2.269 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Tør eller våd foder?? Tør eller våd foder??

Jeg er lidt i tvivl....
Vores Papillon tæve er meget kræsen og næsten alle tørkost produkter er afprøvet, uden succes, der i mod spiser hun gerne vådkost, dåser med hundemad.
Er dette ikke okay som hovedfoder så længe hun stadig får gnaveben og har rig mulighed for at gnave og bruge sine tænder?!!

Andre som bruger hundefoder på dåse som hovedfoder??

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• udskiftning af afløbsrør i køkkenvasken 1.000 kr.
  • Stoppet vandløb 800 kr.
  • Toiletmontering 1.790 kr.
  • Skift af kogeplade 1.300 kr.
  • Jeg skal have gravet et aflangt bed på ca 5x1 mtr. Jeg kan selv ligge ukrutsdug osv, det er kun udgravningen jeg ikke kan. Der er lidt rødder fra hækken. Jorden er en blanding af jord og sand, mest sand. Der skal ikke graves ret dybt. Jeg har en spade og en skovl, men andet har jeg ikke. Det er ikke så stort et stykke der skal graves, så jeg tror ikke det tager ret lang tid. 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tør eller våd foder??
  • #1   2. dec 2008 Nej, bruger ikke vådkost..... Har brugt det førhen ved at blande en smule i tørkosten og derved få hunden til at spise.

• #2   2. dec 2008 Sidder her med en dåse hundefoder (jeg bruger det til at blande i tørkosten da mine måske er en smule kræsne,,fløjte fløjte ;o)

81g. vand pr 100g. foder !!! der er dog også tilsammen hele 8% hjerte og lever i,,,+ lidt kornprodukter og vitaminer, men ellers er hovedindgredienserne animalske biprodukter !

Dåsemad er et godt fyldstof så hunden ikke dør af sult, men hvis det er noget den også skal leve af så er det eneste der faktisk opfylder behovet, det nede fra dyrlægen. Og det er ikke for at hakke på dig eller noget som helst, slet ikke :o) Men jeg blev engang nysgerrig, da min hund blev gravid og nægtede at spise andet i en periode, og tog turen rundt og nærlæste næsten alle deklarationer på hundedåsemad,,,hold da op hvor bliver man snydt,,og hunden også. Prøv det selv, du vil blive forbavset. :o)

• #3   2. dec 2008 Helt i orden, jeg må nærlæse dem lidt mere....

det snyder jo når der på dåsen står "komplet fuldfoder" til din hund..

Men de gode og lidt dyrer mærker har oz dåse mad, mon ikke det er bedre end de helt billige som er affaldskød???

• #4   2. dec 2008 Jeg prøvede også at købe pedigree hvalpefoder til hende, det var hun også vild med en overgang, men det blev så brugt til at blande i hendes tørkost og ikke som ren foder. Hun fik 2 dåser om dagen+ca. 2½ kg. tørkost hvalpefoder,,,pyhh, hi hi
    Men jeg tog ned til dyrlægen med en dåse af det,( min veninde arbejder der), og så fik jeg hende til at sammenligne de to produkter. Det viste sig at pedigrees faktisk ikke er mange basseører mere værd end det billige discount dåsefoder man kan købe ! Ikke fordi pedigree på nogen måde er et superfoder, men alligevel,,,uh
    Og jeg tror faktisk ikke der er andre "dyre" foderproducenter der fremstiller dåsemad ? Jeg kunne ikke finde noget ihvertfald, heller ikke på nettet. Men jeg tænker lidt,,kan du ikke købe dyrlægens dåsemad og så blande det halv og halv (ell. lign.) med et godt tørfoder ? Evt. opløse tørfoderet helt inden, så hun ikke kan sortere i det ? Bare så det ikke bliver helt så dyrt igen :o)

• #5   2. dec 2008 Der må bare ikke stå animalske biprodukter på deklarationen,,,og ja,,jeg fatter heller ikke at de får lov til at skrive "fuldfoder" på dåserne ! :o)

• #6   3. dec 2008 Tak for dine gode råd, vil da prøve, det gælder jo om at have god samvittighed når hun spiser samt vide at hun får noget sul på kroppen, smil.
    For hver gang vi sætter tørfoder til hende af forskellige arter, kigger hun bare på det og går igen, nægter at spise, har ellers haft det stående som dyrelægen sir man skal. han sir hun blir nok sulten nok, men hun er stædig.

• #8   3. dec 2008 En dags tid, højst, hun får mad to gange om dagen. Har prøvet både som tørt og med vand på.

• #10   3. dec 2008 Min personlige mening er, at vådt foder ikke er særlig godt... Jeg kan godt lide tanken om, at han skal bruge sine tænder grundigt, når han spiser... Også med henblik på tandsten og lignende...
    Og tro mig, jeg har en hund som ingenting spiser... Ifølge posen skal pan spise 115 g. han spiser max. 75 men som regel kun 50 g. Men han mangler intet... Han er pæn, derfor regner jeg med, at han nok skal spise, når han har behov... Vi har nemlig også prøvet utallige tør foder produkter...

Men hvem ville ikke nøjes med at spise blød mad?? Er du sikker, på at der ikke er noget galt med tænderne, som gør, at den ikke vil tykke det?

• #11   3. dec 2008 Min Fie ville heller ikke spise, og jeg var til dyrlægen med hende. Og min dyrlæge sagde at en del "små hunde" havde det de betegner for sart tarmsystem.
    Hun anbefalede og, at give fie Kylling, pasta skruer, og olie hen over, samt vitaminpille, og så ellers tyggeben for at hun ikke fik tandsten. Og når der var gået 2 mdr skulle jeg komme igen. Og da jeg kom igen var hun yderst tilfreds. Nu har vi fået hund nr to, og hun er stik modsat, hun er også en pudel, men hun æder som en sulten løve. Og det har inspireret Fie til at spise tørkost.. Den lille er snart 16 uger, og hun får lidt vådmad morgen og aften og så står der unghvalpe mad hun fik af dyrlægen da hun blev chippet og vaccineret. Dyrlægen sagde at den lille har sat gang i fordøjelses lysten hos den store.

• #12   3. dec 2008 Man kan jo tøffe ned til dyrlægen og købe kvalitets tørfoder og kvalitetsvådfoder, der indeholder præcis det samme.

Jeg ville købe begge, og blande det lidt sammen...

• #13   3. dec 2008 En anden ting - nogen hunde kan ikke overskue store portioner mad - det kan hjælpe at dele det op i små portioner.

Desuden er der rigtig mange hunde, der er meget glade for tørkost, når det bare bliver fordelt, så de kan søge efter det.

• #14   3. dec 2008 Min Caya har heller ikke lyst til tørkost. Så har jeg fundet på at give det til hende i en lille cola-flaske, hvor der er skåret et par huller, så pillerne drysser ud, når hun skubber til flasken. Ellers spreder jeg det ud på græsplænen....det går faktisk rigtig godt. Og ellers ville jeg vente til hun var sulten nok - hvis man da ellers har is nok i maven. Det har jeg ikke prøvet endnu, men hun er også kun knapt 13 uger.

Kommentér på:
Tør eller våd foder??

Annonce