1.003 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Chihuahua han eller tæve? Chihuahua han eller tæve?

Jeg står i den situation at jeg allerede nu i RIGTIG god tid er ved at sætte mig ind i alt omkring opdragelse og info omkring en chihuahua, som jeg højt ønsker mig omkring sommerferien. Jeg skal ikke bruge den til avl og har ikke krav til køn eller pris.

Jeg kunne virkelig godt bruge nogle råd fra jer derude. Hvad har i af erfaring med chihuahuaer? Hvilket køn er som regel mest roligt af sind og lettest at opdrage på? Ved godt at man kommer langt med hvalpetræning og voksentræning, men hvad har i af erfaringer og hvad vil i anbefale hvis det skal lette opdragelse og træning lidt for mig?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Slå græs 205 kr.
  • Hjælp til at samle TV skænk 550 kr.
  • Vaskemaskine 1.200 kr.
  • Samle skab og kommode 600 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.100 kr.
  • Inspicering af opgave 205 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Chihuahua han eller tæve?
  • #1   15. dec 2008 Nu ved jeg ikke en skid om chihuahuaer, men jeg ville lige skrive at jeg syntes det er skide fedt at du sætter dig ind i det hele allerede nu. Gid alle gjorde det.

• #2   15. dec 2008 Mange tak... Ja det burde alle faktisk, får ondt i hjertet når jeg ser folk der slet ikke er forberedt eller er aktive med deres hunde:-(

• #3   15. dec 2008 jeg tror faktisk at tæverne har mere temprament.. men er ikke helt sikker, altså alle mine piger har været nogle skrabbe noget nogen, imens drengene var stille og rolige

• #4   15. dec 2008 men jeg valgte feks ikke en tæve, pågrund af løbetid, eller hvis den blev parret som ups'er så ville man få alle ungerne.

• #5   16. dec 2008 jeg har 1 pige chi, og 1 dp, pige, og1 dp, dreng har personligt altid været mest til han hunde og er det stadig pigerne er mere hidsige men enorm kærlige osse tror de ejer deres ejer he he... min dreng er så rolig og nem men kan da osse blive sur men ikke på samme måde som tøserne, men jeg men når man først har fået tøser vil man ikke bytte , det var slet ikke meningen jeg skulle have en pige mere men det en helt anden historie, men elsker mine hunde lige højt...

• #6   16. dec 2008 Jeg har 4 hanner :o) synes de er skønne, og hunde bliver som de bliver opdragtet til , så hvis du gir dem en masse udfordringer, og samtidig sørger for at sige nej, hvis de evt. gør, så slipper du også for, at ha en chihuahua der gør i døgen drift :o) det er i øvrigt ikke anderledes at opdrage en chihuahua , end det er at træne en hver anden race, dog bør du være ops på chihuahuaèns størelse, når den er sammen med større hunde, de er jo lidt mere udsatte :o)

• #7   16. dec 2008 Jeg har også chihuahuaer af begge køn. Hvis du vil ha en hund der kigger forelsket og beundrende på dig skal du vælge en hanhund. Tæverne er lidt mere egne. du ved cyklus ligesom kvinder :o))

• #8   16. dec 2008 Mange tak for alle jeres gode inputs:) Jeg havde også i tankerne, at det skulle være en hanhund, så det er rart at få bekræftet.. Mange tak igen, elsker at suge til mig på denne hjemmeside...

Kommentér på:
Chihuahua han eller tæve?

Annonce