{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
740 visninger | Oprettet:

Alene hjemme. {{forumTopicSubject}}

Bobbi 9 år. Lille hund som har været sammen med min gamle hund i de 9år han har levet.
Lidt dominans men de var uadskillelig.


Woodie som ny i familien på 6 mdr. Viszla
Klog hund men også en vildbasse.



Vi har et problem. Vi har trænet alene hjemme og vi har prøvet forskellige metoder som jeg beskriver nedenfor.


1: Bobbi var i stuen og woodie var i gangen. De var adskilt via trappe gitter så de kunne de hinanden. Bobbi gør og hyler meget og det reagere woodie på. Og prøver at komme over gitter. Det fungerede slet ikke.


2: de har været sammen ude i gangen med skydedøren lukket. Woodie kan være en smule vild over for Bobbi de første 5 minutter men woodie ved hvem der bestemmer og Bobbi sætter ham på plads og så er der ro. Når de er sammen så sover woodie største del af tiden. Bobbi sover også lidt men bruger meget tid på at søge ved hoved dør og skyde dør. Det største problem her er at Bobbi han kradser mod skyde døren og hoveddøren og det har så resulteret i at hans trædepuder kradses til blod fordi han vil ud.. Og vi kan simpelthen ikke regne ud hvorfor..


3: de er adskilt med skydedør så de kan ikke se hinanden. Bobbi går i seng den første tid og woodie sover og spiser kødben. Men så går det løs. Bobbi begynder og gø igen og woodie reagere på det og prøver at komme ind til Bobbi og går helt i selvsving i 5-10 min hvor han så begynder og falde til ro igen. Og der kom vi hjem så hvordan det havde endt yderligere vides ikke.



Det er metoderne. Bobbi og woodie kan umiddelbart godt sammen dog skal det nævnes herpå at Bobbi bestemmer og det ved woodie godt da han underkaster sig med det samme.


Når min kæreste har hundene er Bobbi meget beskyttende og kan finde på og flyve lige i hovedet på woodie. Samt woodie også er mere vild omkring min kæreste end jeg.

Tænker de begge ved at jeg bestemmer i flokken men de Bette måske ved at min kæreste nok ikke er så bestemt som jeg?


Nogen råd til den over beskyttelse den lille har når min kæreste er der?

Og nogen bud på hvorfor Bobbi kradser dig selv til blods når de er alene sammen? Det har han aldrig gjort før med den gamle hun eller tidligere med den nye hund. Det er kommet fra den ene dag til den anden.


Vil lige understrege at når de har været sammen i gangen så slikker Bobbi woodie i munden og de sover sammen i kurven og nogen gange sover Bobbi nærmest oven på woodie. Så de kan også sagtens kigge stille og roligt sammen.


Ring gerne på 20889196 hvis du hellere vil give råd via opkald.

Vh Jesper.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alene hjemme.
  • #1   30. dec 2022 Hvad sker der hvis de er alene sammen i hele huset?

    Nogle hunde kan ikke lide at være spærret inde/væk, hvis de ikke har været vant til det. Her tænker jeg på Bobby.

    Jeg har haft lignende udfordring herhjemme, men det løste sig ved at begge hunde var sammen i hele huset.


  • #2   30. dec 2022 Jeg vil gerne knytte en kommentar til den akutte kløe, idet der kan være behov for hurtig handling.
    En hund, der ændrer adfærd pludseligt, eller begynder at klø sig mere end normalt, skal tjekkes af en dyrlæge. Ekstrem kløe kan være alt fra allergi til nældefeber. Det kan være meget alvorligt eller mindre alvorligt, men det bør tjekkes.
    En hund skal ikke klø sig til blods.


  • #3   3. jan 2023 Har du prøvet at sætte et "skjult" videokamera op & faktisk se hvad der rent faktisk sker når du ikke er hjemme? Synes det er rigtig svært at svare på når man ikke rigtig kan se det med egne øjne... Ellers ville jeg foreslå at prøve at have dem sammen for som Aboutmydog nævner, er der mange hunde som ikke kan lide at blive "fjernet" fra flokken. Men ville helt klart investere i et videokamera hvis det var mig & så prøve at se hvad der sker på videoen hvis de er sammen når du går? & så prøve med lidt tid ad gangen så det ikke bliver overvældende for én af hundene..

Kommentér på:
Alene hjemme.

Annonce