{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
590 visninger | Oprettet:

Tyson meget tynd igen ;( {{forumTopicSubject}}

hej med jer,vi har et kæmpe problem herhjemme,Tyson vil ik rigtig spise noget mad,han er hypper aktiv hele dagen sammen med Balou,lidt af et dampbarn siger folk til os ;O) men han drikker masser af vand,sund og rask,men det er blevet alt for meget,kan se hans knogler i bagpartiet og lidt ribben,skal dog lige siges han kun vejer 1850g ondskab... dyrlægen har givet os noget andet foder som skulle fede ham lidt op,men det gider han ik røre,blander det i det andet foder,men han er så klog,så han finder det gamle foder i skålen!...
hva kan vi mere gøre,har i nogle gode forslag eller noget?.. han vil godt spise menneske mad,han spiser sig helt mæt så han er en lille rund prop,men skulle ik være meningen han skulle have det hele tiden...
Tysons avler,gav ham som hvalp,tun,kylling,kød og noget andet godt mad som hvalpe må få,men ved ik om det er derfor han ik vil spise foder..
håber i vil hjælpe,for han er faktisk så tynd,så det er lidt klamt og røre ham hvis i forstår... godt nytår.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tyson meget tynd igen ;(
  • #1   2. jan 2006 Michael og Julie - Zubin er også for tynd , men jeg fodre ham med Royal Canin , mini junior og så gir jeg ham et stykke ost , da der er meget fedt i . synes det har hjulpet en del smiley

• #2   2. jan 2006 det hedder os mini junior!.. det bare ligesom om han rasler det hele af sig,nogle uger er han som han skal være,andre bare meget meget tynd.... giver ham os ost og pizza skorper,men han gider ik spise sit foder,men glemte lige og sige,alm dåsemad til hunde,det vil han godt?.... ved ik hva vi skal gøre...øvøv

• #3   2. jan 2006 Hvad med at kontakte en dyrlæge ??

• #4   2. jan 2006 bland kogt kylling og ris i hans foder

• #5   2. jan 2006 har kontaktet dyrlæge,men han vil stadig ik æde det nye foder!... hvor lang tid af gangen må han få vådfoder?....

• #6   2. jan 2006 Julie - jeg ville fodre med blød fodder hvis han ville spise det , og så må du se hvornår du mener han kan klare at få tørkost igen :o)

• #7   2. jan 2006 okay tak for hjælpen,for han skal sgu have noget ordenligt foder den lille,ellers begynder Balou jo og give ham bank smiley

vil lige fortælle en sjov ting!..
    min moster har en sort labrador,meget fræk og kæmpe stor,juleaften,der satte Tyson den så meget på plads,hver gang den store hund nærmede sig Balou,og søsters hund,så gik han ind foran og hoppede op og bed efter ham,han aner slet ik hvor lille han er Tyson,men passer os meget på ham..
    sjovt sådan en lille hund kan være sådan,og det var sådan at hunden løb ind i køleskab og fryser bare for og komme væk,aldrig set noget lignende..hihi men var en god aften ellers.

• #8   2. jan 2006 Hvis han gerne vil spise menneskefoder, så giv ham da det... Sådan en lille størrelse skal vel ikke have ret meget om dagen? Det er da bedre end at hunden er for tynd.

• #9   2. jan 2006 ja det rigtigt,men han har bare ik godt af det har vi fået afvide,men tror vi gør det og købe vådfoder og blander med tørfoder,burde der vel ik ske noget ved...

• #10   2. jan 2006 Ja, giver Michael P ret. Menneskemad er ikke skadeligt for hunde, hvis man sætter sig lidt ind i, hvad en hund har brug for.

• #11   2. jan 2006 Jeg har selv problemer med min egen hanhund en gang imellem.. Han spiser ikke så meget, og i perioder spiser han næsten ikke...
    Han er også sund og rask, så det er ikke det, der er problemet .. Han er bare sær..

Så i perioder hvor han har tabt sig meget giver jeg ham modermælkserstatning hver morgen.. Det vil han godt spise, og tager også på.. Dog må de kun få 200 milliliter, da det ellers ville mætte for meget.. Sjovt nok, spiser han også lidt mere af sit foder i disse perioder..

I starten kunne han ikke lide det, så jeg startede op med majsvælling.. Det kan han også få, hvis han ikke kan lide almindelig modermælkserstatning... Nu er han VILD med det..

Tyson skal dog ikke have særlig meget, nu hvor han ikke er så stor.. Der tror jeg at 50 ml vil være rigeligt... Hvis ikke mindre...

• #12   2. jan 2006 okay mange tak,og giver dig ret michael.p men man hører jo altid hva dyrlæger siger... men prøver lidt af det i siger,så må vi se tiden an..

• #13   2. jan 2006 Prøv at hælde fiskeolie over han`s foder...det brugte vi på internatet når hundene ikke ville æde, det virkede skålene blev tømt....
    vil lige sige at jeg selv har en lille hund (en Poms).... og der er rigtig mange poms ejere der fodre med kylling, ris og grøntsager, med meget velfungerende hunde til følge.... ellers er der det omtalte Barf, det skulle gi dem sul på kroppen.
    mht. om hunde har godt af menneskemad.... mine forældre fodrede (da jeg var barn) med leverpostej madder tilsat vitaminpiller og olie...ved ikke om det ikke var særlig god kost, med hundene havde fine kroppe, pæn pels og levede til de blev tussegamle....såhhh....

min Grand Danois Carla er en noget spinkel dame, der også nemt taber sig meget, vi er startet på specifik til meget aktive hunde, det er normalt noget man giver bla. slædehunde der er meget aktive.... vi har snart tømt denne 15kg. pose (på ca. 1 mdr.).... og hun har altså taget på af det...ikke så meget endnu, men det går fremad....
    P:S. hvis du sq begynde med det foder.... ku det være du sku købe en noget mindre pose.... elleres ka det være den holder hele din lille hund`s levetid ud.....

Lykke

• #14   2. jan 2006 tak for jeres svar.prøver lidt af hvert nu,for vi ville jo godt have han fik det rigtige foder hvis i forstår.. smiley tak for hjælpen.

Kommentér på:
Tyson meget tynd igen ;(

Annonce