{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.280 visninger | Oprettet:

Kastration vs kemisk kastration {{forumTopicSubject}}

Jeg sidder her og læser lidt i emnerne omkring kastration af hanhund.

Vi har jo Toffie, som jeg mener bør kastreres, men jeg kan læse at nogle anbefaler kemisk kastration først.

Hvordan fungerer det, og hvad indebærer det? Er det det samme son en P-stav (til katte)? og har det samme bivirkninger?

Jeg er lidt skeptisk overfor p-stav, da jeg har set, hvad det kan gøre ved en kat, så derfor spørger jeg hvordan det fungerer på en hund.

Toffie er ikke en hund for alle og enhver.
Han er en dejlig lille fyr (omend noget "belastende" lige for tiden, på grund af Emmas løbetid) der har knyttet sig meget til os, siden vi fik ham.

Toffie har - så vidt jeg ved - haft det lidt svært førhen, og første gang jeg så ham, var han fyldt med knuder, hvilket har bevirket, at det tog mig 1 måned at vænne ham til børste og kam (han blev selvfølgelig klippet helt i bund) uden at blive bange og ryste.
Toffie har det svært med andre hanhunde. Han tror han er verdens største - eller også er han lidt bange, jeg ved det ikke helt, men han humper alt og alle han kommer i nærheden af, hvilket har givet ham lidt "skrammer", så nu går jeg kun i hundeskoven, når vi er alene - hvis jeg tager ham med.

Han kan godt finde på at snappe ud efter folk - og igen tror jeg, at det kan skyldes hans opvækst.

Toffie er en dejlig lille hund på snart 3 år, og han har et helt liv foran sig, så jeg vil se hvad jeg kan gøre, for at få det mest optimale ud af det.

Nu er det så jeg lige vil spørge...
Tror I, at det vil have en gavnlig effekt på ham, hvis han bliver kastreret, eller vil han blot blive endnu mere "utryg"??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kastration vs kemisk kastration
  • #1   19. nov 2008 Fordelene ved en kemisk kasteration er, at du kan se virkningen, inden du laver et indgreb der ikke kan laves om. Det er ikke alle hunde der ændrer sig, ved at blive kastereret.
    Der er kommet en ny depotmedicin, som de får med en sprøjte. Den skulle være helt uden bivirkninger.
    Min egen minibuller har fået sådan en sprøjte for 3 uger siden.
    Jeg har endnu ikke mærket nogen forskel på ham, og hvis det ikke kommer, så er der ingen grund til at kasterere ham rigtig senere.


  • #2   19. nov 2008 Louise - tak for dit svar smiley

    jeg hælder også til kastration af Toffie, og jeg er virkeligt blevt bestyrket endnu mere, efter at have set, hvor frustreret han er, nu hvor Emma er i løb.

    jeg vil bare gerne høre, om det kan påvirke ham i negativ retning, når han er så "utryg" sm han er, når der er fremmede i nærheden..



  • #3   19. nov 2008 Tonny & Maja .- Ved du hvilke bivirninger det kan have, at lave en kemisk kastration?



  • #4   19. nov 2008 mette & dennis - okay tak for svar smiley



  • #5   19. nov 2008 Så længe det ikke har en negativ virkning på ham, så tror jeg vi vælger kastration.

    Det vil være virkelig synd, hvis han fik det værre psykisk.


  • #6   19. nov 2008 Helloow Dorte ;-)) Det er længe siden ;-))

    Tak for dit svar ;-)) Jeg tror vi vælger kastration. Han HAR haft det knap så godt førhen (ved ikke om du kan huske lidt om det, da vi fik ham?) men jeg er bare "bange for" at vi kan skade ham mere, ved at få ham kastreret, men på den anden side, så er jeg stor fortaler for kastration, da jeg kan se, hvor meget dyr kan stresse over de hormoner.
    Kan du følge mig lidt i mit dillemma?


    Mette og Dennis - tak fordi du deler dine erfaringer ;-))




  • #7   19. nov 2008 Jeg har det sådan, at hvis hormonerne skaber problemer hos hunden, så er det helt oplagt lige at forsøge med kemisk kastration for at se om det er der hunde ligger begravet - herefter er det bare om at fjerne bollerne.

    Dog med en vigtig undtagelse - er hunden en nervøs og usikker en af slagsen, så ville jeg først overveje kastration, hvis det var dens liv, det handlede. Og så ville jeg bestemt overveje det mere end nøje.


  • #8   19. nov 2008 CH og Dorte - det er derfor jeg er meget i tvivl. Toffie virker udadtil som en frygtløs hund, der kan finde på at humpe en schæferhund (Det prøvede han en dag, med det resultat, at han blev sat voldsomt på plads. Vi nåede ikke at reagere, før schæferen var over Toffie)

    Men med tanke på, hvad han end har måtte gennemleve, så er jeg både for og imod.
    Jeg kan godt "frygte" at det vil gøre noget ved hans selvværd på en negativ måde, men på den anden side, kan det måske berolige ham, så han får mere ro på sig selv..

    CH - hvad er dine erfaringer med nervøse hunde og kastration?? Jeg vil gerne danne mig et indtryk, inden jeg går det skridt videre..

    Alternativt må vi finde en barnepige til Emma eller Toffie, når hun er i løbetid, for at mindske hans frustrationer..



  • #9   19. nov 2008 Testosteron er jo med til at give hunden lidt hård på brystet. Ofte er det det, folk døjer med og derfor vælger at kastrere hunden. Nervøse og usikre hunde har jo ikke så meget hård på brystet i forvejen, og tager man testosteronen væk fra den, så bliver det desværre ofte værre.

    Det er svært - det er bestemt en afvejning, og her kommer den kemiske kastration ind i billedet, fordi det kan give en fornemmelse af, hvordan en kastration vil påvirke hunden. Desværre er den ikke 100 procent sikker - men der er i det mindste fortrydelsesret ;o)


  • #10   20. nov 2008 Mange tak for dit svar ;-))

    Jeg vil kontakte dyrlægen og høre, om vi kan få en tid til snak og en kemisk kastration i første omgang.

    Jeg vil hellere være sikker, frem for at gøre noget, som i længden kan skade ham..



  • #11   20. nov 2008 hej igen

    Med den nye form for kemisk kasteretion, skulle der ikke være bivirkninger. Men den holder selvfølgelig kun 6 måneder, så man skal kun bruge det, for at se om en egentlig kasteration har en virkning.


Kommentér på:
Kastration vs kemisk kastration

Annonce