En lille sejr for "muskelhundene"! En lille sejr for "muskelhundene"!
Hej alle sammen.
Nu skal I lige læse en lille solskinshistorie, som jeg bliver nødt til at dele med Jer.
Vi var til lydighedsprøve ved Middelfart Politihundeforening i dag, og de er de første og eneste i hele Fyns distrikt med et muskelhundehold. Manden der skulle bedømme os, dommer Ole, var meget stor modstander af muskelhunde. Lad os bare sige at han hadede dem, for det gjorde han i bund og grund. Så der var pres på...
Først skulle hvalpene på. Der var både schæfer, labrador og collier. De klarede det alle sammen rigtig fint. Så kom dressurhundene, som træner præcis det samme, og startede op på samme tid, som muskelhundene. De klarede det også rigtig fint allesammen og var nogle dejlige hunde. Nu kom det til muskelhundene, og vi var alle var meget spændte.
Det gik suverænt for alle hundene... Samtlige muskelhunde lå i top, og overordnet klarede vi det bedre end det almindelige dressurhold. Vores træner var pavestolt, og dommer Ole fik aflivet sine fordomme omkring vores hunde. Han var meget meget imponeret og havde et andet, og mere positivt, syn på vores hunde bagefter. Fantastisk!
Nu bliver der sikkert snakket på hele Fyn omkring muskelhundene og hvad de kan præstere. Og før, var rigtig mange folk stærkt imod vores hold.
Jeg bliver altså også lige nødt til at nævne at Jackson, min dreng, blev den suverænt bedste af alle hundene der var der i dag, på de forskellige hold...
Nu render han rundt herhjemme med sin fine guldmedalje om halsen, og har fået sig et dejligt kødben.
Det er, ifølge mig, et slag vundet for muskelhundene og deres omdømme. Jeg er i hvert fald stolt af hundene!
jan 2008
Følger: 6 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 183 Svar: 2.625
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.199
Hvilke racer er der tale om?
jul 2007
Følger: 24 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 442
maj 2006
Følger: 105 Følgere: 99 Hunde: 6 Emner: 704 Svar: 8.219
Det er jo heldigvis ikke ansvarlige muskelhundeejere det er galt med. Det er dem der ødelægger det for I andre. Dem skal der fortsat slås ned på, så familien Danmark kan få et mere positivt syn på muskelhunde.
maj 2008
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 18 Svar: 200
Gitte M: Vi arbejder på at få den positive omtale ud til "offentligheden", men vi tager stadig babyskridt. Vi vil helst ikke gøre noget overilet, som eventuelt kan ødelægge, hvad vi har formået at bygge op indtil videre. Men tro mig, det er vores plan.
DG: Synes du at dommer Ole bliver hængt ud?
En lille sejr for "muskelhundene"!