2.269 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
12 Svar
Tør eller våd foder?? Tør eller våd foder??
Jeg er lidt i tvivl....
Vores Papillon tæve er meget kræsen og næsten alle tørkost produkter er afprøvet, uden succes, der i mod spiser hun gerne vådkost, dåser med hundemad.
Er dette ikke okay som hovedfoder så længe hun stadig får gnaveben og har rig mulighed for at gnave og bruge sine tænder?!!
Andre som bruger hundefoder på dåse som hovedfoder??
0 synes godt om
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.567
jan 2008
Følger: 16 Følgere: 16 Hunde: 6 Emner: 53 Svar: 1.883
81g. vand pr 100g. foder !!! der er dog også tilsammen hele 8% hjerte og lever i,,,+ lidt kornprodukter og vitaminer, men ellers er hovedindgredienserne animalske biprodukter !
Dåsemad er et godt fyldstof så hunden ikke dør af sult, men hvis det er noget den også skal leve af så er det eneste der faktisk opfylder behovet, det nede fra dyrlægen. Og det er ikke for at hakke på dig eller noget som helst, slet ikke :o) Men jeg blev engang nysgerrig, da min hund blev gravid og nægtede at spise andet i en periode, og tog turen rundt og nærlæste næsten alle deklarationer på hundedåsemad,,,hold da op hvor bliver man snydt,,og hunden også. Prøv det selv, du vil blive forbavset. :o)
feb 2007
Følger: 20 Følgere: 18 Hunde: 4 Emner: 32 Svar: 133
det snyder jo når der på dåsen står "komplet fuldfoder" til din hund..
Men de gode og lidt dyrer mærker har oz dåse mad, mon ikke det er bedre end de helt billige som er affaldskød???
jan 2008
Men jeg tog ned til dyrlægen med en dåse af det,( min veninde arbejder der), og så fik jeg hende til at sammenligne de to produkter. Det viste sig at pedigrees faktisk ikke er mange basseører mere værd end det billige discount dåsefoder man kan købe ! Ikke fordi pedigree på nogen måde er et superfoder, men alligevel,,,uh
Og jeg tror faktisk ikke der er andre "dyre" foderproducenter der fremstiller dåsemad ? Jeg kunne ikke finde noget ihvertfald, heller ikke på nettet. Men jeg tænker lidt,,kan du ikke købe dyrlægens dåsemad og så blande det halv og halv (ell. lign.) med et godt tørfoder ? Evt. opløse tørfoderet helt inden, så hun ikke kan sortere i det ? Bare så det ikke bliver helt så dyrt igen :o)
jan 2008
feb 2007
For hver gang vi sætter tørfoder til hende af forskellige arter, kigger hun bare på det og går igen, nægter at spise, har ellers haft det stående som dyrelægen sir man skal. han sir hun blir nok sulten nok, men hun er stædig.
feb 2007
apr 2008
Følger: 9 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 315 Svar: 2.204
Og tro mig, jeg har en hund som ingenting spiser... Ifølge posen skal pan spise 115 g. han spiser max. 75 men som regel kun 50 g. Men han mangler intet... Han er pæn, derfor regner jeg med, at han nok skal spise, når han har behov... Vi har nemlig også prøvet utallige tør foder produkter...
Men hvem ville ikke nøjes med at spise blød mad?? Er du sikker, på at der ikke er noget galt med tænderne, som gør, at den ikke vil tykke det?
jun 2007
Følger: 6 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 28 Svar: 161
Hun anbefalede og, at give fie Kylling, pasta skruer, og olie hen over, samt vitaminpille, og så ellers tyggeben for at hun ikke fik tandsten. Og når der var gået 2 mdr skulle jeg komme igen. Og da jeg kom igen var hun yderst tilfreds. Nu har vi fået hund nr to, og hun er stik modsat, hun er også en pudel, men hun æder som en sulten løve. Og det har inspireret Fie til at spise tørkost.. Den lille er snart 16 uger, og hun får lidt vådmad morgen og aften og så står der unghvalpe mad hun fik af dyrlægen da hun blev chippet og vaccineret. Dyrlægen sagde at den lille har sat gang i fordøjelses lysten hos den store.
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.191
Jeg ville købe begge, og blande det lidt sammen...
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.191
Desuden er der rigtig mange hunde, der er meget glade for tørkost, når det bare bliver fordelt, så de kan søge efter det.
nov 2008
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 70
Tør eller våd foder??