990 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Chihuahua eller???? Chihuahua eller????

Hej alle. Jeg er den lykkelige ejer af en dejlig chihuahua-dreng på 9 mdr. Men er han nu også en chihuahua?? Jeg er begyndt at få mine tvivl. Dumle er som skrevet 9 mdr. og vejer 5 kg.!!!! Han er på ingen måde overvægtig - han er bare stor. Rigtig stor! Jeg har spurgt dem jeg købte ham af, om de er 100% sikre på at han er ægte chihuahua. Det siger de ja til....Er der nogen af jer, der har en lige så stor chihuahua eller kender nogen som har? Det er jo også logisk at min Dumle bliver endnu større...hmm.... Det betyder nu ikke noget som sådan - jeg elsker Dumle over alt på jorden - men syntes måske det er lidt underligt at give 7500 kr. for en hund, som måske så ikke er den race man troede og blev fortalt den var. Har mødt nogle som siger de har en chihuahua tæve der er større end min. Er det helt normalt, at de bliver så store? (han kunne jo f.eks. have haft store forældre). Håber i kan hjælpe - se evt. billederne af Dumle på min side. På forhand tak smiley

Bodil Jørgensen får et kuld hvalpe
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af 2 stk væg lamper og et puslebord. Har ingen redskaber selv til dette. 400 kr.
  • Opgravning af 5 stk. buksbom stubbe 3.000 kr.
  • klip af hæk 900 kr.
  • Elektriker 580 kr.
  • Hovedrengøring 950 kr.
  • Oprydning efter bryllup 5.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Chihuahua eller????
  • #1   17. jun 2008 En chihuahua må maks veje 3 kg.. Men jeg synes da han ligner en chi.. På billederne ser det ud som om hans næse er lidt for lang hvis man kan sige det sådan.. Svært når man ikke har set ham irl..

• #2   17. jun 2008 tjaa har ikke særlig meget forstand på chiér men dejlig er han jo..
    til dit spørgsmål.. så længe han ikke har stamtavle kan du aldrig være 100 % sikker på at han er ren.. og ud fra hans race som er så populær for tiden, er der jo nogle mennesker som både er uærlige og kun laver hvalpe for pengenes skyld...

tror bare du skal være glad for at han ikk har vist nogle sygdomstegn endnu.. og vi krydser finger her fra at han aldrig for nogle...

• #3   17. jun 2008 Jeg synes han krop ligner en chi , men han hoved er ikke særlig racet typisk , de skal have æble formet hoved og kort stop :o) og størrelsen , jeg har aldrig set eller hørt om en ægte chi ( med DKK stamtavle ) der vejer så meget , så mon ikke der er smutte lidt andet med i generne ;o)

• #5   17. jun 2008 og han vil jo fortsat vokse, så mon ikke han lander på 6-6½ kg

• #6   17. jun 2008 Når der ikke er en stamtvle kan han i princippet være halv border collie. Men jeg kan godt se at det er øv at give 7000kr for en (potentiel) blandigshund.

• #8   17. jun 2008 Som jeg har hørt. Er der flere og flere Chi hua hua´ere der ikke overholder vægtgrænsen. De bliver altså større, hvilket er ærgeligt når der er et max for hvad de må veje i forhold til racebeskrivelsen.

Desværre er der flere og flere der avler på noget de ikke burde. Nemlig noget det ikke overholderracestandarten

• #9   17. jun 2008 Nete - jeg kender jo en del kennler og de har heller ikke så store hunde til at gå . en " normal chi , vejer omkrin 2.2 -2.5 det er den størrelse de fleste har ;o) og jeg syens denne er både lang og spids i hovedet , så tror simpelthe ikke på den er ægte ( men du har ret , dem er der mange af også her på hg )

• #10   17. jun 2008 Kim - må jeg spørge hvad den hedder ? for jeg kommer på de fleste udstillinger , og har ingen set i den størrelse ??

• #12   17. jun 2008 Syntes da ikke han ligner en hun der vejer 5 kg ?
    Men chi racetypisk, syntes jeg ikke han er, men han ser da dejlig ud alligevel smiley
    Der kan måske godt være blandet noget d/v gårdhund ind eller andet i generne, det ved man jo desværre ikke uden stambog smiley

• #13   17. jun 2008 Nete - man kan jo heller ikke "kun " gå ud fra forældre dyernes vægt , man skal også kikke på de hunde der ligger bag :o)

• #14   17. jun 2008 skulle så stå hund* og ind = et ....

• #15   17. jun 2008 Tusind tak for jeres svar smiley de er brugbare allesammen... Nej han har ingen stamtavle og jeg har kun set forældrene på billeder. Jeg er klar over, at han KAN have gener fra andre hunde - hvem ved om oldeforældrene var en anden race? Det virker bare underligt at sælge en hund som ren chihuahua, hvis det er en løgn bare for at tjene penge. Klar over at mange gør det, men har stadig regelmæssig kontakt med dem jeg købte ham af. Det ville jeg nok ikke lige hvis jeg vidste at jeg havde snydt min køber! De (opdrætterne) blev faktisk lidt halv forargede over, at han vejer så meget. De troede at jeg havde overfodret ham...Nå, men Dumle er nu så skøn så skøn - og det er jo det vigtigste. Tak smiley

• #16   17. jun 2008 Kim - du kan sende en pb :oD jeg vil gerne vide hvilken hund det drejer sig om :o)

• #18   17. jun 2008 Først, sikke dejlig han er ham Dumle!
    Jeg aner intet om Chièr men jeg har en Yorkshire terrier, som jo også er en meget lille hunderace. Min vejer kun to kilo selvom moren var stor og vejede fire kilo.
    Da jeg i sin tid skulle købe Yorki, blev jeg af DKK`s racerepræsentant anbefalet, at købe en Yorki på 6 kilo fordi vi i forvejen havde en stor hund, en flat coat.
    En Yorki må ifølge racestandarten max veje 3,2 kg men det var ifølge hende ikke usædvanligt at der kom store hvalpe. Mon ikke det samme gør sig gældende for Chièrne?

• #19   17. jun 2008 Det er vel med Chi, som med alle andre racer, der avles både for store og for små.

Dværgschanzuerstandarden siger mellem 30 og 35 cm og 4-8/9 kg.
    Jeg har i mit b-kuld en hanhund der er avlet på normal str forældre, men han er altså 41,5 cm og vejer 16! kg. (vi kalder det oversize gen, det er ikke ønskeligt, men svært at finde liniemæssigt, da begge forældre skal avle store hvalpe før det kommer helt igennem) Den mindste i det kuld er som voksen 32 cm og vejer 6,5 kg
    Det samme gør sig gældende den anden vej, har set dværge på 28/29 cm og 3/4 kg

Mellemschnauzeren har det samme str sving, så mon ikke han bare er en stor dreng? Synes han er flot uanset. Når han er købt uden tavle kan man jo aldrig være sikker

• #20   18. jun 2008 maria P det vil jeg give dig 100 % rat i.. han er da over skøn...

Kommentér på:
Chihuahua eller????

Annonce