{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
842 visninger | Oprettet:

Kiab
Kiab
Tilmeldt:
18. jul 2004
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 26 Svar: 181

Vælge hund 4 dage gammel ? {{forumTopicSubject}}

Hejsa.. Jeg faldt lige over en tråd på et andet forum igår som jeg undrede mig noget over så ville lige høre herinde smiley
Jeg så som sagt en tråd igår hvor en skrev at de lige havde været ude og vælge deres lille nye hvalp som kun var 4 dage gammel :-S
Så tænkte jeg lidt.. Er det ikke ekstremt tidlig at være ude og kigge på hvalp ? altså både for køber og for moderen til hvalpene ??
Er det ikke mest humant at moderen og hvalpene for fred i mindst 14 dage efter en fødsel til at komme sig og få en masse ro ?
Stresser det ikke moderen at der er fremmede der rør hendes hvalpe så tidligt ?

Og i øvrigt så synes jeg da det er meget tidligt at kunne vælge sin hvalp ? den har jo ingen personlighed på blot 4 dage :-S

Det er bestemt ikke for at hænge nogen ud men undrede mig bare så meget jeg blev nødt til at spørge avls eksperterne om det bare er mig der synes det er meget tidligt.

God dag til alle smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vælge hund 4 dage gammel ?
  • #1   28. aug 2012 En tæve med hvalpe bør først få besøg af fremmede efter tre uger, alt andet er ikke rimeligt.

  • #2   28. aug 2012 Efter min mening er det ALT for tidligt.
    Mor og hvalpe har brug for ro og køber får ikke noget de ikke kan se på et foto..


  • #3   28. aug 2012 her får køberne først lov at komme når hvalpene er minimum tre uger gamle omvendt har jeg købere der vælger hvalp før de er født ....grunden til personligt besøg lige når de er født fravælges her er smittefaren fra personerne .:)

  • #4   28. aug 2012 Tak for jeres svar.. synes nemlig også det er ekstremt tidlig og kan ikke forstå avler allerede tager imod hvalpebesøg så tidligt smiley

  • #5   28. aug 2012 Eneste gode forklaring er at det er familie/venner til opdrætteren... men tror nu også jeg ville frabede mig besøg fra familie den første uge

  • #6   28. aug 2012 Familien rødtop : okay på den måde smiley det kan jeg godt se.. men tænker også hvis man har "solgt" en hvalp før den er født og man aftaler et personligt møde tidligt med hvalpene, er det så ikke også stressende for moderen hvis fremmede tager dem op og så de hele tiden lugter "fremmede" for hende ?

  • #7   28. aug 2012 TB - Ja det kan selvfølgelig være.. Jeg så tråden igår aftes inden jeg gik i seng og i morges da jeg ville gå ind og se om nogle havde skrevet ang det var tidligt osv, havde ts slettet tråden så det fik jeg ikke meget ud af, derfor jeg lige ville spørge her smiley
    Men ja ville os mene at man burde vente lidt selvom det er famile da tæven og hvalpene skal have lidt ro.


  • #8   28. aug 2012 Nu er det pomeranians jeg har kuldene er ikke ret store, lige nu er det Mille der venter sig, sidst fik hun to piger hendes første kuld, denne gang er der skrevet en op til en han hvalp.....så er der en sådan sender jeg billeder hver uge, og så ser hun den live når den løber rundt og har fået øjne......ca 4-5 uger gamle.....

  • #9   28. aug 2012 familien rødtop : Okay det synes jeg også er mere passende smiley

  • #11   28. aug 2012 Lena - Tak for svaret, så langt nåede jeg ikke at læse tråden nemlig. så var der jo en forklaring smiley

  • #12   28. aug 2012 Umidelbart tror jeg at forklaringen er at avler er temlig useriøs og bare gerne vil have penge i kassen.Og at køber vælger hvalp ud fra farve/pletter/aftegn og ikke andet. Desværre.

  • #13   28. aug 2012 Margit : det var nemlig også min tanke da jeg læste det. og ang at tæven ikke må være aggresiv, så kan man jo ikke undgå at tæven atid vil være bestyttende over for sine nyfødte hvalpe..

