{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle seng 500 kr.
  • Opsætning af lamper, el og opvaskemaskine 3.000 kr.
  • Samle møbler sofa/seng efter vejledning 1.000 kr.
  • Nedtagning af eternitplader 3.000 kr.
  • Handyman 1.100 kr.
  • Rengøring 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hund i kattebakke?!??
  • #1   28. nov 2008 Øh ja sagtens - men den vil da hellere ud og gå tur ....
    Ellers anskaf en kat ...

• #2   28. nov 2008 Ja, det ved jeg da, nu var det heller ikke til mig, men et spørgsmål udefra af en.

• #3   28. nov 2008 Det kan man sagtens!

Men jeg mener nu også en hund skal ud at gå.

Tænkte faktisk over det igår... hvorfor er folk (incl. mig selv) så dobbelmoralske, at de synes det er ok at have kat indenfor, som aldrig kommer ud og altid bruger bakken, men er det en hund, så er det meget nær dyrplageri?

• #4   28. nov 2008 Maj-britt: Lige mine ord.
    Det er ikke synd at vænne en hund til at gå i kattebakke så længe den kommer ud og gå og får sin daglige motion:) Mine forældre har gjort det fordi de godt kan li at vide at deres hunde altid kan komme på toilettet selv når vi alle er ude af døren:)

• #5   28. nov 2008 Maj-Britt -

Katte har slet ikke samme behov som hunde.. Mine katte har været indekatte altid, indtil at vi flyttede for 1½ år siden og nu kan de komme ud.. Men de sover stadig 20 timer i døgnet og er ikke imponeret over al den natur alligevel...
    Så man kan ikke sammenligne hund og kat..

Synes også at det er fjollet at lære en hund det, der er en grund til at der ikke er noget der hedder en 'hundebakke'. men ja den kan da sagtens lade sig gøre..

• #6   28. nov 2008 Kan godt lide tanken om at hunden altid kan komme på toilettet, og selvfølgelig skal man lufte sin hund, min hund er nede og gå hver 3 time fordi jeg er hjemmegående.
    lider skam ingen nød.

• #7   28. nov 2008 Stine P - hvis de altid har været vant til at være inde-katte kan det være svært for dem at vænne sig til udelivet.

Min kat, der bor hos mine forældre, er ude/staldkat (af eget valg da den gerne må komme ind, men ikke gider), og den er da ude på jagt/tur det meste af tiden, og kommer så hjem i stalden og tager sig en skraber....

Så jeg tror skam ikke de er så forskellige, det handler mere hvad de er vant til.... smiley

• #8   28. nov 2008 Stine: Jeg er ikke sikker på, at jeg vil give dig ret... Både hunde og katte kan vænnes til mange ting og dine katte har vænnet sig fint til at være inde og ingen problem i det! Jeg kender dog også katte, der har det rigtig dårligt med at være inde, selv om de ikke har prøvet andet. Og jeg kender hunde, der absolut ikke kan se det fede i at gå tur i mere end 10 minutter.

I min verden har katte meget mere brug for at kunne komme ud og snige rundt og gå på jagt end en hund har brug for at gå tur. Katte er selvstændige og har stadig et stort behov for jagt. Hunde er mere knyttede til mennesker og vi kan opfylde langt de fleste af deres behov inden for husets 4 vægge.

Jeg vil lige slå fast, at jeg synes det er fint med katte indenfor, hvis de ser ud til at trives med det, men jeg mener absolut ikke man kan holde hunde på den måde.

At man så godt kan lære en hund at gå på bakken som et supplement, er en anden sag. Jeg forstår ikke umiddelbart behovet og mener man skal passe på at holde sig selv i nakken, så det ikke bliver en sovepude og en erstatning for gå-turene.

• #9   28. nov 2008 Anette - Det er ikke fordi at de ikke kan li' at være ude.. De tager begge deres runder og jeg møder dem også når jeg er ude at gå med hunden..

Men katte og hunde kan simpelthen ikke sammenlignes.. Kattedyr sover voldsomt meget..
    Løver f.eks sover 21 timer i døgnet hvis de nedlægger nok bytte. Der er altså stor forskel dér igen..
    Katte er mere tilbagelænede end hunde..

Mine katte tager en åbnet dør med ophøjet ro, mens at hunden kommer springende i håb om at hun måske skal med..
    Hvis en kat altid har været indekat og den har nok plads og nok opmærksomhed og nok aktivering så savner den ikke noget..
    Det er noget andet at parkere en gårdkat inde, dét går ikke...
    Mine katte skal heller aldrig være indekatte igen, nu de ér vant til at være ude..

Men det er ikke synd for en kat at være inde..

• #10   28. nov 2008 Coluor collection: så laver man da bare en pind i kattebakken- så kan de lette op ad den smiley

• #11   28. nov 2008 Joey går i kattebakke, og når han tisser i den letter han ikke ben, han "hvalpetisser" om du vil... Desuden har vi købt en bakke med sider på, så der ikke kommer grus på gulvet, og køber man en god grus så lugter det overhovedet ikke.. Jeg vil vædde på at hvis man kommer hjem til os, så ville du aldrig vide vi brugte kattebakke medmindre du så den stå...

• #12   28. nov 2008 Stine: Igen et spørgsmål om tilvænning... Gårdkatte sover slet ikke så meget som indekatte og der er også stor forskel på, hvor meget hunde sover. Vil tro min voksne hund sover omkring 17-18 timer i døgnet. Mine forældres gamle hund sov nok nærmere 20-22 timer i døgnet.

At de vil med, når man går er nok mest fordi de vil med deres menneske. Hunde knytter sig jo noget mere end katte.

Kommentér på:
Hund i kattebakke?!??

Annonce