1.713 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Papillon logrer aldrig med halen? Papillon logrer aldrig med halen?

Hej derude.

Vi har en dejlig papillon dreng på 4 år. Vi har overtaget ham fra en anden familie for 3 uger siden. Han er allerede faldet rigtigt godt til hos os, og vi er helt forelsket i ham!

Dog har jeg lagt mærke til, at han faktisk aldrig logrer med halen. Han er en rigtig glad hund som gerne vil lege og også nyder at blive nusset og hygget om. Men han logrer aldrig med hans lille hale! - Han er ægte pap. og hans hale ligger ind over ryggen på ham. - Den slår lidt en "krølle" ligesom en grisehale smiley Han er mægtig fin! Han virker umiddelbart ikke til at have ondt i den. Vi kan sagtens røre ved den uden han siger det mindste til det.

Jeg undre mig blot.

Er der nogen som har erfaringer med/oplevet dette? Kan det være noget som ligger til racen med deres lidt specielle haler?

Håber der er nogen som kan hjælpe. smiley

Rigtig god aften.

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vandhane der drypper AKUT 1.000 kr.
  • Hjælp til at sætte Gardinskinner og væg ramme op 800 kr.
  • Vinduespudsning 1.000 kr.
  • Ophængning af udendørs lampe 595 kr.
  • Rengør altan for alger 500 kr.
  • Hækklipning 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Papillon logrer aldrig med halen?
  • #1   13. jun 2015 Tja, kan kun sige at vi overtog en tæve da hun var 19 måneder, hun logrede også meget sjældent, hun gør det oftere nu ( har haft hende i 4 år), men slet ikke så meget som den anden hund vi har, som logrer bare vi snakker til hende .... måske der ligger noget i deres fortid, måske der bare er forskel på hunde ....

• #2   13. jun 2015 smiley
    Havde jeg haft en engelsk cocker, hvor halen ikke bare bevægede sig i 5 min, så ville jeg blive dybt bekymret smiley engelske cockere logrer kronisk.
    Det kan derfor være racerelateret, jeg har ikke styr på, hvor meget eller lidt en papillon normalt logrer, så tror du skal have en racerepræsentant ind over, sådan én er der sikkert herinde.

• #4   13. jun 2015 DKK engelsk Cocker. Min mor har en Cocker spaniel og hans hale køre også rundt i døgndrift. Selv når han sitter fejre den gulvet. smiley
    Kan du fortælle mig hvor jeg finder/søger efter en racerepræsentant?

Hanne M - Tak for dit svar. Jeg tror også det er meget forskelligt fra hund til hund og måske endda fra race til race. Jeg håber dog virkelig ikke at det kan være en fortid som gør, at han ikke logrer med hans lille hale! smiley
    Hans tidligere familie virkede dog umiddelbart ikke som nogen der kunne have fundet på at behandle ham skidt. Men skindet kan selvfølgelig bedrage!

• #6   13. jun 2015 Rynkedyret - jeg håber også det bare er sådan han er! Jeg kan i hvert fald ikke sætte fingeren på noget som helst andet der skulle være off ved ham. Eller indikere der kunne være noget galt. Han er bare så dejlig! Lige nu ligger han og putte hos mig, på dynen. Han er virkelig et hygge hoved. Ligger også trofast i min fodende hver nat! smiley

• #9   13. jun 2015 Vores chi logrer heller ikke super meget med halen og den ligger også sådan op over ryggen, men det hænder da

Vores cocker er som DKK beskriver kronisk logrende (selv når man siger fy eller nej til ham smiley )

• #10   14. jun 2015 De tre papilloner jeg har haft på hold har alle logret en hel del... Men om det var usædvanligt tør jeg ikke sige...

• #11   14. jun 2015 Min logrer meget med halen smiley

• #13   14. jun 2015 Freja logrer konstant og Fifi sjældent smiley

• #14   14. jun 2015 Det skal dog siges at det ikke er hele tiden. Der er for eksempel når han fjoller lidt og jeg begynder at snakke til ham, eller hvis jeg spørger om han skal med ud at gå eller køre bil smiley så får den fuld gas smiley Når han hilser logrer han også og når har får en godbid smiley

• #15   14. jun 2015 Det er vidst meget individuelt smiley

Min egen har mere eller mindre krølle på halen alt efter humør, nu mere krølle nu bedre smiley
    Men hun kan nu godt logre, hun logrer mere nu, hvor hun er blevet lidt ældre, men generelt når hun er tilpas fuldstændig ellevild glad, så logres der maks! Men kun ganske kort tid smiley Og så kan hun finde på at vippe lidt på halen, hvis hun tigger, fordi jeg, da hun var lille, ikke kunne stå for det, og faktisk belønnede hende for at logre smiley

• #16   14. jun 2015 Med en papilion er det meningen at deres hale ligger over rygge, de logrer ikke med deres hale. Jeg har en på snart 5 på ham ved jeg at han er glad når hans hale er der hvor den skal være og han er træt, sur eller ikke utryg ved at hans hale hænger hen ad jorden, jeg mere at det også var det samme med den første papilion jeg havde.

• #17   14. jun 2015 Det er meget forskelligt fra hund til hund smiley

• #18   14. jun 2015 Bandit logrer ikke så meget. Han logrer mest, når man kommer hjem eller man har været væk fra ham et stykke tid.

• #19   14. jun 2015 Tror det er meget forskelligt fra hund til hund smiley Min mors Mopse pige logre meget sjældent. Min egen Papillon dreng logre næsten konstant, bare man siger hans navn og han ligger og små sover så begynder han at vimre smiley

• #20   14. jun 2015 Vil nu bestemt ikke mene det er noget det ligger til racen ikke at logre.. smiley

• #21   14. jun 2015 Tusind tak for jeres svar alle sammen.

Jeg har gået og holdt øje med den hale hele dagen! - og den kan i sjældne tilfælde godt rykke lidt på sig, øverst oppe ved ryggen. Men jeg må altså konstatere, at han ikke er en logrer. smiley så længe han ikke viser tegn på at have ondt, så må vi gå udfra at alt er ok. smiley

Rigtig god aften til jer alle.

• #22   14. jun 2015 Jeg var engang på en udstilling, hvor der var en hunde-fysioterapeut der gratis gav prøve-behandlinger på udstillingen. Der var en dame med, som havde en keeshond. Den logrede heller aldrig med halen. Efter 10-15 minutters behandling så ejeren for første gang i adskillige år, sin hund logre med halen....
    Så hvis jeg var dig, ville jeg tale med en fys...

Kommentér på:
Papillon logrer aldrig med halen?

Annonce