{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
618 visninger | Oprettet:

Kattekillinger i nød (nu reddet) {{forumTopicSubject}}

Da jeg gik ud i stalden i morges hørte jeg som det første en række hyl og skrig, der indikerede at vores allersidste fertile hunkat endelig havde født sine killinger.... hvorefter hunkatten gik forbi mig. Stadig våd efter fødslen. Normalt bliver hunkatten hos sine killinger de første par timer, så det fangede min opmærksomhed.

Det lykkedes mig ikke umiddelbart at få fundet kuldet, selvom de skreg en del med jævne mellemrum, så jeg startede med at fodre hestene og lukke dem på fold. Hunkatten gik stadig lidt rundt i og omkring stalden uden at slikke sig tør eller reagere på killingernes hyl, så jeg begyndte at lede efter dem igen.
Det viste sig at den kære kat i sin iver efter at gemme sine unger havde født dem i en plastiklomme for enden af noget loft isolering mellem en mur og et par støttebjælker..... i 2.5 meters højde. Stedet var så godt at end ikke katten kunne komme til killingerne.
Jeg fik fat i en stige, en spand og en saks og med lidt biksen rundt lykkedes det mig at få befriet killingerne og et æg!!! Jeg skulle endda klippe navlestrengen på tre af dem. De var kolde og våde. Den ene røde killing viste sig faktisk at være hvid efter en tur i håndvasken.

Et par timer efter fødslen har to af killingerne det nu godt. De er blevet varmet og har fået noget råmælk hos deres mor. Hvad ægget angår er jeg ikke kommet videre i mysteriet.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kattekillinger i nød (nu reddet)
Kommentér på:
Kattekillinger i nød (nu reddet)

Annonce