{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
917 visninger | Oprettet:

toilet træning {{forumTopicSubject}}

Mit nytårsforsæt for 2009 er at lære min lille hund at tisse i haven.
Min kæreste og jeg har boet i lejlighed med en lille tilhørende have i 2 år nu, og hun har max tisset i haven 10 gange i al denne tid.
Vi fik hende da vi boede i lejlighed uden have, så hun har ikke været vant til at tisse i et bestemt område fra hun var hvalp, men når vi har været på besøg hos vores forældre, har hun ikke haft noget problem med at bruge haven.

Derfor henvender jeg mig lige her, for at høre om nogen skulle have en god måde at lære en voksen hund at tisse i haven?

Jeg har prøvet at gå rundt med hende derude i 45 min. med snor og sele på, som hun er vant til når vi skal ud og tisse, i håb om at hun så ville føle trang til at tisse. Istedet oplevede jeg, at hun var meget forvirret over den lange gå tur i haven og jeg kunne se, at hun slet ikke fattede hvad jeg ville have hende til. Planen var at blive i haven så længe, at hun blev tissetrængende og så rose hende til skyerne når hun så endelig satte sig, men jeg kunne ikke holde ud at se på hendes forvirrede ansigt og kropsholdning, og anede ikke hvordan jeg skulle forklare hende, at hun skulle tisse. Det er nemt nok at lære hende noget når man kan vise hende hvad man ønsker af hende, men jeg kan jo ikke forklare hende eller vise hende at hun skal tisse.

Håber folk forstår hvad jeg mener og måske har en god ide til hvordan jeg på en positiv måde kan lære hende, at haven er et godt sted at ordne den slags.

En anden ting er, at hun gøer som besat så snart hun bliver lukket ud i haven. Det kan være, at hun lige skal skræmme alt væk i en miles omkreds, for så at komme indenfor igen, men det bevirker, at vi ikke kan have hende ude i haven tidligt om morgenen eller om aftenen i frygt for, at hun skal genere naboerne. Vi har prøvet alt muligt for at få hende til at tie stille, men intet er lykkedes og resultatet er desværre, at hun ikke kommer ret meget ud i haven fordi hun netop kun løber rundt og gøer.
Jeg er godt klar over, at det nok har noget at gøre med, at vi ikke har været konsekvente fra starten, men når man ikke ved hvordan man bedst muligt lære hende at tie stille, så bliver man hurtigt i tvivl om, at det man gør er rigtigt.
Så derfor vil jeg da også lige hører om nogen har haft det samme problem, og hvordan de evt. har løst det?

Håber nogen gider at læse den lange smøre, og måske har et par gode råd smiley På forhånd tak for hjælpen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  toilet træning
  • #1   4. jan 2009 Tror nok det skal komme hvis i lader hende komme ud i haven tit og måske dropper en enkelt af de daglige gå ture? Måske hvis i leger med hende i haven kan det være hun til sidst ikke kan holde sig længere.. smiley

  • #2   4. jan 2009 Lær hende at tisse på kommando og giv så kommandoen når hun er i haven. Det var sådan jeg lærte Kia det :o)

    Mht. gøen så må i ind og hæmme. I skal have lært hende at gø når der er noget at gø af, ellers ikke.
    Det er et stort arbejde men jo tidligere i starter jo hurtigere vil hunden lære dette :o)


  • #3   4. jan 2009 Jeg vil gerne have, at hun lære det, så jeg en gang i mellem kan vælge at sende hende derud istedet for at gå med hende. Hun får selvfølgelig de gåturer hun skal have, men det hænder, at hun kommer i tanke om at hun vil ud kl. 4 om natten eller lige 2 minutter inden man fx. skal ud af døren og ikke havde regnet med at hun have behov for en gå tur. Generelt kunne det bare være dejligt at vide, at man havde den mulighed at hun kunne ordne det selv i haven.

  • #4   8. jan 2009 vores hvalp har vi lært at når jeg siger hen og tis, ja så tisser man.. Så det bruger jeg. I starten sagde jeg det lige inden hun gik igang med at tisse, roste så lige lidt mens hun tissede. Det lærte hun hurtigt..;-) Så nu ksn hun tisse stort set alle steder..

Kommentér på:
toilet træning

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce