Min hund har fået stød:( Min hund har fået stød:(
Min hund har fået stød eftersom han har bidt en ledning over.
Jeg opdagede det ved at han sov hele tiden. Det startede igår aftes.
Han plejer altid komme løbende ligeså snart han bare høre en lille lyd fra soveværelset om morgenen, men imorges lå han bare og sov videre. Jeg gik så i bad og da jeg kom ud sov han stadig. Da jeg så kom hjem idag lå han stadig og sov og efter vi var lidt ude sov han igen. Så begyndte jeg at kigge lidt rundt og fandt så ud af at han havde bidt en ledning over.
Er der nogen der har erfarringer med det? -og hvad man gør?
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.794
sep 2005
Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 591 Svar: 7.993
mar 2006
Følger: 50 Følgere: 45 Hunde: 2 Emner: 171 Svar: 4.186
sep 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 36 Svar: 302
nov 2008
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 3 Svar: 147
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 43 Svar: 1.421
Hej det er meget vigtigt at kontakte en dyrelæge med det samme, især hvis du selv synes han er anderledes.
normalt hvis vi mennesker får stød skal vi en tur forbi skadestuen med det samme, og det samme gælder også for vores kæledyr.
Det er ikke noget jeg ville vente med til i morgen, jeg arbejder med strøm til hverdag, og ved hvad det kan gøre.
Det er ikke strømmen der er farlig men amperene, hvis tilfældet er at din hund har fået strøm igennem sig, ved ingen af os om det er gået over hjertet eller ej, og det kan ikke ses eller opdages, ved mindre du tager til dyrelægen og han/hun lytter til hjertet.
jeg skriver ikke dette for at gøre dig bange, det er bare for at fortælle hvor farligt det kan være og det ikke er noget man venter og ser an med.
Hvis du har mulighed for det så luk adgangen til ledninger så din hund ikke kan komme til dem, og husk også til atenneledningen, da den indenholder ståltråd og kan ødelægge meget indevendigt, hvis din hund spiser det.
Hvis du har yderligerspørgsmål eller hvil have råd til hvordan man kan pakke ledninger ind eller andet så bare skriv
sep 2008
nov 2007
Man bliver heller ikke dårlig af det, det er jo heller ikke sikkert han har fået stød, men det er jo dit valg hvornår du vil ringe til dyrelægen.
Krydser mine fingre for alt er ok.
sep 2008
nov 2007
nov 2007
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 242 Svar: 15.314
Hjerterytmen kan blive forstyrret og dette kan ende med flimmer som kan give hjertestop.
Jeg ville som MINIMUM ringe til vagtdyrlægen og høre om det er noget de synes kan vente.
Forstyrret hjerterytme er farligt og kan også give blodpropper.
Trætheden kan være et symptom på at hjertet er belastet.
Din hund, dit valg ... Jeg ville i hvert tilfælde tage kontakt til dr. Dyr.
nov 2008
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 3 Svar: 147
ELEKTRISK STØD
Kontroller at strømmen er afbrudt, inden
du nærmer dig dyret. Tag stikket ud.
Skaf frie luftveje.
Giv om nødvendigt kunstigt åndedræt
efter mund-til-snude-metoden (se side 4).
Se efter om dyret har fået brandsår.
Skyl om nødvendigt det forbrændte
område med rigelige mængder koldt vand.
Kontakt en dyrlæge.
Jeg ville ikke vente med at kontakte en dyrlæge indtil i morgen men snakke med vagtdyrlægen allerede i aften
aug 2007
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 546
Min hund har fået stød:(