{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
645 visninger | Oprettet:

Barf {{forumTopicSubject}}

Hej jeg vil gerne begynde at barfe, har prøvet at læse forskellige hjemmesider osv. er stadig ikke helt klar over hvordan man gør, hvordan starter man?? er der butikker der bringer ud?? hvor meget skal man købe ind for til en månede?? er det både morgen og aften de spiser det samme eller hvordan?? jeg har en amstaff tæve på lidt over 3 år og vejer 23kg hvor meget skal hun ca have om dagen?? håber der er nogle der kan hjælpe:-)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Barf
  • #1   8. dec 2008 meld dig evt ind i Barf gruppen herinde.. de er ekstrem søde og utrolige hjælpsomme i gruppen med en masse hjælp og vejledning når man skal starte op på BARF..
    rigtig meget held og lykke med det ss


  • #2   8. dec 2008 http://www.hundegalleri.dk/html/grp_vis.asp?GroupID=2123
    Gruppen vil helt sikkert kunne hjælpe dig smiley


  • #3   8. dec 2008 barf er jo 'bare' råfodring, dvs du kan købe kød, ben, indmad osv i et supermarked, slagteren osv

    Man siger generelt at en voksen hund skal have 5 % af sin kropsvægt, men som med alt andet foder skal man jo se på sin hund for at vide præsis hvormeget den skal have, bliver den tynd skal den have mere, tyk mindre osv.

    http://www.kiplers.dk/

    Denne side har jeg bla. hentet inspiration fra, og gode råd fra ejeren af siden, hun er også her på hg.

    Råfodring er slet ikke så indviklet som det først kan virke smiley


  • #4   8. dec 2008 Nu skrev jeg da forkert... mente 2% ikke 5%

  • #5   8. dec 2008 der er osse en dejlig gruppe der hedder råfodring.. den behandler osse alle ens spørgsmål omkring det at fodre med råt.. ss.. der er talen bestemt osse hjælpsom..
    http://www.hundegalleri.dk/html/grp_vis.asp?GroupID=2429


  • #6   8. dec 2008 meld dig ind i barf grupperne smiley ..

    men du starter op med 4 -5 dage kallun altså ko maver , g tager maven det fint efter de 4 dage så kan du begynde med andet kød ..
    alt efter hvor du bor så ja nogle bringer ud (rigtighundemad.dk)

    du bestemmer selv hvor meget du vil købe der noget med rebat jo mere du køber, vi køber for ca 600 kr ..
    da din hund er voksen skal den kun havde om aftenen , ogden skal ha ca 500 gram alt efter hvor go i stand den er , ( 2 % af kropsvægen)

    nu når du så er begyndet og er startet op med kallun , så kommer alt det andet kød ind , og nu ved jeg ikke om du vil kun fodre råt, eller om du vil ha grønsager i ovs , der mange måder smiley .
    men vi fodre råt, og han får så tilskud med nds puler og livets olie..
    men din hund skal ha 1 bendag om ugen (jeg giver så et ben næsten hver dag i stedet for) og så skal de ha 1 dag med lever nyrer eller hjerte .

    husk de 2 % er et udgangspunkt og tager din hund ikke nok på jamen så giver du bare til det passer .

    spiser din hund ikke det rå mad inden få sek, så væk med det, med barf må man meget gerne fodre på forskellige tidspunkter , da ulven jo heller ikke er sikker på at få et bytte til tiden hverdag smiley
    men som sagt tag ind i en barf butik og hør , det lyder meget indviklet i starten men det ikke slem når du først har prøvet dig frem .. men pas på med at give din hund svin smiley


  • #7   8. dec 2008 nå kan se 5 procent smiley sorry -

  • #8   8. dec 2008 ihh tanje nu fik du jo mig til at tro det var rigtig hehe smiley

  • #9   8. dec 2008 Du kan også finde foderplaner mm. på " www.rigtighundemad.dk"

  • #10   8. dec 2008 okay tak for hjælpen alle sammen, jeg prøver at melde mig ind i gruppe:-)

Kommentér på:
Barf

Annonce