11.540 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Min hund har fået stød:( Min hund har fået stød:(

Min hund har fået stød eftersom han har bidt en ledning over.
Jeg opdagede det ved at han sov hele tiden. Det startede igår aftes.
Han plejer altid komme løbende ligeså snart han bare høre en lille lyd fra soveværelset om morgenen, men imorges lå han bare og sov videre. Jeg gik så i bad og da jeg kom ud sov han stadig. Da jeg så kom hjem idag lå han stadig og sov og efter vi var lidt ude sov han igen. Så begyndte jeg at kigge lidt rundt og fandt så ud af at han havde bidt en ledning over.

Er der nogen der har erfarringer med det? -og hvad man gør?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min hund har fået stød:(
  • #1   13. nov 2008 Jeg ville kontakte dyrlægevagten og høre dem ad.. Vi kan ikke rigtig gøre noget herinde..

• #2   13. nov 2008 Jeg ville nok få dyrlægen til at tjekke hjert og puls i morgen.

• #3   13. nov 2008 S jeg kender nogen hvis hund har bidt en ledning over og han var tovlig i de o første døgn, men nu er han sig selv igen. Giv ham tid og ro,hvis han spiser og drikker så skal det nok gå S medmindre han ændrer total adfærd efter et par dage så skal du tage kontakt til dr. Dyr

• #4   13. nov 2008 Ja, havde også tænkt mig at ringe til dyrlægen imorgen. Men ville bare lige høre herinde alligevel om der var nogen der havde prøvet det samme. og hvad de så gjorde.

• #5   13. nov 2008 Jeg ville altså ringe til vagtdyrlægen. Husk på at han får rigtig god kontakt med strømmen fordi hans mund er fugtig og desuden er han ikke særlig gammel.

• #6   13. nov 2008 Sarah A

Hej det er meget vigtigt at kontakte en dyrelæge med det samme, især hvis du selv synes han er anderledes.
    normalt hvis vi mennesker får stød skal vi en tur forbi skadestuen med det samme, og det samme gælder også for vores kæledyr.

Det er ikke noget jeg ville vente med til i morgen, jeg arbejder med strøm til hverdag, og ved hvad det kan gøre.

Det er ikke strømmen der er farlig men amperene, hvis tilfældet er at din hund har fået strøm igennem sig, ved ingen af os om det er gået over hjertet eller ej, og det kan ikke ses eller opdages, ved mindre du tager til dyrelægen og han/hun lytter til hjertet.

jeg skriver ikke dette for at gøre dig bange, det er bare for at fortælle hvor farligt det kan være og det ikke er noget man venter og ser an med.

Hvis du har mulighed for det så luk adgangen til ledninger så din hund ikke kan komme til dem, og husk også til atenneledningen, da den indenholder ståltråd og kan ødelægge meget indevendigt, hvis din hund spiser det.

Hvis du har yderligerspørgsmål eller hvil have råd til hvordan man kan pakke ledninger ind eller andet så bare skriv

• #7   13. nov 2008 Men altså ud over han sover meget virker det ikke som om han har det dårligt. Han leger lidt men ikke ret længe for så blir han træt. Men ringer til dyrlægen imorgen.

• #8   13. nov 2008 Sarah A

Man bliver heller ikke dårlig af det, det er jo heller ikke sikkert han har fået stød, men det er jo dit valg hvornår du vil ringe til dyrelægen.
    Krydser mine fingre for alt er ok.

• #9   13. nov 2008 Sheila: Mange tak:) Du kan tro jeg også krydser alt hvad jeg har:)

• #10   13. nov 2008 hvornår opdaget du det?

• #11   13. nov 2008 ah har lige læst det igennem nu, sorry.

• #12   13. nov 2008 Et menneske kan i værste fald dø af det så mon ikke en hund kan det samme?

Hjerterytmen kan blive forstyrret og dette kan ende med flimmer som kan give hjertestop.
    Jeg ville som MINIMUM ringe til vagtdyrlægen og høre om det er noget de synes kan vente.

Forstyrret hjerterytme er farligt og kan også give blodpropper.

Trætheden kan være et symptom på at hjertet er belastet.

Din hund, dit valg ... Jeg ville i hvert tilfælde tage kontakt til dr. Dyr.

• #13   14. nov 2008 Jeg kommer lige i tanke om at hunde der har fået stød også har risiko for at gå i chok og desuden fandt jeg dette på falcks førstehjælp til dyr:

ELEKTRISK STØD
    Kontroller at strømmen er afbrudt, inden
    du nærmer dig dyret. Tag stikket ud.
    Skaf frie luftveje.
    Giv om nødvendigt kunstigt åndedræt
    efter mund-til-snude-metoden (se side 4).
    Se efter om dyret har fået brandsår.
    Skyl om nødvendigt det forbrændte
    område med rigelige mængder koldt vand.
    Kontakt en dyrlæge.

Jeg ville ikke vente med at kontakte en dyrlæge indtil i morgen men snakke med vagtdyrlægen allerede i aften

• #14   19. nov 2008 Noget nyt `?

Kommentér på:
Min hund har fået stød:(

Annonce