838 visninger
|
Oprettet:
Haven {{forumTopicSubject}}
Jeg ved ikke om det er en god ide, eller om jeg skal stoppe ?
Jeg har sådan en lang bar kant langs lejligheden, hvor jeg skal have plantet nogle stauder til efteråret.
Men indtil da, havde jeg tænkt mig at smide noget træfli,
Men så kom jeg i tanke om, at I stedet for træflis kunne jeg smide fyrkofyrkogler.
Der skal godt nok1 bruges mange, men så går tiden jo med at samle dem og jeg har jo ikke andet at lave.
Ser det ok ud med koglerne eller er det helt skørt og er det et problem når de begynder at gå til ?
A
jul 2009
Følger: 26 Følgere: 38 Hunde: 4 Emner: 84 Svar: 3.789
Jeg kunne dog forestille mig, at de måske tiltrækker fugle og måske mus og rotter.
feb 2013
Følger: 9 Følgere: 26 Hunde: 3 Emner: 89 Svar: 7.722
jan 2010
Følger: 3 Følgere: 3 Svar: 344
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 39 Emner: 193 Svar: 10.578
Den bliver vel ikke mere sur end af granflis ?
Og der findes vel også planter som trives godt i sur jord, så er det sådan nogen jeg må plante.
Går det helt galt, så kan koglerne jo fjernes igen.
Det har været ok at flytte og jeg er godt tilfreds med lejligheden, og dejlig at jeg ikke mere skal have dårlig samvittighed over lang græsplæne ukrudt og ujlippet hæk.
Også godt, at der ikke mere skal spekulere på eventuelle utætte vinduer,døre og tag.
Og når vinteren kommer, hvis altså det bliver vinter, så kommer der nogen og skovler sne helt af sig selv.
Det er godt nok her, hvor jeg er kommet hen, men alligevel lidt sørgeligt at komme fra huset.
Et billede af terassen foran huset, hvor jeg tilbringer meget tid
Jeg håber; at rødtop også er tilfreds med at være kommet i lrjlighed.
Jeg har også en terasse på bagsiden af huset, men den venter til næste sommer på at blive gjort hyggeligt
jul 2009
Følger: 26 Følgere: 38 Hunde: 4 Emner: 84 Svar: 3.789
Jeg kan godt forstå, at du savner dit hus, dine naboer osv., men det nye sted lyder nu også til at være dejligt.
Dårlig samvittighed over langt græs, ukrudt, forvokset hæk osv., er noget der bare dræner en.
jan 2010
Følger: 3 Følgere: 3 Svar: 344
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 25 Hunde: 5 Emner: 107 Svar: 6.464
Der er forskel på om det er træflis eller barkflis. Træflis giver næring til jorden, når den omdannes. Barkflis det modsatte. I øvrigt så elsker fuglene at sprede barkflis. Der lever mange insekter.
Jeg hadede at arbejde med flis, da jeg var anlægsgartner. Det var alle steder. Nyd du dine kogle. Det er lige straks efterår... desværre. I øvrigt en super skøn terrasse du har fået. Sådan én havde vi også, da vi boede i andelsbolig for 23 år siden. Den var vi rigtig glade for.
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 5.043
Og ser ud til at være en rigtig god bolig med terrasser du har fået:)
maj 2009
AS jeg har været heldig at jeg fik lejlighed her.
bortset fra kun gamle og syge naboer så e det rigtig fint.
jeg ville ellers have været i den anden ende af byen, m men der var mange års ventetid.
nu er jeg lykkelig for at jeg ikke kom derhen.
jeg er jo gammel sejler oghar også haft båd til at ligge her i marinaen, som ikke engang ligger 100 meter fra hvor jeg bor. og langs aen er der også blevet lavet dejlige stier.
jeg er en tur på havnen hver morgen og tager den ene side af åen ned i byen, og den anden side hjem igen. har også kun 5 minutter til stranden, så her bliver jeg indtil jeg dør.
godt at jeg ikke kom derhen hvor jeg helst ville have været, der er jo ikke noget hyggeligt at komme hen til, eneste fordel, supermarkeder lige ved siden af.
rigtig godt, at jeg ikke kom derhen.
jeg købte ny computer og med den nye havde jeg problemer med at komme ind til min mail, og jeg kunne hellere ikke komme på facebook og hg.
jeg er medlem af ældresagen, så ringede til dem, og der kom en ud og ordnede det hele for mig.
så hurra for ældresagen.
efter blodproppen kan jeg ikke mere selv hænge persienner op. det kan man også få hjælp til gennem ældresagen, så ringer til dem igen og ber om hjælp til det.
det koster kun 135 kr hvert halve år, hvilket jeg synes er billig, og man kan få gratis hjælp til mange ting, samt at man kan få rabat i mange forretninger restauranter hvis man er medlem.
jeg kan virkelig anbefale at være medlem, og man behøver ikke at være gammel for at være medlem
maj 2009
nu skal der ikke mere betales husleje to steder.
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 5.043
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 25 Hunde: 5 Emner: 107 Svar: 6.464
Jep vi er også medlem af Ældresagen. Kontingentet er hurtigt tjent ind.
Haven