{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
904 visninger | Oprettet:

Hundeweb {{forumTopicSubject}}

Jeg sad lidt for sjovt og kiggede på hundeweb under racerne hvid hyrdehund og hvid sweizizk hyrdhund og ser til min undren at mange af Tysons forfædre står registreret derinde?

Der er både hunde med DHL stamtavle, DDH stamtavle, DRU stamtavle, CKC stamtavle og sågar den gamle klub for hvide schæfer HSK (som var en specialklub under DRU).

Hmm undre mig over at dette kan lade sig gøre?

Kunne jo være godt hvis vi klubberne imellem kunne samarbejde om netop hundeweb...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hundeweb
  • #1   20. nov 2008 Det er vel fordi nogen har valgt at få overflyttet deres hund til DKK.
    Hvad om de andre klubber også lavede en slags hundeweb? Jeg tror nemlig muligheden for et samarbejde er minimalt


  • #3   20. nov 2008 Mon ikke det er fordi det er en forholdsvis ny race ved DKK, og derfor vil nogen af de "gamle" hunde jo være fra andre klubber.

    Sofie -man kan godt overflytte til DKK, hvis opdrætteren ikke tidl er smidt ud af DKK osv, og hunden vil normalt så få blanke aner


  • #4   20. nov 2008 synes umiddelbart ikke det ser ud som de er overflyttet til DKK, da der fx står DDH 100425
    Det må da være en hund i DDH, siden den satdig har DDH inkluderet i sit stambogsnummer??

    Ja jeg tror desværre oz at et samarbejde er minimalt, men synes jo det kunne være super da det er et godt redskab fx i forhold til når man ønsker at lave en parring;o)


  • #5   20. nov 2008 Betina: Da man ikke må parre en DKK-hund med en hund fra DRU, DHL osv. så er det jo ikke et værktøj, der vil være særligt nyttig for os med DKK-hunde

  • #7   20. nov 2008 Susanne:
    nej det kan jeg give dig fuldstændig ret i...
    Men for os udenfor DKK vil det være super nyttigt ;D
    Jeg undrede mig oz bare over at der egentlig var så mange hvide som havde stamtavle andet sted end DKK...


  • #8   20. nov 2008 Betina -som sagt tror jeg det skyldes at racen jo ikke har ret mange år på bagen i DKK, og derfor vil mange hunde jo være fra andre klubber.
    -men self ikke noget jeg ved med sikkerhed.

    Mener at der har været en tråd herinde hvor en udenlandsk hund (med FCI-tavle) stod 2 gange på hundeweb -en gang med den udenlandske tavle og nr og en gang med den danske. Måske det er sådan et tilfælde?

    Et samarbejde mener jeg ikke er muligt, og vil jo i så fald osse kun virke til andre klubbers fordel, så hvorfor skulle DKK bruge resourcer på det?
    -de andre tavler kan jo ikke bruges i DKK, så det er kun de opdrættere i andre klubber, som bruger DKK-hunde (eller hunde der er reg på hundeweb) der vil kunne få glæde af et samarbejde.


  • #9   20. nov 2008 Michelle:
    Nogle af de hunde som er der står derinde op til tre gange, første med DRU så med DHL og så med X-REG synes da det er lidt mærkeligt at forhold til som du skriver at DKK ikke får noget ud af det...

    Nej jeg tror oz bare at et samarbejde er ønsketænkning - men man har vel lov at håbe ind imellem...
    Jeg kan jo kun snakke for min egen race og et samarbejde vil uden tvivl gavne racen, da den endnu ikke er så udbredt...


  • #10   20. nov 2008 Den samme hund:
    DRU 100425
    DDH 100425
    X-REG 00071/98


  • #11   20. nov 2008 Sofie -det gælder alle racer, men det er en vurderingssag i hvert tilfælde. Det kræver som sagt at der i DKK ikke er avlsforbud på forældredyrene, at opdrætteren ikke er smidt ud af DKK osv.
    Dernæst er der avlsforbud, som dog kan ophæves ved udstillingsresultater, for de fleste racer.
    Men nogen racer har permanent avlsforbud, og for andre kræver der et særligt avlsgodkendelsesarrangement for overførte hunde.

