{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
520 visninger | Oprettet:

Er Munthe bange for mørke?? {{forumTopicSubject}}

Har lagt mærke til at nu hvor det er mørk om morgenen gør Munthe meget når hun er udenfor.
Normalt gør hun næsten ikke, men er begyndt på det når det er mørkt og hun er ude..
Her den anden dag begyndte hun også at gø inde fordi vi gik ned af vores gang og jeg ikke lige havde fået tændt lyset.

Det virker som om hun er utryg når det er mørkt.

Hvordan kan jeg hjælpe hende med at gøre hende mere tryg ude selvom det er mørkt. Det er jo lidt træls for naboerne at de skal vækkes af hendes gøen og jeg kan jo ikke holde hende inde.. hun skal jo ud og lavet sit.. smiley

Håber at det gav mening..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er Munthe bange for mørke??
  • #1   21. nov 2008 Tulle er os utyg ved mørket og hun vil ikke ud! så vi begyndte at lyse ude med en lygte så der var lidt lys hvor hun sku tisse:)
    det har hjulet meget og så når hun gik flot ud at tisse og kom tilbage fik hun ros og godbid:)

    dog er hun os utryg herinde om aftenen hun lægger og sover uder sofabordet men rejser sig flere gange og bare gør og kurre.. som nok er pga skygger eller andre ting..

    Det synd de kan være bange for mørket:(



  • #2   21. nov 2008 Hun behøver ikke være utryg........De fleste hunde bliver mere vagtsomme i mørke.

    Her får de bestemt besked på jeg ikke ønsker den adfærd. Det er mig der passer på ikke dem.

    Jeg bliver selv p.... irriteret når naboens hund galper om aftenen så mine skal slet ikke starte på det


  • #3   21. nov 2008 jeg plejer også at gøre det meget klart at jeg ikke gider at høre på det og så holder hun også igen, men så går der jo ikke ret lang tid før hun ser eller hører noget nyt.. Og så plejer jeg somregel at kalde hende ind.. Er det forkert??
    Vi har faktisk lys ude i vores gårdsplads men det er åbenbart ikke helt nok..


  • #4   21. nov 2008 både Galia og Bianca er meget på vagt, når det er mørkt.
    de kan næsten gå på to ben for at kikke dem over skuldrende.

    det har altid undret mig, da hundes bedst udviklede sans ikke er synet.
    mærkeligt synes jeg, det skulle betyde noget.



  • #5   21. nov 2008 Jeg ville ikke lade hende være ude alene så.. Færdig slut.

    Så må du gå med hende ud, til hun har fået lavet det hun skal lave og så er det ind igen med jer begge..


  • #6   21. nov 2008 Camilla........Efter min mening er du ikke gal på den med at kalde ind.

    Når mine kommer i den fase bruger jeg noget tid på at gå med dem ud for at vise jeg har tjekket området, og der er intet.

    Efter en periode gør jeg som dig. Beder om ro, og får jeg ikke det ja så kalder jeg dem ind.


  • #7   21. nov 2008 hvis de er i haven, så gør jeg som dig Camilla, mine hunde ved så godt, at hvis de gøer, skal de komme ind. jeg gider ikke have mine hunde til at stå og gø i haven, hverken når det er mørkt eller lyst

    så som regel kommer de ind af dem selv


  • #8   21. nov 2008 Det er måske en god ide lige at gå en runde med hende ude på gårdspladsen for lige at vise hende at jeg har tjekket området. Jeg bor på en tre-længet gård og det er somregel der hvor den 4. længe skulle ligge at hun står og gør ud mod mørket.. Men prøver her i weekenden at gå derud med hende og vise hende det og så gå ind igen. Så må vi se om det hjælper lidt.. smiley

  • #9   21. nov 2008 Alf begyndte i foråret med at gø når det var blevet mørkt, og når den ene begyndte så kom den anden jo,
    Det tog Ca. 8 dage så var det slut, for han blev sat ind hvergang han begyndte på det pjat,
    I dag skal han nok sige til hvis der er noget, for når det er mørkt her så er det meget mørkt.

    Så du kan jo prøve at sætte hende ind når hun begynder, bare 1 minut så skal hun ud til jer igen, så finder hun snart ud af hvad der er galt,
    MEN når hun bliver sat ind så må hun ikke få kontagt af nogle,
    det bedste er hvis der ikke er ander inde.


Kommentér på:
Er Munthe bange for mørke??

Annonce