634 visninger
|
Oprettet:
Allergi {{forumTopicSubject}}
Hej jer med hunde der har allergi..
Vil I ikke godt skrive jeres erfaringer her i met indlæg..
Jeg har fået en Hovawart ind, med store flager i huden..
Hvordan kan jeg afhjælpe hende med det, for det klør jo på hende..
Hun er vant til allergi-foder, så jeg skal nok gi hende foder med mindre protein..
Men er der noget pelspleje, jeg kan gøre, så det blir mindre slemt her over weekenden...
Smid evt. beskeder i PB...
KnuZz Mette
okt 2004
Følger: 26 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 470 Svar: 8.275
Ud fra din beskrivelse er det jo ikke til at sige hvad hunden reagere på og det er slet ikke sikkert, at specialfoder er nok til den.
Pøj-pøj med det.
jul 2006
Følger: 30 Følgere: 28 Hunde: 4 Emner: 18 Svar: 3.042
mar 2007
Følger: 19 Følgere: 19 Hunde: 1 Emner: 15 Svar: 64
Mener så var det vel opdaget, hun er jo 4 år..
Hvad jeg forstod, så har hun vist alle dage dage haft det..
Men de havde hverken en rest af foder eller noget med til hende..
Og det lød til at det ikke var så slemt.. Men det viste sig at være lidt mere end som så...
Jeg må se til efter week....
Mette
aug 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 195 Svar: 2.444
Vi har aldrig fået Balder testet for hvad han er allergisk overfor, men indtil videre har vi fundet ud af at han reagere på korn - Så det er udelukket, og så længe vi overholder det er der ingen symptomer.
Vi fodre med fish4dogs - Det er glutenfrit...
Balder slikkede poter, kløede sig hele tiden, ørebetændelse og tilsidst fik han nogle grimme pletter/rødme på bollerne.
Da vi skiftede foder gik der ca. 2-3 dage og han var næsten fit for fight..
Efterfølgende har vi prøvet at give ham lidt godbidder med korn i, og han reagerede med det samme.. Så det var udelukkelsesmetoden her..
mar 2007
Jeg læste om allergi på nettet idag, og der er de samme symptomer her.. "briller" om det ene øje, hun klør sig, har mellemørebetændelse men er ikke rød.. Har bare flager som skel...
Jeg er åz blevet anbefalet Selected Fish idag, samt omega 3 Boost fra Oliver´s..
Så det prøver vi lige...
De har selv fodret med et foder fra dyrlægen, men var jo løbet tør, så de havde ikke noget med til hende...
Så jeg ser om det hjælper..
Dyrlægehuset rådede mig til, at bade hende med mild sæbe og en en balsam.. Kæmme hendes pels, så flagerne kommer af..
KnuZz Mette
aug 2007
Håber at I får styr på det
mar 2007
Men jeg tænker åz, hvad skal jeg dog gøre med den dejlige hund..
Er der mon nogen der vil ta hende, når de ved hun har allergi??
Mon ikk folk tænker "Årh nej det er jo en hund med udgifter"
Hun er jo kommet ind i vores formidling, men de sagde hun var lidt plaget,og ikke som hun er nu.
Dyrlægen siger de ikke har fået hende udredt, det har nok været for dyrt..
Ærgerligt med sådan en dejlig hund, der er en fin race..
Mette
aug 2007
Jeg ville ikke være betænkelig ved det, men nu lever vi jo selv med det, og har ikke været til dyrlæge siden vi skiftede foder, så her har der ikke været de store udgifter - Selvfølgelig er foderet dyrt, men nu brugte vi alligevel kvali. foder i forvejen, så for os var det ikke voldsomt at skulle give 100kr mere pr. sæk..
Omvendt kan man jo sagtens købe en hvalp som senere får allergi - Der er jo ingen garantier - Men håber da at I kan finde en ny ejer uden de store problemer..
mar 2007
Vi vil selvfølgelig være ærlig omkring det..
Men ellers blir hun bare her, for hun er en rigtig dejlig hund...
Jeg har talt med flere der siger hun kan ende med at aflives, men det kan jeg bare IKKE...
Så hun skal nok få et godt liv..
Har lige haft hende i bad, og redt næsten alle de tørre flager af hende..
Øret er i bedring efter 2 dages øredryp..
Så let kan det gøres..
Tror bare tidligere ejer ikke har sat sig rigtigt ind i hendes problemer... Desværre..
Har bestilt specielkost til hende..
Mette
aug 2007
Og det er da også en skam at aflive en hund hvis det eneste man skal gøre er at holde den fra gluten.
Så held og lykke med hende
mar 2007
Hun er en rigtig skøn hund, der trænger til god omsorg, noget jeg tror hun har manglet...
Hun er nemlig blevet behandlet, som var hun en stor Labrador...
En meget fatal fejl, i forhold hendes race..
Jeg har selv kendt en´ med en Hovawart engang, og været inde og læse om dem nu igen..
Kan blive så god, med den rette forplejning og træning...
KnuZz
okt 2004
Følger: 26 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 470 Svar: 8.275
..og uha, at behandle en Howa som en labber, synd for hunden og godt den så er kommet til jer.
Allergi