{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.233 visninger | Oprettet:

Efterlysning - hvid mellemstor hund {{forumTopicSubject}}

På vej hjem fra Kalundborg (4400), så min søster og jeg en løs hund i Bregninge.
Jeg prøvede at kalde den til mig, men den var MEGET forvirret og bange. Den var tæt nok på til at jeg kunne se den, og give en beskrivelse af den:

<b>Hvid hund, gule øjne, semilanghåret pels, jeg vil gætte på det var et husky-mix, spinkel af bygning, havde halsbånd på.</b>
- Jeg tror desuden måske det er en tæve, da den reagerede på "tøs". Jeg kan ikke kende forskel på tæver og hanner, af den type hunde, desværre.

Billede der illustrerer hvilken type hund der er tale om:
http://www.huskycolors.com/images/white/WhiteIvan.jpg
(dog var hunden ikke trimmet, som den på billedet)

Hunden løb ud på en forholdsvis stor landevej, og var meget forvirret over bilerne og trafikken. Den endte med at løbe ud på en mark, hvor den til sidst rendte ind i noget skovområde, og vi kunne ikke finde den igen.

Sidst vi så den var altså lige uden for Bregninge, mod Holbæk (4300).

Hvis der er nogen der mangler en hund af den beskrivelse, håber jeg at vi har kunne være til hjælp.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Efterlysning - hvid mellemstor hund
  • #2   24. nov 2008 Sofie - Beklager, det troede jeg smiley Har som sagt ikke forstand på den type hunde *G* Den var bare mere langhåret i det.
    Det var ikke en samojedhund, så meget kunne jeg da se smiley Det lignede til forveksling mine svigerforældres tidligere hund, og den var et alaskan husky mix.. Men det er jo et vidt begreb..

    Ja, håber også den har det godt, nu har vi gjort hvad vi kunne. Ringet til 112, som sendte os videre til Falck, som sendte os videre til 114 - som ikke ville gøre noget ved det.....
    Vi har også ringet til den lokale dyrlæge og lagt en beskrivelse af den, i tilfælde af ejerne kunne finde på at henvende sig dér.

    Det mest ærgerlige var, at den i sin forvirring faldt i noget koldt vand, og det er allerede mørkt. Den får det godt nok koldt derude i nat, våd og i frostvejr.. smiley


  • #3   24. nov 2008 http://www.huskycolors.com/images/white/WhiteJievna.jpg

    Den var mere alá denne spinkle bygning, end ovenstående, og igen lidt mere pjusket og langhåret.


  • #4   24. nov 2008 Æv stakkels hund..... Kan da håbe det er en huskey så kan den klare kulden

  • #6   24. nov 2008 Janni - Nej, det var ikke en hvid schæfer. Så var det i hvertfald en meget uheldigt én af slagsen. smiley Jeg tror som sagt, at det var et huskymix smiley
    Den havde slet ikke type som en hvid schæfer, hverken af bygning, ansigt, eller pelstype.


  • #8   24. nov 2008 Du har gjort et godt stykke arbejde. Vi må da håbe, at politiet vil oplyse, at de har fået din opringning, hvis ejerne efterlyser den.

    Hundens Tarv har også en hjemmeside, hvor man kan fremlyse hunde. Måske du kan prøve der også, hvis du magter det. www.hundenstarv.dk


Kommentér på:
Efterlysning - hvid mellemstor hund

Annonce