{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
806 visninger | Oprettet:

Ny hund/alene hjemme {{forumTopicSubject}}

Dette er sakset fra pedegree's hjemmeside. Hvad mener i om det?? Hvor mange af os burde så lige have hund?? Godt nok er Milou i perioder aldrig alene men kan man virkelig sige at ingen hund kan være alene mere end 4 timer? Hvad mener i??

Hej Pedigree Min kæreste og jeg har planer om at få en labradorhvalp i midten af juni. Jeg har taget 4 ugers ferie for at hunden skal falde bedst muligt til inden jeg igen skal på arbejde. Og det er det der er problemet. For når jeg begynder efter ferien igen skal hunden være alene i 8-9 timer. Derfor er jeg lidt i tvivl om hvor den skal opholde sig i alle disse timer. Vi har et stort brygges på 15 m2. Så her er jo plads nok. Men jeg er bange for at den raserer det hele når nu vi er væk. Den anden mulighed er at den skal vær eudenfor hele dagen. Vi har hele grunden hegnet ind og den får et hundehus. Men kan den godt affinde sig med at være ude en hel dag i alt slags vejr, og vil den når den er så lille kunne finde ud af hvornår den er træt og burde hvile sig. Jeg er selvfølgelig også bekymret for om den vil forsøge at stikke af når den er udenfor. Vi har også snakket om, at vi evt. hegnede grunden om så den havde knapt så meget plads til at starte med og så udvide hen af vejen når den vænte sig til resten af pladsen. jeg håber I kan hjælpe mig til at gøre det rette.



Hej!

Jeg er ked af, at jeg ikke kan give jer det råd, I gerne vil have. Men det, du beskriver, går IKKE. En hvalp på tre-fire måneder kan ikke og skal ikke være alene i den tid, du beskriver. Ingen hund kan være alene i mere end højst fire timer pr. døgn, og en hvalp kan efter træning højst være alene i 40 minutter om dagen. Det tager det første år at træne den voksne hund til at være alene i fire timer, hvis man skal have en harmonisk hund. Hunde er flokdyr, og det betyder, at de skal leve og arbejde med flokken, så snart de er ovre hvalpestadiet. En hund kan ikke være alene og forstå, at vi kommer tilbage. Hvis den er alene – især når den er hvalp – er den alene og ensom i en stor verden, som den ikke ved noget om. Som sagt er jeg ked af det, men I egner jer ikke til at have hund under de omstændigheder, du beskriver. Det vil være bedre at få en kat, der lever ude.

De bedste hilsner

Hundepsykolog

Charlotte Swanstein




Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny hund/alene hjemme
  • #1   4. jan 2006 Hold da fest, hun er da en stram tante!

  • #2   4. jan 2006 Stærkt overdrevet...
    Så var det kun folk, der havde halvdags-
    job der burde ha' hund, eller va??
    Mine hunde er alene hjemme mellem 4 og 7 timer
    pr. dag max i løbet af hele ugen


  • #4   4. jan 2006 Ifølge hende er over halvdelen af Danmarks hundeejere da vist dyremishandlere....



  • #5   4. jan 2006 Det var da vildt -hun er helt væk. Men det ville da være lækkert hvis alle hunde havde det sådan:)

  • #6   4. jan 2006 Det var også lige min tanke. Hold da op...

  • #7   4. jan 2006 Mine hunde er nu heller aldrig alene i mere end 3 timer, men det ændrer da ikke ved at jeg mener at hun overreagerer.....



  • #8   4. jan 2006 Mine hunde er heller ikke alene hjemme ret længe og skal vi i byen bliver de passet

  • #9   4. jan 2006 Og så er det jo heller ikke kun det hun skriver, men hun skriver da i en rigtig grim tone!
    Hun bliver stillet et pænt spørgsmål af nogle, der lader til at gå op i deres hunds velvære, og så svarer hun på den måde...
    Hvis jeg var Pedigree, så ville jeg da ikke have hende ansat..


