{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.130 visninger | Oprettet:

haven besat {{forumTopicSubject}}

har en tæve der lyder som en hanhund når der er en tæve i løb ved naboen smiley .... grunden er pindsvin i haven .... det er nu kommet flere aftener i træk, og tøserne, specielt den yngste er dybt frustreret ...og mor er ond for hun siger "ind"

jeg kan ikke forstå det ikke foretrækker nabo haverne, der kan det være helt i fred, det må da være lidt dum smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  haven besat
  • #2   15. okt 2015 Det kan jo være nabohaverne er besat af andre pindsvin smiley

  • #3   15. okt 2015 Jeg har heller ikke fattet hvordan de tænker.

    Hvert år får vi også besøg af pindsvin. Og det er selv om vi er den eneste have hvor der altså bor en hund, i området.
    Der er arbejdet med haven i sommer, så det skulle i teorien være MEGET svært for pindsvin, katte og dyr i lign. størrelse at komme ind i haven. Men det lykkedes alligevel for et par pindsvin at stikke forbi :o)

    Kia larmer som en sindsyg, når hun opdager, at vi har besøg af sådan en prikbold. Men når jeg har takket hende for at give lyd, og ellers bedt hende klappe kaje, tuller hun rundt i haven, som om den ikke længere er der (de lades selvf. ikke alene sammen uden opsyn).

    Når der har været vand og lidt kattemad til fri afbenyttelse natten over, daffer pindsvinet videre, og så ser vi den/dem først igen året efter.

    Lidt hyggeligt alligevel, synes jeg :o)


  • #4   15. okt 2015 ha de territorier smiley

  • #5   15. okt 2015 Hvis I der har pindsvin i haven lægger noget kvalitetskattemad ud kan man hjælpe pindsvinene med at være i god foderstand når de går i hi :o)

  • #6   15. okt 2015 jeg synes også de er både søde og hyggelige, men tøserne er belastende ... vi har hele haven hegne ind, og den der er her nu er en ordentlig moppedreng/pige ...men den kommer igennem ... forleden aften lå den lige på den anden side af hegnet inde ve naboen, det var noget af en provokation, kunne jeg så høre på damerne smiley

  • #7   15. okt 2015 Ja det har de smiley de er ikke flokdyr, så det gælder om at holde rivalerne væk

  • #8   15. okt 2015 ejer ikke kattemad ... det må der være ved en nabo nogle huse væk, hun har 3 katte, men der vil den åbenbart ikke være

  • #9   15. okt 2015 Du må have en meget indbydende have med masser af de elementer de elsker at opholde sig i :o)

    Jeg har en have hvor alt får lov at gro som det vil. Så det er ideelt for dyr som pindsvin. Ikke at det er derfor haven ser sådan ud. Det er mere fordi jeg er doven og havearbejde siger mig nada :o)

    Det må være derfor pindsvinene insisterer på at invitere dem selv på besøg :o)


  • #10   15. okt 2015 Jeg tror ikke katte og pindsvin er de bedste venner? Men jeg ved det ikke.

  • #11   15. okt 2015 jamen det er det sjove, vi har faktisk bare en græsplæne, hæk hele vejen omkring, en stor busk og lidt efeu som bunddække omkring den.. ikke nogle dejlige bunker af noget som helst, så jeg forstår det ikke ... det eneste attraktive er måske den skål med vand der altid står derude ... men ellers intet ..

  • #12   15. okt 2015 Jeg kender en, der har 8 katte, og da går pindsvinene helt ind i havestuen for at spise af kattemaden side om side med kattene. smiley

  • #13   16. okt 2015 Orme lever jo under græsset og kommer op om natten, lige til at "plukke" (har tit været på ormejagt som barn sammen med min far før en fisketur)

  • #15   16. okt 2015 Her kommer de ind gennem helt småmasket hegn og jeg fatter ikke hvordan.
    Hundene giver alarm, men rører dem ikke. Det har de lært på den hårde måde.
    Jeg er overbevist om at det er de samme pindsvin der kommer ind aften efter aften, og det er helt sikkert for at spise og drikke, for der er altid mad rundt omkring i haven.


  • #16   16. okt 2015 Du kan læse lidt om pindsvin på foreningen Pindsvinets Venners hjemmeside http://pindsvin.dk/fakta/

  • #18   16. okt 2015 En aften hørte jeg en lyd sådan lidt ala en kat der blev ved med at NYSE og NYSE.
    Min kat var ude og jeg tænkte, nej det er godt nok mærkeligt.
    Så jeg åbner min terrassedør og går ud og kigger. Lige ved mit hegn på den modsatte side. Er der et stort pindsvin, og jeg tænker NØJ det er godt nok tæt på!
    Så går der få sekunder og jeg får i tusmørket rigtig orienteret mig. Der var 4 pindsvin og i midten omringet af dem sad min kat.. Det var grisene der lavede lyden, min kat lignede bare en som var havnet det forkerte sted smiley


  • #19   16. okt 2015 Pindsvin kan ting!

