{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.007 visninger | Oprettet:

Jasmin M
Jasmin M
Tilmeldt:
15. feb 2021
Følger: 9 Emner: 2 Svar: 5

Alene hjemme {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Jeg ved denne tråd er skabt mange gange, men alle er forskellige.

Nelson er nu 6 mdr gammel, og vi forsøger at lære ham at være alene hjemme. Ikke fordi det er nødvendigt, da jeg pga corona læser online, men tænker det er godt at starte så tidligt som muligt.

Første gang gik jeg ind og ud af døren

Anden gang to minutter

Så 5 min, 10 min, et kvarter

Da jeg skulle til lægen en dag, vidste jeg, at Nelson skulle være alene i hvert fald 20 min. Eftersom jeg ikke ved, hvad han har foretaget sig imens jeg var borte de andre gange, satte jeg min bærbar til at filme ham mens jeg var væk.

Han peb i al den tid jeg var væk.

Det var hjerteskærende for mig, og utroligt stressende for mig at efterlade ham.

Når nedlukningen engang ophører, vil han være nødsaget til at være alene i 5 timer om dagen, og jeg vil gøre alt for at han trives i eget selskab.

Jeg er åben for kritik men indtil videre har jeg gjort således:

Jeg lukker ham ind i vores køkken (det er stort), hvor han har adgang til mad og vand
Jeg lægger en af mine trøjer, hans seng og tæppe samt legetøj på gulvet, og giver ham noget godt at tygge på inden jeg går.

I min optagelse af ham stod han op ad køkkendøren i al den tid jeg var væk, og afveg ikke fra den en eneste gang.

Har i nogle gode forslag og råd til, hvordan jeg kan træne ham i at være alene hjemme?

Mvh Jasmin


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alene hjemme
  • #2   16. feb 2021 Er det køkkenet han normalt hviler i og har alle sine ting i? Hvis ikke, så er det en skidt ide at lukke ham inde netop der.
    Han skal efterlades der hvor han er tryg og har lyst til at være.
    Hvad er jeres rutine forud for alenetid?
    Jeg oplevede at mine hunde fandt ro i rutinen, dengang vi kun havde 1-2 hunde og alenetid var noget særligt.


  • #5   17. feb 2021 Mit bedste råd er, lad være med at gøre en hel masse ud af det, lad hunden være hvor den er tag jakke og nøgler og gå ud af døren lås døren, lås op kom ind igen straks, fortsæt mange gange dagligt og øg tiden uden for døren langsomt men sikkert, dvs tøv ikke, sig ikke farvel, sæt ikke en masse ekstra op, du går og kommer, det er helt naturligt og ikke noget hunden behøver at tage sig af, bevar ro og gør det til den naturligste ting i verden, mennesker går og kommer, sådan ser verden ud smiley

  • #6   17. feb 2021 Forstår jeg det korrekt, at det er nu som 6 mdr gammel, at I starter alenetræning? De andre kommer med gode og brugbare råd, men nok nok advare om, at det kan blive opadbakke. Alenehjemme-træning skal gerne påbegyndes få dage efter hjemkomst. Det kan du jo selvfølgelig ikke lave om på nu, så med en pære-teenager er det endnu vigtigere at du går langsom frem.

  • Jasmin M
    Jasmin M Tilmeldt:
    feb 2021

    Følger: 9 Emner: 2 Svar: 5
    #7   17. feb 2021 Vi fik ham kort tid inden han fyldte 6 mdr, og der havde han aldrig været alene.

    Tak for alle jeres gode råd!

    Jeg vil forsøge med stuen fremover smiley


  • #8   17. feb 2021 Åh ja så kan I kun begynde nu. Håber det lykkes!

  • Jasmin M
    Jasmin M Tilmeldt:
    feb 2021

    Følger: 9 Emner: 2 Svar: 5
    #9   17. feb 2021 Tak! Vi tager det stille og roligt. smiley

Kommentér på:
Alene hjemme

Annonce