{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.141 visninger | Oprettet:

Øredråber, min hund vil ikke. {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg har en amstaff på lidt over et år. Han havde en rigtig dårlig oplevelse med en led forudindtaget dyrelæge der skulle kigge ham i øret for lang tid siden, hun kunne på ingen måde lide ham og det kunne han sagtens mærke. Vi fik kæmpet os til at få kigget ham i øret og fik derefter skiftet dyrelæge, vores nye fik med nød og næppe kigget ham i øret, selvom han ikke var meget for det. Han bliver lidt vild og gør alt for at komme fri.

Nu har vi haft nogen øredråber til ham i et stykke tid og vi har været nødsaget til at snuppe ham når han slappede af foran brændeovnen osv. Han er bare begyndt at lure mig når jeg kommer, den smarte hund. Så han vender næsten altid sit venstre øre opaf når han slapper af og det er det højre der er problemet.

Jeg har prøvet at holde ham, men det er praktisk talt umuligt da han er blevet så stærk og hvis det endelig lykkedes mig kan jeg ikke holde hans hoved stille.

Har i nogen gode råd til hvordan jeg kan vise ham at de øredråber ikke er farlige? Vi har normalt et godt tillidsforhold til hinanden, han ved at det jeg viser ham ikke er farligt, men han afskyer de satans dråber.

Hjælp.

Vh. Tim


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Øredråber, min hund vil ikke.
  • #1   19. nov 2008 klikkertræning.

  • #2   19. nov 2008 Træning. Rør ørerne uden at løfte i dem, sige dygtig og giv godbid, og der efter stille løfte øret (ikke med det samme) og derefter give godbid og gå stille frem. Du kan sætte kommando på, jeg bruger selv "´mor skal se" og så røre og løfte lidt op i øret, og sig dytig og giv godbid, og så blive ved og løfte lidt mere og lidt mere op i øret. og til sidst helt op så du kan kigge ned i det..

    Det er virkelig tilvænning fra din hunds side af.. Og til sidst så vil han lade dig se i hans øre..


  • #3   19. nov 2008 Jeg har bestilt en klikker nu, konceptet virker rigtig tiltalende.

    Vil da også prøve Christina R's metode, det virker logisk.

    En kombination vil muligvis fremme processen smiley

    Tak


  • #4   19. nov 2008 Det er tillidsbrud hver gang i tvinger jer til at kigge på hans øre. Det forstærker problemet.

    I må i gang med at træne at I kan komme til øret. I kan træne det som I træner alt andet, med klikker, godbidder eller legetøj og masser af ros.

    Det kan indlæres langsomt og sikkert.

    Min hund HADER at der kommer nogen i nærheden af hendes ører. Men da hun er allergiker hvor udbrudene kommer til udtryk ved smertefulde hængende ører er det vigtigt at man kan komme til dem.

    Med træning er det i dag ikke noget problem. Hun kan ikke lide det men tillader det fordi hun ved at der falder en belønning af :o)

    God fornøjelse.


  • #5   20. nov 2008 Jeg har fra hundene var hvalpe..... tager er serviet om fingeren og " kørt lidt rundt " i øret på dem.....

    Så den er vænnet til det.... og har altid rene ører..... *GG*


  • #6   20. nov 2008 En af mine første hunde jeg havde. Kunde heller ikke lide det til at begynde med, han kom ind på sengen og ligge, han så jeg tog godbidder med ind og lagde dem i vinduet ,og gav masser af ros og kæl og snakkede med ham når vi var færdige fik han godbidder.

    På den måde fandt han hurtig ud af at det var godt for det hjalp.

    Derefter hvis han fik røde ører kom han hen og lagde hovedet på mine ben viftede øret så jeg kunne se ned i det. ( han havde hængeører )Ja han kom selv og fortalte at nu va det tid til ørerdråber igen. Så gik han ind i sengen og lagde sig når jeg havde taget dråber og godbidder,og jeg skulle bare holde lidt i øret.

    Smart hund.


  • #7   20. nov 2008 Det er et spørgsmål om tillid og tilvænning. Mine hunde har fra hvalpe af blevet vænnet til at jeg kan røre dem overalt. Hver dag fjerner jeg f.eks. øjenkroge flere gange om dagen og skal blot sige "øjne" og så ved de hvad der skal ske.

    Min springer skal også indimellem have dryppet ører. Han har altid været vant til at jeg rørte ved hans ører uden der skete noget og derfor er det i dag ikke noget problem at få lov til at dryppe dem.

    Der er nok ikke andet at gøre end at du simpelthen vænner ham stille og roligt til at det at blive rørt forskellige steder ikke er "farligt" og giv massere af ros og godbidder. Rør hans ører rigtig mange gange udenpå, løft dem osv UDEN at dryppe og han vil snart finde ud af at det ikke er farligt eller forbinde at hver gang ørene bliver rørt, så er det fordi der skal dryppes kold væske ned i dem. Det kilder garanteret også, så derfor plejer jeg at massere øregangen udenpå... dvs lige under hvor øreflippen slutter.


Kommentér på:
Øredråber, min hund vil ikke.

Annonce