{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.356 visninger | Oprettet:

Alene hjemme træning ? {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg jo skønneste Marley, og han er bare så dygtig med alt hvad han lærer, meeen alene hjemme, det er han slet ikke god til..
Jeg har læst mig frem og forhørt mig hos andre folk med hunde, hvordan man plejer at gøre, og har også gjort det samme med lige at lukke døren når jeg går på wc eller lige gå ud af rummet i nogle min. og så komme tilbage igen og så forlænge tiden lidt, men selv når jeg bare er inde på toilet med lukket dør, kan jeg høre ham hyyyle efter mig lige udenfor døren.. Når jeg så er nødt til at tage afsted uden ham, efterlader jeg ham sammen med de andre 2 hunde og min mor / søskende alt efter hvem der er hjemme, og selv her bliver han urolig og har svært ved at falde til ro..
Så jeg tænkte jeg ville høre herinde hvad jeg kunne gøre for at han lærer at være alene hjemme indimellem, uden at han bliver helt skræmt og ked af det fordi jeg er væk..
I dag måtte jeg til noget samtale på kommunen og var væk i næsten 3 timer, hvor han var på værelset i 1 times tid, med en rulle med leverpostej i, så kiggede min mor ind til ham, og der var han stadig i gang med røret, så hun lukkede døren igen.. Min søster hører ham så hyle ½ time efter min mor havde tjekket til ham og hun lukker ham ud til de andre hunde, døren ud til haven var så åben, og hun siger han løb helt forvirret rundt i huset og derefter rundt i haven - som om han ledte efter mig.. Føler lidt at ligemeget hvad jeg forsøger, så er han stadig lige så fortvivlet når jeg går fra ham..
Skal snart i gang med jobprøvninger osv. i forsøget på at få flexjob, så det vil hele tiden gælde om et par timer om dagen, min mor er hjemmegående (førtidspensionist) så der er hele tiden nogen hjemme ved ham, men det er ligemeget for han vil have MIG..
Så hvad gjorde i da i skulle træne alene hjemme ? For jeg går og tænker på min dreng HELE dagen når jeg er væk - kan han mærke det når jeg kommer hjem ? For jeg gør som de foreskriver det, når han er faldet til ro, så tager jeg ham op og nusser ham..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alene hjemme træning ?
  • #1   25. jan 2011 Jeg tænker også på min lille dreng hele dagen når jeg er væk ;o( Det er så hårdt at forlade dem, og det er en race der binder sig til sin ejer, Aboo vil også kun mig, og racen kan ikke lide at være alene hjemme.
    Det er dumt at lukke ham ud fordi han piver, så finder han ud af, han bliver lukket ud så snart han piver.....
    Jeg går med Aboo en time inden jeg kører, så han har fået tisset af, og løbet lidt, så han er træt.
    Jeg ignorer Aboo når jeg kommer hjem. Lukker ham lige ud at tisse. Tænder min pc, og sidder der i ca 15 min, så ligger Aboo sig ind i sofaen igen. Dette for at han ikke skal synes det er så fedt, at jeg kommer hjem, det er svært, men det virker. Derefter går jeg med ham 1 - 2 timer.


  • #2   25. jan 2011 Piver Aboo når du går ? For det er netop det der skærer SÅ meget i mit hjerte.. Selv lukker jeg ikke Marley ud når han piver, jeg går ind på værelset og så ignorere jeg ham til han er faldet til ro efter 10-15 min. så kommer han gerne stille og roligt hen til mig og får et lille nus bag øret og så er alt fint igen, til næste gang jeg går fra rummet UDEN ham.. Min tanke var nemlig også at det jo er en race der knytter sig meget til 1 person, han har jo valgt mig lige fra starten af, og han går næsten aldrig nogen steder uden at jeg er med, så tænkte jeg ville høre om andre havde samme oplevelse.. Men måske jeg skal gøre det at jeg går en tur med ham så han er lidt træt når han kommer hjem, og så forhåbentlig sover lidt mens jeg så kan tage afsted.. Vil gerne træne det godt igennem inden jeg skal i alt det jobprøvning osv. så jeg ikke føler mig så dum at forlade ham..

  • #5   25. jan 2011 Han har lige fået en aktivitets bold, men jeg læste bare at det kunne være en dårlig ting at give når man skulle hjemmefra, da det hurtigt kunne symboliseres som en dårlig ting at han fik den, for så gik mor jo - så det har jeg lidt haft rettet mig efter og så bare leget med ham istedet inden jeg smuttede, så han var kørt træt.. Altså leg med hans pivedyr, sitøvelser, søg maden og sådan noget.. Dut-øvelsen lyder sjov, så den vil jeg da lige prøve også.. Og når han så er træt og ligger sig ned, så siger jeg gerne hej hej Mulle og så smutter jeg ud af døren.. For det var lidt det jeg kunne læse mig frem til.. smiley
    vi har en samojede spids, så vi har godt lært at der skal aktiveres en del udover gåture ellers bliver hun slet ikk kørt træt, så det har jeg lidt overført til Marley også smiley


