{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
576 visninger | Oprettet:

faldt over gammel bog {{forumTopicSubject}}

Jeg har været ude ved de gamle i dag, og ville lige låne en bog med hjem. Men jeg fadt så over den her gamle hundebog fra 1960. Forfatteren er født i 1890 og billeder og historier i bogen er samlet gennem det meste af hans liv.

Det er sådan en "før du køber hund"-agtig bog, med beskrivelser af forskellige hundetyper og deres formål, billeder af forskellige racer og opdragelses- og pasningstips.
Derudover er der så en del 1-2 siders små historier/fortællinger om forskellige hundes liv (noge glædelige nogen meget sørgelige) set fra hundens perspektiv.

Og hold da op -jeg er helt opslugt. Hvor er det skægt at sidde og læse ligheder og forskelle dengang og nu, og hvor er det sjovt at se de gamle race-beskrivelser med billeder osv.

Hvor har nogen hunde altså forandret sig på forholdsvis kort tid, og det same har vores måde at holde dem på.

Mod forventning er opdragelsesdelen faktisk meget positiv. Forfatteren advarer således allerede i 1960 mod renlighedtræning ved brug af "gnid-hundens-næse-i-tisset-metoden" og gør meget ud af at fortælle om ros og belønning osv.

Et helt afsnit er dedikeret til fodring. Hjemmelavet mad vel at mærke. Og en kort introduktion til "det nymodens foder, der fåes færdiglavet og pakket i poser eller sække" *G*

-tror jeg er optaget af at bladre i flere dage nu hehe


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  faldt over gammel bog
Kommentér på:
faldt over gammel bog

Annonce