  • #14   28. aug 2012 Ja hun vil vel altid passe på de små. Og man behøver jo heller ikke at vælge hvalp bare fordi man besøger tæven. Jeg synes det lyder lidt useriøst.

  • #15   28. aug 2012 Vi valgte vores i en meget tidligt alder. Faktisk før vi havde set ham. Vi så ham som 4 dage gammel, mener jeg det var.
    Vi var så også regelmæssige besøgende i deres hjem, og vores ven, hvis hund fik hvalpene, var hjemme ved os ca. hver dag og er det stadig.
    Dengang havde vi kendt dem i 3 år, og hunden var 2 - så hun kendte os rigtig godt. Men vi fik ikke lov til at røre dem, før de var en uge - Kun se, ikke røre, som man siger :3

    Men ja, det er tidligt, og vi var også ekstremt heldige med Vaks.
    Og næste gang bliver det self ikke på den her måde.


  • #16   28. aug 2012 lene : Tak for det smiley jeg kunne nemlig ikke finde den da jeg søgte efter den smiley

  • #17   28. aug 2012 Jeg kigger opdrættere og skal have hvalp i løbet af 2013. Ved dem jeg har snakket med er der ingen besøg før 3 uger, det synes jeg er helt fint.

  • #18   28. aug 2012 Alex : fik lige læste hele tråden igennem og ts skriver at det var avler der holdte hvalpen og ikke hende selv og så er smittefaren osv jo ikke nær så slem.. smiley så går ud fra de bare har besøgt hvalpen uden kontakt med den ligesom du beskriver med din hvalp smiley

    men ja må stadig indrømme at det er tidligt at lukke folk ind i hjemmet, men det er der åbentbart nogle der gør smiley


  • #19   28. aug 2012 Rine; Ja, læste det efter, jeg havde svaret :3
    Ja, vi måtte heller ikke være der mere end 10 minutter og så skulle der gerne gå 2-3 dage, før vi fik lov til at komme igen, så hun ikke blev alt for stresset, så vi måtte slet ikke være hjemme ved dem særlig meget ^^ Kun lige for at se hvalpene, nu når vi havde gået og ventet så længe xD
    Vi havde jo allerede aftalt, vi skulle have en hvalp fra dem - Og der var kun 2 at vælge imellem, da de beholdt en selv ^^


  • #20   28. aug 2012 Jeg tror ikke at min tæve var mere end 14 dage gammel da jeg besøgte hende første gang. Jeg havde bestilt en glathåret tæve der ikke måtte være helt hvid, og siden der kun var to tæver i kuldet hvor den anden var ruhåret og helt hvid, ja så havde jeg allerede købt hende få timer efter fødslen. Nu kender jeg også opdrætter igennem flere år og havde bestilt hvalpen netop fordi tæven-moderen var helt fantastisk. Jeg fik altså lov til at besøge og pusle med min hvalp, uden at moderen overhoved rynkede på panden - faktisk lå hun bare på sofaen og slængede sig. Jeg mener ikke at hverken opdrætter eller jeg gjorde noget forkert i den situation, så derfor mener jeg heller ikke at man kan afgøre noget på HG når man ikke selv har været der.

  • #21   28. aug 2012 Jeg synes også det er noget andet når man kender avleren på forhånd og er vant til at komme i hjemmet..
    Kennel : du skriver jo også der gik 14 dage inden du så hvalpene første gang og det er jo også noget andet end 4 dage.
    desuden synes jeg heller ikke vi afgøre noget som helst ? det er et ganske simpelt spørgsmål til avlere herinde om hvad de plejer at gøre og mener ?


  • #22   28. aug 2012 Ja, ikke? ^^ Det er lidt noget andet, og det var jo også tilfældet hos damen i linket, at hun kendte ejer godt.

  • #23   28. aug 2012 ja lige præcis smiley havde bare forstået det sådan at hun ikke kendte stedet smiley

Kommentér på:
Vælge hund 4 dage gammel ?

Annonce