{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
645 visninger | Oprettet:

Alene hjemme træning - gode råd søges. {{forumTopicSubject}}

Hejsa alle HG´er

Vi er så heldige at vi får vores skønne hvalp hjem her d. 21/12. Vi sidder lige og taler om hvordan vi skal gøre med hensyn til alene hjemme træning.

Ikke så meget selve tilvendingen og trænings metoderne, men hvor i huset han skal være..

Da min første hund var hvalp havde hun sit bur i køkkenet og var alene i køkken og gang. Først med lukketr bur dernæst åbent. Det fugerede fint og hun var aldrig ked af at være alene.

Vi har købt en DAP difuser som starthjælp til ham, men vi kan ikke finde ud af om han skal have gang og toilet og være i, eller om han skal have sit bur i stuen...????

Syntes hele huset er for stor en mundfuld for ham.

Håber i kan komme med lidt råd..:-)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alene hjemme træning - gode råd søges.
  • #1   10. dec 2012 hmmm ja det kan du have ret i... Jeg har bare altid brugt bur ( den står i stuen når vi er hjemme og flyttes så) Vi kan jo også starte med at give ham gangen og toilettet og se om han trives og så kan vi jo altid ændre det efter hvad han syntes er medst trygt...

  • #2   10. dec 2012 Synes det lyder fint med køkken og gangareal, dog synes jeg ikke et lukket bur er nødvendigt. Lad hvalpen få muligheden for at putte i noget der lugter af jer evt. Et brugt stk. Tøj. Min egen har altid haft hele huset til rådighed og sørger altid for der ligger noget tøj i soveværelset. Det er meget forskelligt, hvor hun vælger at være, det kan vi se ved at hun kommer forskellige steder fra, når vi kommer hjem. Hun er 4 nu og der har aldrig været problemer med at være alene under de forhold. Tillykke med hvalpen ivrigt og god arbejdslyst:-)

  • #3   10. dec 2012 Altså buret står i stuen... smiley Fungerer som kurv og hule..:-)


  • #4   10. dec 2012 Synes det er synd at lægge en ikke renlig hvalp i bur, hvis uheldet er ude.....

  • #5   10. dec 2012 Mange tak... Vi glæder os sådan.. til både det søde og sure... smiley Vi har en gammel dyne som vi har sovet med som han får i buret.. Syntes bare bur er så godt i den forstand at man kan tage hans " trygge" sted med når vi skal nogen steder... Det er måske hvad man er opdraget med..:-)

    Kæresten derimod syntes det er meget synd at lukke ham i bur... Også derfor jeg har postet dette forum.. For at få andres synspunkter... smiley


  • #6   10. dec 2012 Ja det kan du selv have ret i.. Har bare aldrig oplevet at min tidligere hvalp har tisset i buret... Men har selvfølgelig heller ikke været mange timer den har været alene... smiley

  • #7   10. dec 2012 Jeg ville syntes at det var synd at lukke lågen til buren.. Det er da en hund, ikke et hamster smiley


    Jeg vil mene at et lukket bur er ALLER ALLER SIDSTE udvej.. Ikke noget man starter med smiley


  • #8   10. dec 2012 Ja der kan man bare se... smiley Kan da godt ske at det er mig der er helt på afveje med hensyn til det med bur.. smiley

  • #9   10. dec 2012 Jeg syntes det kommer an på buret størrelse og hvor længe hvalpen skal være alene, hvorvidt det er synd er eller ej.
    Selv regner jeg med at anskaffe mig en større bur/lille hvalpegård, og bruge det, når den skal være alene og sove om natten. Jeg er enig med TS i at det er smart man kan tage det med sig, så hvalpen kan finde tryghed i kendte rammer, når/hvis den skal sove ude. Men buret skal være stort nok til den kan gå lidt rundt i det smiley Det er synd, hvis hvalpen kun kan vende og dreje sig.


  • #10   10. dec 2012 Uhh nej jeg kunne aldrig drømme om at sætte ham i et lille bur. Der skal jo også være plads til en vandskål og sådan.. smiley

    Ja jeg syntes nemlig også at det er dejligt at man kan tage hundens "værelse" med når vi skal nogen steder... smiley


  • #11   10. dec 2012 Jamen så syntes virkelig det er en smags sag. Såfremt hunden trives er der jo ikke noget der synd, hunden ved jo ikke bedre trods alt. smiley
    Og at man lukker lågen kan for nogle hunde gøre alverden - at den ikke behøver overskue et helt hus, tror jeg personligt er nemmere for en lille ny hvalp, end at den fx skal 'patruljere' hele huset for at sikre sig at den nu også er alene...


  • #12   10. dec 2012 Ville som udgangspunkt ikke lukke lågen til buret? Men bare lade det være hundens tilflugtsted/hule. Tror at i og han er bedst tjent med at han ikke har hele huset til at fise rundt i, det kan være med til at skabe utryghed..

  • #13   10. dec 2012 Buret kan jo sagtens fungere som hule og transportabelt værelse uden at være lukket. Nej en hund besørger kun i yderste nødstilfælde i sin rede, derfor synes jeg det er synd at lukke buret, så den måske holder sig helt vildt længe, fordi den ikke kan komme ud.


  • #14   10. dec 2012 Tja tror det jeg kan konkludere er at han skal have gangen og så med hans bur, der står åbent... Det er faktisk også noget både kæresten og jeg syntes passer os godt..

    Tak for jeres råd.. smiley


  • #16   11. dec 2012 Når jeg får min næste hund, bliver den alene i køkken og gang regner jeg med. Eventuelt bur. Så længe hundens bur er et fantastisk sted for den at være, ser jeg ingen problemer i det, da det vil være dens base.
    Min veninde som er opdrætter, vænner altid sine hvalpe til bur fra de er små, og så får de det med når de flytter. De af hendes hvalpe jeg har mødt, søger selv buret og elsker at være derinde.


Kommentér på:
Alene hjemme træning - gode råd søges.

Annonce