{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.180 visninger | Oprettet:

slår halen til blods {{forumTopicSubject}}

Go morgen HG

Ja igennem den sidste uge er Aslan begyndt at slå halen til blods når han bliver glad når vi kommer hjem fra arbejde. Der er blod overalt på vægge og skabe og det er rigtig synd for ham for tror det gør ondt på ham - han søger hele tiden mod halespidsen og piver meget mens han gør det. Vi prøver at få ham i ro før vi snakker med ham, han skal sitte før han får kontakt og så prøver vi at holde i halen men kan godt være lidt svært med en 60 kg basse der karter rundt smiley

Er der nogen der kender til noget man evt kan gøre, måske smøre halen med så det heler hurtigere?

Knus

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  slår halen til blods
  • #2   3. dec 2008 ja det er virkelig et problem og specielt fordi Aslan er en vildt glad hund hvilket man jo ikke vil klage over men hver gang han ser mig eller kæresten så kører hele bagpartiet på ham også selv om vi går hjemme sammen en hel dag hehe smiley men det med kupering må blive sidste udvej, synes det er grimt uden hale, dog kan det jo blive en nødvendighed. Jeg prøver at vaske det et par gange dagligt for at holde det rent og undgå betændelse

• #3   3. dec 2008 det er altid et problem at få et sår på en hale til at hele... Men sørg for at holde det rent, vask det evt. med klorhexidin sæbe og så kan man få sådan nogle plastik dutter hos dyrlægen som man sætter på med noget plaster osv. Det holder ikke hvis hunden logrer meget, men det er da værd at prøve...

Vi har selv haft samme problem med Kessler og det endte desværre med at hans hale blev amputeret fordi såret ikke ville hele...

• #4   3. dec 2008 Sandra hvor længe gik jeres hund med problemet før det kom til operation?

• #5   3. dec 2008 jamen han havde haft sår på den on and off i et par måneder før det blev rigtig slemt... Men da først det var rigtig slemt, var det slet ikke til at styre, for den der forbinding med plastik dutten faldt af i løbet af ingen tid, og så sprøjtmalede han hele huset... Og efter en uges tid anbefalede vores dyrlæge amputering...

Men jeg vil så også lige sige at vi virkelig har kunne mærke på ham at han havde meget ondt... Så selvom vi ikke kan bruge ham til udstilling, avl osv nu, så har operationen været det værd

• #6   3. dec 2008 Sandta ja man gør jo det bedste for hunden, kan også mærke på aslan at han har ondt når han slår den må ringe til dyrlægen og høre ham ad hvad muligheder der er på nuværende tidspunkt

• #7   3. dec 2008 nå har snakket med min doktor dyr og han mener også at i sidste ende er amputering den eneste udvej, han siger at man kan gøre mange ting som f.eks. forbinding for at forebygge men på lang sigt vil problemet ikke forsvinde og han kan jo ik have plaster på halen hele livet når først det er opstået og det bryder op 2-3 gange om dagen så nu ser vi tiden an og tager en beslutning i sammenråd med ham efter jul engang....

• #8   3. dec 2008 Amputation var tilsyneladende også eneste løsning for vores boxer Emma. Igennem et par år havde vi vænnet os til maleriet på væggene - og gæster, der fik dekoreret tøj. Dyrlægen sagde, at den yderste 1/3 skulle fjernes. Så havde vi sommerferie, og et familiemedlem, der ikke syntes det var sjovt at få sine ting svinet til i blod, fandt noget gaze, der blev lagt om halespidsen. derefter skumgummi og yderst noget tape, der hæftede fint til pelsen. Emma fandt sig fint i dekorationen og da sommerferien var ovre fik hun tutten af. Siden har der ikke været blod fra halespidsen. Den skulle simpelthen bare have ro til at læges.
    Find noget god tape og accepter, at pelsen måske skal have tid til at blive pæn igen, men prøv det! For os var det et dejligt resultat.

Marianne

• #9   3. dec 2008 marianne det vil jeg da prøve her hen over julen og så om det kan lade sig gøre, håber jeg det kan.... men bed hun det ikke af hele tiden?

• #10   3. dec 2008 Nix... det var netop det, hun ikke gjorde!
    Måske fordi det var i ferien, og vi var omkring hende hele tiden.
    Hun virkede egentlig ret tilfreds med tutten, der jo hverken var tung eller i vejen.
    God ide at prøve det i julen...
    Vi var ihvertfald uventet overraskede - netop fordi det var MEGET slem med hende...
    Held og lykke!

• #11   3. dec 2008 mange tak, håber det ku være en løsning smiley synes ikke lige jeg orker en hund der skal opereres igen, han er næsten lige blevet kastreret og pyha en omgang altså... synes da også det ville være det bedste hvis han ku beholde halen, synes både det er flottere og mest naturligt for hunden...

• #12   3. dec 2008 Ja... hunde skal have haler!

Min mand var positivt indstillet på at se en kuperet boxerhale (synes stadig at boxere skal være uden hale), men dyrlægen var da heldigvis kun ude på at fjerne lidt af halen. så i dag er vi lykkelige, og slap også for udgifter til kupering m.v.
    Pøj pøj til vovse.
    Hører da gerne fra dig senere, om eksperimentet lykkedes.

• #13   3. dec 2008 skal nok give lyd smiley

• #14   3. dec 2008 Jonna: det var faktisk også en god ide, ser rigtig fikst ud smiley må prøve de forskellige råd der er kommet har også selv tænkt på det der selvklæbende gaze agtige noget som jeg bruger til hesten og så med noget beskyttende under måske plasticrøret som gør at det ikke er halen der rammes så hårdt...

• #15   3. dec 2008 de skum-rør man bruger til at isolere vandrør med kan anbefales ! de fås i forskellige str. og kan tilpasses en hale. har hjulpet os mere end en gang

• #16   3. dec 2008 Jonna m, ja det er selvfølgelig rigtigt at der skal luft til, og hvis man sorger for at de ikke kan komme til halen på den måde med at skærm det af så er det vel heller ikke så nødvendigt at vaske det hele tiden

Kommentér på:
slår halen til blods

Annonce