  • #6   25. jan 2011 Hov så ikke dit lange indlæg smiley
    Marley sover med mig i sengen om natten, men i løbet af dagen, så er det ikk meget vi er sammen, jeg er i øjeblikket i gang med at lave stue, og der kan han ikke komme op af trapperne, så han leger med hundene nede i køkkenet og tænker vidst ikke videre over hvor jeg er henne, så længe han kan høre jeg larmer deroppe så er han rolig, så aftenerne er hygge med ham på sofaen og sove i sengen om natten.. Det er så ikk altid han hygger på sofaen om aftenen, for nogle gange så er hans kurv bedre end sofaen.. Så som jeg ser ham i hverdagen MENS jeg er hjemme, så er han ret selvstændig, det er også derfor det undrer mig at han så bliver SÅ ødelagt når jeg så smutter..
    Skal jeg så arbejde med at han heller ikk skal have lov til at sove oppe i sengen ? For syntes egentlig det er rart at han godt kan lide det, men jeg vil heller ikk ødelægge ham, hvis det kan være det der er grunden til at han syntes det er SÅ forfærdeligt at jeg forlader ham..
    Har så også været lidt inde på at det kunne være fordi jeg er gået FOR hurtigt frem med at være væk for længe af gangen, men måske skal gå helt tilbage til kun at være væk i 30 sek. og så 1 min osv. så han bliver tryg ved at jeg forsvinder men kommer igen.. ? For meget tyder vel på at der er et eller andet der er gået galt i det jeg gør.. Når jeg er ude hos andre, så ligger han i kurven og putter mens jeg går og hygger med vennerne eller sidder på sofaen og snakker, men piver så når han ikke kan se mig, så det er nok igen at han er bange for at jeg forlader ham.. Så er mine veninder så gode til at distrahere ham ved at hygge lidt om ham så han kun lige når at savne mig i kort tid, så glemmer han det fordi han får opmærksomhed fra andre.. smiley


  • #8   26. jan 2011 Ja Aboo kan også godt hyle når jeg kører om morgenen, det er frygteligt hjerteskærende, men jeg har så prøvet at blive lidt, så er han holdt op. Nogen gange hyler han også når jeg kommer hjem, så opdager han slet ikke jeg er kommet, er helt i trance og går i ring og hyler (han er dog gammel bur hund) Men for det meste er han efterhånden ligeglad.
    Træning er selvfølgelig et must for alle hunde, ud over gå ture, de skal jo være trætte ligesom vi selv, hvis vi skal ha en god nats søvn ;o)
    hvis du læser Irene Jernvad, så vil du kunne læse, at selvfølgelig skal din hund være i sengen, hvis det er det du gerne vil. Man skal jo være sammen med hunden mest muligt, og det at sove med sin hund er god nærværd, specielt hvis den er meget alene om dagen.
    Aboo er meget tryg ved, at ingen døre er lukket, når han er alene, så han kan være i hele huset.


  • #10   26. jan 2011 Ja der er jo nok lige så mange meninger til, som der er hundeejere, men jeg synes du skal finde en hundepsykolog/træner, som har skrevet lidt bøger, og finde ud af hvilken træning du vil bruge ;o)
    jeg holder mig helt til Irene Jernvad, da hendes hundesyn efter min mening er den rette.
    Held og lykke med det ;o)


  • #11   26. jan 2011 Mange tak for de videre beskeder..
    Det er altid godt at høre fra flere forskellige og hvad de har gjort, så kan jeg jo prøve lidt forskelligt og så føle lidt hvad der hjælper..
    For første gang i dag pev Marley ikke da jeg lukkede døren ud til toilettet eller da jeg var udenfor værelset i 5 min. så der er da lidt fremskridt allerede, jeg tror bare jeg har været alt for hurtig til at forlade ham for længe af gangen.. Han er ved at fange i de korte perioder at det altså ikke er for altid at jeg går fra ham..
    Så jeg håber på fremgang og forsøger mig frem stille og roligt.. og hvis ikke det virker helt og han stadig er helt fra den når jeg går, så vil jeg hellere vænne ham lidt af med at sove i sengen (selvom det er vidunderligt hyggeligt som han sådan putter sig ind til mig og er min heeelt egen levende varmepude), for jeg vil hellere have han kan fungere at være alene hjemme og undvære mig til tider, og så først efterfølgende tage ham med i sengen igen.. Som du siger - hellere forebygge end at helbrede.. smiley
    Og super god idé det med at have noget af mit tøj med hos ham.. Dog har han adgang til min sofa, som har en del af mit tøj liggende, så han har mulighed for at ligge ved det hvis det er .. Men når jeg får rykket sofaen op i min nye stue vil han få en stor seng, som jeg så måske kan gøre det med, hvis han stadig er utryg.. smiley Man vil jo det bedste for ens små venner.. smiley


  • #14   27. jan 2011 Aboo sover under dynen i min arm hele natten hver nat. Det giver ham tryghed, hvilket han har brug for i sit liv. Samtidig mener jeg, når jeg er på arbejder hver dag, så skal jeg bruge alt min fritid sammen med ham ;o) det har jeg opnået virkelig gode resultater med .
    Hvis du vil vide lidt mere om Irene Jernvad kan du gå ind på hendes hjemmeside (link fjernet)
    Hun er i samarbejde med DKK og er brevkasse redaktør på deres blad.


