{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.287 visninger | Oprettet:

Pia H
Pia H
Tilmeldt:
24. mar 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9

Ny hund {{forumTopicSubject}}

Efter tabet af min dejlige Bamsedreng for nu snart 2 et halvt år siden, tænker jeg at det er ved at være tid, for snart at få en ny hund i familien.
Min datter på 4 snakker også hele tiden om det, og jeg savner virkelig den kærlighed og liv i hjemme, som det gir med sådan et firbenet kræ..
Nu er spørgsmålet så bare hvilken hund vi skal vælge, og om det skal være helt fra hvalp, eller en halvvoksen hund...
Havde en rottweiler før, og han var bare jordens dejligste hund.
Så det skal IKKE være en lille hund, men måske mellemstor.
Evt Labrador eller Golden retriver. ( har også en Linsehund i tankerne - hendes Chino)
Har også tænkt på at se om man kan få en politihund der er kasseret pga den er dumpet på en almen fejl til prøve (ikke pga noget fysisk eller psykisk)
Håber nogen vil komme med lidt input, gode råd eller evt ideer...
På forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny hund
  • Pia H
    Pia H Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #2   24. mar 2014 Gigant racer som i Grand Da noiar ( eller hvordan det nu staves) - bliver alt for meget, der skal også være plads her hjemme smiley

  • #4   24. mar 2014 Hvad med at tage ud på et internat måske og kigge? (:

  • #6   24. mar 2014 Vissevasse.. de fylder ikke så meget.. smiley
    De er svære at falde over, og man får ikke ondt i ryggen når de skal belønnes smiley
    masser af fordele *GG*


    profilbillede
  • Pia H
    Pia H Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #7   24. mar 2014 Lotte ja de er søde, men det bliver for stor en hund til vores rækkehus, og skal jeg ha en ny hund, skal den ha det som blommen i et æg, og det kan jeg ik tilbyde en GD her desværre...
    Anya%Meeko ja det kunne være det blev enden på det smiley - men tænker at hvis jeg skal ha en "ældre hund" så ku jeg virkelig godt tænke mig en politihund..
    For endten skal jeg starte fra bunden og opdrage på hunden fra hvalp, eller også skal jeg ku være sikker på den er godt opdraget smiley


  • #8   24. mar 2014 Pia: Jeg så tilfældigt du var inde og spørge til nogen blandings hvalpe på markedet. Lad være.
    Hvalpene sælges ulovligt. Dels er racen særdeles tvivlsom (ulovlig?) Dels bliver de ikke chippet inden salg.
    Find et ordentligt sted at købe hund

    Håber ikke jeg træder HGs regler over tæerne ved at advare her


  • Pia H
    Pia H Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #9   24. mar 2014 HOLD DA OP !!!! smiley kæft det er sød.. Men tror sku måske min datter ville blive lidt "bange" for den smiley

  • Pia H
    Pia H Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #10   24. mar 2014 Calle køber heller ik der smiley - så først efterfølgende de andre beskeder smiley men tak smiley

  • Pia H
    Pia H Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #11   24. mar 2014 Wippet ja det har du ret i smiley - selfølgelig har jeg også mine betænkeligheder, men det er værd at kigge på smiley

    Nogen der kender nogle gode internater i Nordjylland?


  • #13   24. mar 2014 haha.. det var også mest i sjov smiley
    Han er nu meget rolig og velovervejet i forhold til børn.


  • Pia H
    Pia H Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #16   24. mar 2014 er inde at kigge på Nordjylland nu, har kigget på dansk dyrerværn, de har desværre kun to små hunde

  • Pia H
    Pia H Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #17   24. mar 2014 der er desværre ik rigtig nogen hunde på internaterne pt - hvilket jo kun er godt..

  • Pia H
    Pia H Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #19   24. mar 2014 Er 100& enig Whippet...
    Og vil da også holde øje med internaterne fremover og se om min næste kærlighed dukker op der smiley


  • #20   24. mar 2014 Hvad med en broholmer? Den fylder ikke meget på trods af dens størrelse - mine 2 fylder faktisk mindre end mine 2 små hunde.
    Broholmeren er yderst børnevenlig, den er godmodig og rolig. Når vi slapper af, slapper de af. De opholder sig helst i nærheden af deres familie. Bedre hund fås ikke til en børnefamilie.



    profilbillede
  • #22   25. mar 2014 Kasserede Politihunde ville jeg ikke vælge med et barn i hjemmet
    Min far har haft to, samt jeg kender en hundefører ved politiet
    Alle tre hunde er for skarpe til at jeg ville have dem sammen med mine børn
    Men en schæfer er en lækker hund, jeg ville så bare vælge en hvalp


  • #23   25. mar 2014 Trine: Mums for et par basser smiley
    jeg har det på samme måde med mine to små cairner, synes også de fylder mere, fordi de er overalt, mere livlige.


  • #24   25. mar 2014 Der er også Brande dyreinternat

  • Pia H
    Pia H Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #25   25. mar 2014 Dejligt med nogle input og idéer. Har helt klart fået mere at gå efter end før:-)

  • #26   26. mar 2014 Er opvokset med politihunde, og de har altid kunnet skelne mellem hjem og arbejde - men de kræver jo at blive brugt, og alt skal jo holdes ved lige...
    Du kan som sagtens "risikere" en kasseret politihund, som har gået i hundegård hele sit liv, og derfor ikke ved hvordan den skal agere indendørs...

    Hvad kan du tilbyde en hund? Så er det nemmere at komme med forslag?


  • #27   26. mar 2014 Whippet; ser først din kommentar ved ulven nu, men jeg er ret enig.
    de fleste unge IU jeg kender til, er generelt roligere end GD, mere velovervejet synes jeg.


Kommentér på:
Ny hund

Annonce