{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.395 visninger | Oprettet:

Alene hjemme træning {{forumTopicSubject}}

Hej med jer!

Jeg har den dejligste hvalp på 3 måneder der er sød, glad og virkeligt lærenem. Han kan dog på ingen måde være alene, vi snakker 1-2 sekunder er for meget.

Når vi aktivt træner det så får han tyggeben/Kong/slikkemåtte, godbidder spredt rundt eller andet beskæftigelse og det går faktisk fint. Vi har kun prøvet det i 5 min indtil videre da vi går roligt frem. Udover det så bruger vi ikke lukkede døre men baby gitre da han ellers går i panik. Vi har aldrig gået ind til ham mens han har pebet og vi venter altid til der er ro i 5-10 sekunder.

Problemet er jo så når han ikke er beskæftiget så hyler han sekundet man lukker gitret. Man kan ikke engang lukke og åbne uden han er igang. Feks når jeg skal ud og tisse om natten. Skal jeg virkeligt give ham noget at spise hver gang jeg skal tisse? Eller har i andre tips?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alene hjemme træning
  • #1   8. sep 2021 Brug et børnegitter, Giv hunden et par godbidder, luk gitteret og sæt dig på en stol lige på den anden side, dvs lige op af gitteret, læs en god bog og slap helt af, hyler hvalpen så ignorer den, blev siddende roligt, læs evnt højt eller syng en sang, lad være med at se på hunden og vent roligt til hunden slapper af, når den ligger afslappet så rejser du dig og åbner lågen og går roligt ind i rummet, lad være med at rose eller i det hele taget tage notits af hunden, fortsæt på den måde flere gange dagligt, sørg for at hunden er luftet og træt før du går, når hunden ligger roligt i flere minutter begynder du at gå lidt rundt i rummet ved siden af, hunden skal kunne se dig men lad være med at se på den, når den bliver liggende roligt mens du går rundt, begynder du at åbne døren ud til, i starten åbner og lukker du den bare, når hunden ikke reagerer på det, går du ud i få sekunder og så ind igen, du åbner altid først gitteret når hunden ligger afslappet smiley når først man er nået til at kunne stå uden for en lukket dør i flere minutter så går det normalt stærkt smiley

  • #3   8. sep 2021 #2 mon ikke det drejer sig om at man går på toilettet og lader hunden blive i soveværelset imens smiley

  • #4   8. sep 2021 Tak for dit svar Bodil! Vi må fortsætte på den måde, det er sådan vi gør nu. Altså at jeg sidder foran gitteret indtil han er rolig. Vi har dog kun gjort det én gang dagligt da vi fik at vide at det kunne blive for meget ellers. Men måske vi skal øve det flere gange dagligt! smiley

    Og ja, han sover skam i soveværelset med os. Men vores badeværelse ligger i den afdeling af huset som han ikke har adgang til endnu og derfor bliver jeg nødt til at være ude af syne når jeg tisser smiley Og der bliver han noget så ulykkelig selvom jeg virkeligt prøver at tisse hurtigt!


  • #5   9. sep 2021 Helt enig med Bodils beskrivelse - dog med én lille tilføjelse.

    Det med at lade ham pive og vente på, at der bliver ro, det gælder i min bog KUN, når man sidder der lige på den anden side af gitteret, og der kun er 10cm hen til hunden.

    Hvis han begynder at pive, når I kommer lidt længere hen i træningen, så er I gået for hurtigt frem, for på det tidspunkt skal der være så meget ro på ham, at han ikke bliver ked af det.


  • #6   9. sep 2021 Hvis det var min hvalp, ville jeg bede om lidt assistance fra en adfærdsbehandler. Det baserer jeg mest på din tidligere tråd, hvor du beskrev en hvalp, som kørte temmelig meget op i leg og måske også kammede over i rigelig meget stress.

    Som jeg skrev dengang i den anden tråd, er det ikke atypisk for cocker-blandinger, og jeg ville nok vælge et par ekstra øjne på situationen, for at være sikker på at komme rigtigt fra land. Lige netop det med alene hjemme, er jo noget der er så uendeligt vigtigt for, at hunden kan trives i et hjem (hos folk der går på arbejde).


  • #7   9. sep 2021 Tak for det råd, jeg vil undersøge hvad der kunne være af adfærds eksperter i vores område. Han har dog ikke været stresset eller kørt sig selv op en eneste gang efter vi begyndte på vores nuværende rutine for ham. Lige nu er det eneste probleme vi har med ham det med at være alene smiley

    Han har faktisk ikke pebet endnu når vi har trænet det bag gitteret hvor jeg sidder lige på den anden side. Men han piver sekundet man lukker en dør. Jeg ved det er to forskellige scenarier for ham, men jeg bliver altså mødt til at tisse en gang i mellem smiley


  • #9   9. sep 2021 Ja, tisse skal man jo smiley

    Jeg er nok lidt skadet af, at der har været en del herinde, med forskellige cockerblandinger, som har haft massive alene hjemme-problemer (og andre udfordringer).

    Start eventuelt med at kontakte DcH's konsulenter. De er gratis, og koster bare kørsel. Bare for at få et sæt nye øjne på. Det er jo muligt, at der bare lige skal skrues på en enkelt lille detalje.


  • #11   9. sep 2021 Han er ikke i den del af huset da min kærestes gaming værelse og vores vaskerum også er der. Så der er en masse ting han kan spise og gnave i som han ikke må. Så vi har valgt at han ikke har adgang til det endnu. Og som sagt er døren ikke lukket derind til, der er børne gitter smiley

    Tak dem vil jeg prøve at kigge nærmere på! Det kan sagtens være der er lidt af hans gener der gør det mere vanskeligt. For jeg syntes nu vi gør alt det rigtige smiley


  • #13   18. sep 2021 Cecilie, hvem er “du”? Og hvorfor genopliver du alle de gamle tråde med samme indlæg?

    Han vandt VM i LP1 (laveste lydighedsklasse) for én race. Ja, han kan noget, med rolig nu med meritterne smiley


Kommentér på:
Alene hjemme træning

Annonce