenhæng, for i selv samme indlæg refererer Kisser meget tydeligt til sine egne hvalpe.

Vi har jo alle forskellige erfaringer med vores hunde og det er ihvertfald min erfaring at jeg aldrig har kunne ødelægge drifterne i de hunde jeg har haft, selvom jeg har sagt fra overfor dem, også i en ung alder.

Nogle kan jo lide driftige hunde, andre bryder sig ikke specielt meget om dem.

Og mht at give råd og vejledning, specielt til Anni, synes jeg det er useriøst at rådgive når man aldrig har set hund/ejer i virkeligheden, så derfor udelader jeg at gøre det. Jeg vil hellere give rådet, at Anni henvender sig til en professionel end at sidde og skyde i blinde.

Det er jo heller ikke altid at man laver et indlæg for at adressere en anden persons indlæg. Det kan jo være at årsagen er at man gerne vil oplyse dem der læser tråden, at man har erfaringer, der går i en anden retning.

At det optages som spydigt må stå for egen regning, da det på ingen måde var hensigten.

• #23   15. jan 2007 Martine.. Kisser er ikke den eneste,der bruger sin egen hund som eksempel i denne tråd,derfor min undren..

Lise.. Skal ikke gøre mig klog på det.. men mener bare når folk laver en tråd herinde må de ta hvad de kan bruge,og selv bedømme om deres problem er så stort at der er brug for hjælp udefra..

Kommentér på:
Napper

Annonce