  • #16   8. feb 2011 Charlotte - problemet med Marley har været at det var slemt når JEG forlod hjemmet.. Så kunne huset være nok så fyldt, han var stadig lige ødelagt over at jeg ikke var hjemme.. Min mor går hjemme dagligt, så han har mennesker omkring ham hele tiden hvis det er, men han mangler MIG..
    Han er stadig lidt fortvivlet over når jeg ikke er hjemme i kort tid, men han kan klare det uden at hyle og pive over at jeg ikke er hjemme.. Så der er fremskridt.. Og selvom det for nogle lyder sjovt, så er jeg stolt over at han er oppe på at kunne være alene i et værelse i 15 min alene uden at jorden går under.. smiley Så syntes der er fremskridt.. smiley


  • #17   8. feb 2011 Personligt lukker jeg aldrig Aboo inde i et rum. Jeg har taget alle døre ud af huset, så han kan går over alt. Og jo hvis de kan høre der er nogen hjemme, uden at være en del af "festen" så vil der også komme en reaktion. Aboo bliver også ked hvis jeg overlader ham til min mor eller kæreste, men hvis det er omvendt, at han er alene hjemme, og de kommer ud til ham, så bliver han overlykkelig for at de kommer. Måske du ska træne ham ved at alle går, og din mor kommer ind i huset efter ti minutter, så er jeg sikker på, han bliver glad for at se hende.

  • #19   8. feb 2011 Hans forhold til min mor og mine søskende er blevet bedre, som skrevet er han ikke lige så fortvivlet når jeg ikke er hjemme - men jeg er ikke længe væk i øjeblikket.. Jeg bliver væk i 1 times tid max og så er jeg hjemme igen, hvor han bliver glad for at se mig.. Min søster er god til at lege med ham, og give ham noget at lave med hovedet også - et aktivitetstæppe, en legebold osv.. smiley Så det er blevet meget bedre med ham.. Vi bor i et stoooort hus, så der er lukket til overetagen når jeg ikke er hjemme, da min mor er døv kan hun ikke høre hvis der sker ham noget, så jeg er mere tryg ved at han kun færdes på mit værelse og i køkkenet sammen med de andre hunde herhjemme, når min mor ikke lige går omkring ham.. smiley Han er faldet mere til ro nu, verdenen er ikke så farlig uden mor, som det var før, så jeg er mere tryg ved ikke at være hjemme i noget tid, men tænker på ham HELE tiden alligevel smiley

  • #21   8. feb 2011 Charlotte - Fra jeg skrev første indlæg og til i dag, har jeg ikke været væk i længere tid end 1 time af gangen, og døren har været åben ud til køkkenet.. smiley Det har kun været den ene dag jeg var væk i flere timer, ellers har jeg ikke haft noget hvor jeg skulle være væk i mere end 1 times tid af gangen, oftest mindre.. smiley Har forsøgt lidt forskelligt for at gøre ham mere tryg ved at være "alene".. Han leger godt med de andre hunde, så er det okay for ham at jeg er væk, men han er stadig ikke glad for at jeg er for længe væk.. smiley
    Jeg er bare nødt til at vide mig sikker på at han ikke er ALT for fortvivlet når jeg er væk i mere end 1 time af gangen, da jeg skal til at starte jobprøvning osv. derfor søgte jeg lidt erfaringer herinde fra.. smiley Har prøvet lidt af hvert og det går bedre end det gjorde da jeg skrev første indlæg.. smiley


  • #22   9. feb 2011 Dejligt det går bedre, så må du bare blive ved med at træne så skal det nok gå. Når han har selskab af andre hunde, så plejer det også at hjælpe. Pøj pøj med ham og job træningen. Man skal jo selvfølgelig også passe sine ting ved siden af, selvom man helst vil være ved guldklumperne hele tiden ;o)

  • #23   9. feb 2011 Diana - ja puha, hvis jeg kunne tage ham med på arbejde, så gjorde jeg det ! Jeg elsker den lille fis, han har bare stjålet mit hjerte og hele familiens også.. De "stjæler" ham gerne fra mig og sidder med ham til han selv går.. så han er helt klart faldet til.. Og skønt med de små fremskridt der er med ham.. Men takker mange gange for de mange gode forslag, har prøvet mig lidt frem med ham smiley

Kommentér på:
Alene hjemme træning ?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce