{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
883 visninger | Oprettet:

LiseP
LiseP
Tilmeldt:
4. jun 2019
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6

Alene hjemme træning {{forumTopicSubject}}

Godaften smiley
Jeg søger lidt råd, hjælp og vejledning til alene hjemme træningen.
Vi vil rigtig gerne begynde på alene hjemme træningen med vores lille vuf, som er 10 uger. Lige pt går jeg sygemeldt, så er hjemme hele tiden, men det varer nok ikke så længe endnu.
Sagen er dog den at vores lille vuf er MEGET mor-syg. Hvis jeg lige går ovenpå, så står hun nede for enden af trappen og piver indtil jeg kommer ned igen. Samme gælder hvis jeg går på wc for eksempel. Dette også selvom min kæreste f.eks er hjemme. Det er næsten umuligt at aflede opmærksomheden, når hun først har opdaget at hun ikke kan se mig. Derudover følger hun mig OVER ALT. Det er faktisk så “slemt” så at hun kun går ind i sin mad/vandskål hvis jeg er i køkkenet også, og så snart jeg går, så går hun med. Så hvordan griber vi det bedst an, så det bliver en så god oplevelse som muligt for hende? smiley Har aldrig haft de “problemer” med mine to tidligere hunde.
På forhånd tusind tak for hjælpen smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alene hjemme træning
  • #1   17. jun 2019 Jeg ville starte med at installere babygitter. Så kan hun se dig men ikke komme hen til dig. Også træne det til hun er okay med det, og ellers blive ved med at lukke døren til wc og sådan. Når hun er tryg ved det så udvide.

  • LiseP
    LiseP Tilmeldt:
    jun 2019

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
    #2   17. jun 2019 Hej Anya smiley
    Jeg glemte helt at skrive at vi allerede har et gitter mellem stue og køkken, så hun kun har adgang til køkken og gang. Jeg forsøgte mig med i forgårs at jeg satte mig inde på sofaen, hvor hun var i køkkenet, og hun blev ved med at pive lige indtil jeg gik ud, fordi jeg skulle tisse smiley Men må nok bare forsøge at blive ved.
    Men er det rigtigt forstået at jeg IKKE må gå ud til hende og give hende opmærksomhed så længe hun står og piver?


  • #4   17. jun 2019 Du skal jo starte med at sidde helt op af gitteret, først når hun er tryg ved det, kan du laaaaangsomt rykke lidt længere væk.

  • #5   17. jun 2019 Det er en misforståelse, at du ikke må gå hen til hende når hun piver, og at du skal vente. Din hund kan nå at være ked af det i rigtig lang tid inden smiley Og så bliver det endnu sværere at starte på alene hjemme.

    Det betyder bare, at du skal træde et skridt tilbage, hvis hun er så ked af det. Giv hende noget godt at tygge på og sid tæt på gitteret, så hun i første omgang finder ud af, at der ikke sker noget, og bliver ligeglad.


  • #6   17. jun 2019 Det minder lidt om det, at babyer ikke må trøstes hvis de græder, når de skal sove smiley

  • LiseP
    LiseP Tilmeldt:
    jun 2019

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
    #7   17. jun 2019 Jeg har heller IKKE ladet være med at “trøste” hende når hun har pevet. F.eks når hun har pevet hvis jeg lige har været ovenpå og skifte tøj, så giver jeg hende masser af kærlighed, nus og kys når jeg kommer ned til hende igen smiley Det var bare hvad der stod forskellige steder på nettet da jeg googlede det, så derfor vil jeg høre inden jeg gør noget forkert smiley Men jeg kan ikke undgå at hun piver en lille smule når jeg er ovenpå, eller på wc, men hun får så masser af kærlighed når jeg er hos hende igen smiley
    Jeg må prøve i morgen at sidde op af gitteret, så vi stadig er tæt med adskilt, og så tage den derfra..


  • #8   17. jun 2019 Ingen af mine hunde bryder sig om at være under samme tag som mig, men med lukket dør imellem. Faktisk synes de det er mest hyggeligt, hvis de også kan komme med på toilettet. Og særligt min ældste er meget pjevset hvis jeg fx går på toilettet når vi er hjemme hos andre.

    Tilgengæld har de absolut ingen problemer med at være alene. De snorker og hygger, og så er de klar på ballade når jeg kommer hjem.

    Jeg ville give hvalpen noget virkelig lækkert. Enten en tyggedims der tager noget tid, eller en frossen kong med lækker vådfoder i. Du kan med fordel give hunden et af sine måltider på den måde, og de kan sagtens være opblødt tørfoder blandet med lidt vådfoder eller leverpostej.