    Vi har pindsvin der lever både af hundenes resterne fra hundenes madsøg i vores helt indhegnede have og som går to høje trin ind til kattenes foderrum og deler mad med dem. Side om side med kattene.

    Det er lige nu der skal puttes sul på kroppen, så god kattemad og noget vand ud til dem. Vinteren kommer før man aner det og hvis ikke de har fedet sig ordentligt op inden det er tid at gå i hi, går de til.


  • #20   16. okt 2015 fodrer ikke på græsplænen, men tror til gengæld der er mange lækre orme så måske det er dem der trækker .... kunne de ikke få smag for dræbersnegle så ville jeg juble

  • #21   16. okt 2015 Orme, biller, snegle - sådan nogle gode sager.
    Det kan også hænde at de søger føde, men ikke finder så meget. Kryb og kravl er desværre også gået i skjul i det kolde nætter nu, hvilket efterlader pindsvinene sultne.
    Det er i denne periode man ser dem søge føde om dagen fordi det ikke lykkes om natten - og så skal de have hjælp, helt akut.

    De har faktisk smag for dræbersnegle, men ikke de helt store. Her hos mig har pindsvinene gjort kål på det meste dræbersneglebestanden ved at tage unger. TAK for det pindsvin.


  • #22   16. okt 2015 Jeg ville SÅ gerne kunne fodre vores pindsvin, men naboen har rotter, og dem er jeg ikke glad for at fodre på. smiley

  • #23   16. okt 2015 pindsvin er sindssygt stædige, og hvis de sætter sig for at komme fra A til B, ja så skal der dælme meget i vejen for at de ikke når til B. Umiddelbart regner man jo ikke med at de kan komme op af høje trin, eller klatre op i bunker osv... men det kan de.
    Pindsvin lever efter at hvor der er vilje, der er det sgu osse vej!


  • #24   16. okt 2015 Forresten.. for nogen år tilbage.. der vågnede vi af sådan en mææærkelig lyd midt om natten..

    Det var så et pindsvin der havde fundet et af Pixels piv'er, og den synes at det dog var en HELT fantastisk indretning. Så den hjulede rundt i haven med hendes pivedyr i munden mens der lød 'pivpivpiv' for fuld udblæsning.


  • #25   16. okt 2015 jeg er bare lidt bekymret for hvad der sker hvis de får det vendt rundt ... altså jeg holder jo øje og får dem ind så snart jeg ved det er der, men det kunne jo ske at jeg blev forstyrret eller noget (telefon o.lgn) .... Ved Nova´s opdrætter har hun prøvet en aften aften hvedefarvet skotte kom ind med blod i hele hovedet ( er mange år siden), den havde altså bidt i et pindsvin fandt hun ud af smiley

  • #26   16. okt 2015 Vores hunde kommer ind i det sekund vi kan høre de har fundet et pindsvin. Specielt tæven skal væk fra bassen i en fart, for hun vil gerne skubbe til det og vi ved ikke om hun kunne finde på at gøre skade på det.

    Hanhunden gør bare og hopper - men ingen grund til at stresse pindsvinet.


  • #27   16. okt 2015 Vi har også pindsvind i og omkring haven. Ser dem desværre for sjældent. Tør heller ikke fodre på dem, pga rotter. Ville ellers gerne gøre noget godt for dem. Har kæmpe bunke af grene og blade som jeg ikke har fået fjernet. Nu bruger jeg som undskyldning hvert efterår at jeg ikke kan få det fjernet pga pindsvinet måske er gået i hi derinde. Så bliver det liggende til foråret, hvor jeg så bygger ovenpå igen smiley
    Klunte har én gang haft snuden for tæt på, en aften hvor vi ikke havde set det var der, Nu går hun pænt uden om smiley


  • #28   16. okt 2015 Tror det pindsvin er enten skabsskotte, eller elsker opmærksomheden ... gik med tøserne i haven, gennemgik den med lygte .... intet svin !!! men så var de alligevel lidt for længe ude, så gik ud igen og så sad det der midt på plænen smiley ... det er da for dumt at de kommer ind mens de patruljerer !!

  • #30   18. okt 2015 Vi havde et pindsvin i haven sidste år, det fattede jeg heller ikke en dyt af - for vores have er meget lille, og der er teresse, lidt græs og et lille bed. Så hvad den ville derinde, ved jeg ikke - men Santos ville frygtelig gerne lege med den smiley Han kom dog også ind, når jeg kunne høre at han begyndte at blive fjollet.

    Jeg synes dog nu også at de er ret søde og hyggelige dyr smiley


Kommentér på:
haven besat

Annonce