  • #10   4. jan 2006 Hmm mener nu også det er at overreagere , skulle alle vi med fultids job , så opgive at have dyr ??, mener bestemt ikke min lider overlast , han klare fint at være alle hjemme...

  • #11   4. jan 2006 Jeg går hjemme til dagligt men skal jeg ud er der ingen problemer med at lade hunden være alene i mange timer (8-10)..
    Hunden har ingen tidfornemmelse så den er lige glsd om man er væk i 10 min eller 10 timer.. Dyrelægen siger at en hund skal kunne holde sig i op til 12 timer af gangen..
    Jeg vil lige tilføje at det er meget sjældent at min er alene i 8-10 timer..


  • #12   4. jan 2006 jeg mener bestemt også hun overdriver. Kan ikke rigtig forstå hvorfor man skal være hjemme ved sin hund det første år???

  • #14   4. jan 2006 Vi købte vores hund i sommerferien, da jeg gik i skole, så den varede ca. 1½ måned... Da ferien var slut tog jeg hjem til ham i hvert frikvarter, for at se hvordan han klarede den... Da han var et lille års tid og jeg begyndte på en anden skole gik der omkring 7-8 timer før der var nogen hjemme. Han har ikke taget skade af det smiley Men det hun skriver er da liiiiiiiige i overkanten

  • #16   5. jan 2006 Alene hjemme???

    Sikkent en gang vrøvl, det er et spørgsmål om tilvending, så hunden bliver vændet til at være alene hjemme, min egen, kan f.eks. være alene hjemme op til 18 timer uden problemer, skal lige siges at hun er i hundegården, som er overdækket, med læ sider.

    Eller når vi er i jylland en weekend, bliver hun i bilen, og der har aldrig vært nogen problemer.


  • #17   5. jan 2006 synes 8 timer er ok, men ik i bur

    Synes 18 timer er helt vildt - hvorfor fanden så have hund hvis den skal være alene så meget?


  • #18   5. jan 2006 Nu skal I lige vide:
    For det 1. Min hund vændet til en hundegård lige fra fødslen.
    For de 2. Hunden er glad for at være i bilen, hvis bilen står med åbne døre, springer hun ind og lægger sig der.
    For det 3. Så er hund faktisk sammen med mig altid, det sker, at jeg ikke tager hende med.
    For det 4. Er hun ud af hundegården hele dagen når jeg er hjemme, og kan gå frit rundt i haven og i vores hus. når kl. er ca. 21,30 kan jeg gå ud og lukke hundegården, for så er hun gået til ro.
    Hun lider ikke overlast på nogen måde, hverken psykisk eller fysisk, selv i dette snevejr vi har haft, vil hun helle ligge ude end inde. "hun får selv lov til at bestemme" hvor hun vil være, og hvor hun vil lægge sig.


  • #19   5. jan 2006 Kan fortælle jer. hun er 2 år gl. HD A AD O og har aldrig fejlet noget, og bliver tjekket hver år. ud over maglededsbetændelse, som er vokseværk, hun danner en meget kraftig underpels, og i øjeblikket fæller hun, så det hænger i totter.

    -------

    Hun er ikke nogen klappekage hund, hun er brugs- og konkurrencehund.


  • #20   5. jan 2006 Men jeg synes at det er rigtigt synd.
    At man lukker sin hund ind i et lle bur, - "som nogen omtaler som hule" -
    især fordi de er bange for at få splittet hele hjemmet af, når far og mor er borte.




  • #21   5. jan 2006 maglededsbetændelse, Stavefejl --
    Mavledsbetændelse er vokseværk


  • #22   5. jan 2006 Han hedder Qato
    Han er storebror til min


  • #23   5. jan 2006 Michael P - * Bebe *

    Alle har deres meneinger så er det lige meget hvad, og sådan skal det osse være.

    Jeg har læst flere af jeres kommentar på de forskellig sider.

    I accetper ikke andres folks holdning, og mening alt er åbenbart forkert - så nu har i fået at hvide hvad jeg mener.


Kommentér på:
Ny hund/alene hjemme

Annonce