625 visninger
|
Oprettet:
Hund i kattebakke?!?? {{forumTopicSubject}}
kort og enkelt, kan man vænne en lille hund til en kattebakke?????
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 12 Emner: 85 Svar: 1.807
Ellers anskaf en kat ...
feb 2007
Følger: 20 Følgere: 18 Hunde: 4 Emner: 32 Svar: 133
jan 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Hunde: 5 Emner: 140 Svar: 4.171
Men jeg mener nu også en hund skal ud at gå.
Tænkte faktisk over det igår... hvorfor er folk (incl. mig selv) så dobbelmoralske, at de synes det er ok at have kat indenfor, som aldrig kommer ud og altid bruger bakken, men er det en hund, så er det meget nær dyrplageri?
sep 2007
Følger: 11 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 48 Svar: 912
Det er ikke synd at vænne en hund til at gå i kattebakke så længe den kommer ud og gå og får sin daglige motion:) Mine forældre har gjort det fordi de godt kan li at vide at deres hunde altid kan komme på toilettet selv når vi alle er ude af døren:)
jun 2007
Følger: 37 Følgere: 38 Hunde: 5 Emner: 979 Svar: 7.777
Katte har slet ikke samme behov som hunde.. Mine katte har været indekatte altid, indtil at vi flyttede for 1½ år siden og nu kan de komme ud.. Men de sover stadig 20 timer i døgnet og er ikke imponeret over al den natur alligevel...
Så man kan ikke sammenligne hund og kat..
Synes også at det er fjollet at lære en hund det, der er en grund til at der ikke er noget der hedder en 'hundebakke'. men ja den kan da sagtens lade sig gøre..
feb 2007
Følger: 20 Følgere: 18 Hunde: 4 Emner: 32 Svar: 133
lider skam ingen nød.
jul 2007
Følger: 16 Følgere: 14 Hunde: 2 Emner: 90 Svar: 689
Min kat, der bor hos mine forældre, er ude/staldkat (af eget valg da den gerne må komme ind, men ikke gider), og den er da ude på jagt/tur det meste af tiden, og kommer så hjem i stalden og tager sig en skraber....
Så jeg tror skam ikke de er så forskellige, det handler mere hvad de er vant til....
jan 2008
I min verden har katte meget mere brug for at kunne komme ud og snige rundt og gå på jagt end en hund har brug for at gå tur. Katte er selvstændige og har stadig et stort behov for jagt. Hunde er mere knyttede til mennesker og vi kan opfylde langt de fleste af deres behov inden for husets 4 vægge.
Jeg vil lige slå fast, at jeg synes det er fint med katte indenfor, hvis de ser ud til at trives med det, men jeg mener absolut ikke man kan holde hunde på den måde.
At man så godt kan lære en hund at gå på bakken som et supplement, er en anden sag. Jeg forstår ikke umiddelbart behovet og mener man skal passe på at holde sig selv i nakken, så det ikke bliver en sovepude og en erstatning for gå-turene.
jun 2007
Følger: 37 Følgere: 38 Hunde: 5 Emner: 979 Svar: 7.777
Men katte og hunde kan simpelthen ikke sammenlignes.. Kattedyr sover voldsomt meget..
Løver f.eks sover 21 timer i døgnet hvis de nedlægger nok bytte. Der er altså stor forskel dér igen..
Katte er mere tilbagelænede end hunde..
Mine katte tager en åbnet dør med ophøjet ro, mens at hunden kommer springende i håb om at hun måske skal med..
Hvis en kat altid har været indekat og den har nok plads og nok opmærksomhed og nok aktivering så savner den ikke noget..
Det er noget andet at parkere en gårdkat inde, dét går ikke...
Mine katte skal heller aldrig være indekatte igen, nu de ér vant til at være ude..
Men det er ikke synd for en kat at være inde..
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.129
feb 2008
Følger: 14 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 563 Svar: 3.189
jan 2008
At de vil med, når man går er nok mest fordi de vil med deres menneske. Hunde knytter sig jo noget mere end katte.
Hund i kattebakke?!??