{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.969 visninger | Oprettet:

allergi??? {{forumTopicSubject}}

Min hund Jesper bliver passet af mine forældre et par dage, og de ringede i dag og fortalte at de sad ved dyrlægen. Han har fået et sår oppe på hovedet som de syntes så grimt ud så de ville gerne få en dyrlæge til at kigge på det...
Da de ringer tilbage til mig efter at have snakket med dyrlægen er de blevet fortalt at det højst sandsynlig er en form for allergi overfor husstøv.. hun havde fundet nogle sorte prikker ved øret og det var vidstnok et tegn på allergi. Dyrlægen havde givet Jesper penicillin som han skal ´have i 10 dage også skal vi tilbage igen...

Jeg synes bare det hele lyder så mærkeligt! kan han godt få et stort sår i hovedet af allergi? Og er det ikke underligt at hun giver ham penicillin for det??

Hvis det viser sig at det er allergi overfor husstøv...Hvordan er hans fremtidsudsiger så? Kan han godt få et godt liv alligevel?

håber virkelig det er nogen der kan svare mig, er meget bekymret og lidt frustreret lige nu=(


Kommentarer på:  allergi???
  • #1   15. dec 2008 Man kan sagtens få et liv alligevel.

    Vi har lige hypersensibiliseret vores hund. Han er allergisk overfor husstøvmider og lagermider. Og han fungerer rigtig fint. Man skal bare være obs på støvsugning og rengøring af tæpper puder etc.

    Han kløer sig noget til tider, men ellers har han det godt


  • #2   15. dec 2008 Mener dog I skal igennem en del blodprøver, for at de kan se hvad hunden er allergisk overfor.. Og det er ikke helt billigt så vidt jeg husker. Men har du sygesikring på hunden, betaler den sikkert. Vores gjorde

  • #3   15. dec 2008 Jeg synes det lyder meget underligt hvis dyrlægen kan stille diagnosen "allergi overfor husstøvmider", udelukkende ved at se på et sår i hovedet.
    Mit råd ville nu være at slå koldt vand i blodet. Jeg har selv en hund med allergi overfor husstøvmider og lagermider og det har altså krævet mange udelukkelser og undersøgelser inden der var en diagnose.

    Penicillin gives for at dæmpe den betændelse der højst er i såret. Sår (og kløe) kan skyldes rigtig mange forskellige ting...


  • #4   15. dec 2008 Han er fuldt forsikret heldigvis... men jeg synes bare ikke at han har kløet sig eller noget som kunne mistænke allergi...
    det eneste er det sår han har i hovedet som vi ikke ved hvor kommer fra...


  • #5   15. dec 2008 Lene - enig

  • #6   15. dec 2008 Din dyrelæge kan IKKE stille den diagnose, det lyder for mig meget ukompetent!
    Den skal testes iform af skrab eller endnu bedre en blodprøve.. Vi gav 1500,. Og forsikringen dækkede en del..
    For det ikke skal være løgn, dækkede de ca 28000 udaf 40.000 på det 1½ år vi kæmpede med allergien v. Ugly.


  • #7   15. dec 2008 Penicillin ved allergi lyder såmænd ikke så mærkeligt, hvis nu der er infektion i såret. Min gamle tæve havde allergi, og hun var på mere end en penicillinkur indtil vi fandt ud af havd hun var allergisk overfor og dermed kunne holde os fra det -hun fik nemlig hudbetændelse igen og igen, fordi hun fik knopper over det hele og derfor kløede sig meget.

    Men det lyder meget mystisk at han stiller diagnosen allergi, og endda sætter ord på hvad den er allergisk overfor, blot ved at se på et sår.
    -det er altså ikke muligt.


  • #8   15. dec 2008 ej nina det er jeg helt vild ked af at høre... syntes bare i har haft så meget modgang med hunde.. først emma, og så alt det med jesper....

    ang allergi, så ved jeg ikke en skid om sådan noget når det handler om hunde....
    men har da hørt før at der kan gøres noget ved tingene....


  • #11   15. dec 2008 Sanne - Vi har barfet det meste af tiden - Naturels. Men er lige prøvet at gå over på tørfoder for allergikere efter vi er færdige med hypersensibiliseringen.. Det ser dog ud til ikke at fungere for ham. Så vi må nok tilbage på barf igen. Men barf fungerer ihvertfald rigtig godt for ham

  • #12   16. dec 2008 Sanne - Det kan jeg godt forstå. Jeg har en dyrlæge der er for barf, hvis man har en allergihund. Det er jo altid rart med lidt opbakning fra den front.

Kommentér på:
allergi???

Annonce