    I starten kan det være at du smutter i bad med døren på klem, imens hunden får sin mad. Så tømmer du postkassen eller går ud med skraldet. Det er noget du kan klare i løbet af et par dage. Musik i radioen (eller Mads og Monopolet, har jeg læst at nogle hunde kan lide at lytte til smiley ), og så smutter du lige ud, helt uden det store postyr. Når du vender tilbage, går du bare hen og aer hvalpen og fortæller den stille og roligt at den er dygtig smiley

    Mine hunde har lært, at når jeg går, betyder det at de skal have noget lækkert. Her hvor den ældste er 8,5 år, får de stadig altid noget at tygge på når jeg forlader dem.


  • LiseP
    LiseP Tilmeldt:
    jun 2019

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
    #9   17. jun 2019 #8 Tusind tak for svaret og uddybelsen smiley
    Jeg så at de havde sådan et tæppe i maxizoo hvor man enten kan lægge godbidder i eller tørfoder, hvor det så tager noget tid for dem at finde det. Da vi var i maxizoo i forgårs havde de det faktisk liggende fremme, og hun var meget begejstret for det, og rendte hele tiden derhen, så måske det også kunne være en mulighed? Og så give hende tørfoder deri, så hun også er beskæftiget med det et stykke tid?

    I forhold til det med at gå ud med skrald eller tømme postkassen, skal jeg så bare lukke døren i mens, så hub lige er alene indenfor i de 10 sekunder, eller?:-)


  • LiseP
    LiseP Tilmeldt:
    jun 2019

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
    #10   17. jun 2019 #8 (A med bomstærk og tykke)
    Må jeg gerne sende dig en besked herinde hvis det er? Med nogle af mine soørgsmål smiley


  • #11   17. jun 2019 Ja, gør du bare det (til begge dine spørgsmål) smiley

    Hvis jeg ikke svarer, er det fordi jeg er tidligt oppe og på arbejde, men jeg svarer når jeg kommer hjem (og er færdig med at beundre min nye trailer og lære at bakke med den smiley )


  • #12   18. jun 2019 Ziva vil heller ikke efterlades når hun ved jeg er i huset. Hun følte sig meget mishandlet i søndags fordi hun kunne høre manden, og døren var lukket helt ind til kl. 13.00 fordi vi havde været til polterabend og han ikke havde brug for en entusiastisk Ziva. Hun er 2 og vi træner det, men hun er stadig dårlig - og det er på trods af jeg var i stuen med hende og vi havde været næsten 1.5 time udover marken og havde trænet vildt meget.
    Hun har aldrig ville efterlades, og finder det utroligt hyggeligt hvis hun skal ligge på mine fødder mens jeg er på wc og holder altid øje med mig mens jeg er i bad.

    Omvendt er der absolut ingen ting når jeg går ud af døren. Hun har regnet ud når jeg tager madpakke og pakker tasken at nu går jeg snart. Så sidder hun i sin kurv og venter på hvad hun får i dag. Hun får altid noget lækkert som en frossen kong eller andet legetøj med frossent vådfoder / blendet rester fra aftensmaden eller lette tørrede ting jeg ikke tror på kan drille fordøjelsen som fx ører eller hønsefødder. Jeg tør desværre ikke give ben mens hun er alene.

    Ziva kan se mig ned igennem indkørslen så hun lå i haven med noget lækkert og så så hun godt jeg gik, men det var jo så lækkert og dejligt at ligge på græsplænen at gnave at hun var ligeglad. Senere rykkede jeg hende inden for, men der har aldrig været problemer med at være i huset alene.

    Ziva valgte selv hvor hun helst ville være alene og hvilket rum hun var mest tryg i. Hun havde en periode som teen hvor hun havde svært ved at overskue alle dørene i huset og holde øje så hun var i nogle måneder afgrænset og har nu hele huset igen. Husk når du læser på google at fordi en har erfaring med kun at give køkkenet, kan det være din hund har brug for at have huset for at være tryg og vide at der ikke er andre.


  • #13   18. jun 2019 Jeg har været hjemmegående hver gang vi har haft hvalp og der må man sige at træningen har foregået helt naturligt.

    Jeg har bare gjort hvad jeg skulle og hundene har stille og roligt opbygget den erfaring, at nok går jeg, men jeg kommer også tilbage igen.
    Jeg har aldrig gjort en sag ud af det eller lavet ritualer, bare gjort, hvad jeg skulle...
    Gå på toilettet, i bad, ud med skraldespanden, ud at fyre, osv.

    Når man har mere tid end et par ferieuger at træne det i, synes jeg det er det mest enkle og det mest sikre.

    At hunden reagerer med piven ignorerer jeg og bliver den lykkelig, når jeg kommer tilbage til den, så anerkender jeg den, men er hurtigt videre i teksten.


  • #14   18. jun 2019 Jeg har gjort fuldstændigt som CH - bare kun i løbet af en lidt forlænget ferie (tager 4 ugers ferie når jeg får ny hvalp+ starter med nogle korte dage de første par uger - hurra for muligheden for at arbejde hjemme og en forstående chef smiley ). Det har fungeret upåklageligt.

Kommentér på:
Alene hjemme træning

Annonce