    Og så har de som sagt blanke aner


  • #12   20. nov 2008 Betina -x-reg må være dens nye DKK-nummer, så det drejer sig om en overført hund.

  • #13   20. nov 2008 Michelle:
    Ja det tror jeg oz at det er...
    Men det undre mig jo så at de stadig skriver de to andre numre ind oz...
    For hunde må jo være flyttet tre gange?

    Men der er oz eksempler på at de ikke har et X-REG nr, men kun deres originale nummer står derinde...


  • #14   20. nov 2008 Denne har ikke et X-REG nummer:
    DHL 10061/02

    Denne heller ikke:
    DRU 0600/D99


  • #15   20. nov 2008 Betina -jeg har ikke oplevet det ved min race, og kender desværre ikke nok til de hvide hyrder til at kunne komme med en forklaring.

    Men jeg vil tro det drejer sig om overførte hunde i alle tilfældende... Måske nogen af dem kun er ved at blive overført. måske der er fejl, eller måske der er en helt anden grund:o)


  • #17   20. nov 2008 Sofie -blanke aner = kun hunden selv står på tavlen, forældre, bedsteforældre osv bliver slettet og der "startes på ny" :o)

    -og de regler ER osse lidt indviklede *S*


  • #18   20. nov 2008 Michelle:
    Jeg tror ikke at alle de hunde som ikke står X-Reg under hvid schweizisk Hyrdhund kan fejes væk med fejl...
    Umiddelbart ser det ud som om de er blevet registreret med deres oprindelige stambogsnummer...
    Og nogle af de hunde som er derinde er meget gamle hunde som jeg ikke tror man er ved at overfører...
    Nogle er helt tilbage fra '97...

    Men derfor kan der måske godt være fejl på hundeweb, det skal jeg ikke kunne sige, da jeg ikke bruger dette...
    Men for sjovt kom til at surfer lidt rundt derinde;o)


  • #19   20. nov 2008 Betina -hvor længe har racen været godkendt af FCI? Måske det kan forklares med at "de gamle" hunde ikke blev reg med nyt nr, men beholdt det gamle?

    -dine gæt er ligeså gode som mine, for jeg ved det heller ikke. jeg kaster bare omkring med strøtanker:o)


  • #21   20. nov 2008 Det tør jeg faktisk ikke udtale mig om...

    Hmm tja det kan der selvfølgelig være noget om...
    Men ja jeg ved det heller ikke...

    Men synes da det er et ret interessant emne;o)


    (Nå nu vil jeg igang med at lave noget aftensmad, men vender nok tilbage senere og ser om andre har haft noget interessant til dette emne)


  • #22   20. nov 2008 Jeg har også set at der er reg hunde med tyskopdrættet og -ejet VDH hunde derinde (ud over dem der er udstillet og har avlet i DKK regi). Det har også undret mig meget.
    Hvis du kunne lokkes til at sende dine spørgsmål til DKK tror jeg at vi er flere der kunne lære noget af svarene


  • #23   20. nov 2008 Prøv f.eks at se hvalpekuldene efter ham her: KFT 25/0034201

  • #24   20. nov 2008 Jeg havde en tråd for lidt tid siden med nøjagtigt det samme tema - synes ikke rigtig vi fandt svaret :o)

  • #25   21. nov 2008 Kunne da godt være at man skulle prøve at sende en mail til DKK..
    Nu kender jeg ikke så meget til DKK, måske en kunne være behjælpelig med en email-adresse??

    Kunne være rigtig interessant at høre hvad de siger til dette;o)


  • #26   21. nov 2008 post@dansk-kennel-klub.dk


  • #27   21. nov 2008 Tak;o)

  • #28   21. nov 2008 Så er der sendt mail til DKK, bliver lidt spændende at høre hvad de fortæller om dette;)

Kommentér på:
Hundeweb

Annonce