{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.193 visninger | Oprettet:

møde med (ulv) hund {{forumTopicSubject}}

jeg kom til at tænke på en historie jeg tænkte at jeg ville dele med jer :o)

jeg kørte på et tidspunkt for Louis Poulsen, mit job bestod i at bringe diverse varer ud til elektrikere. jobbet var om natten og ruten var på lolland falster.

En nat kom jeg til nakskov og skulle aflevere varer, da jeg havde favnen fuld af kasser og på vej ind til kunden, så jeg en stooor hund, den lignede en seberian husky men meget stor. jeg gik ind med pakkerne og da jeg kom ud igen stod den stadig ovre ved en busk og ledte efter mad. Jeg prøvede at lokke den til mig, men uden held. Den smuttede lidt efter. jeg ringede efterfølgende dag til politiet for at høre om der var sådan en der var efterlyst, det var der ikke.... ringede til forskellige dyrlæger også uden held. Næste nat var jeg forberedt, jeg havde taget pølser og lidt andre lækkerier med til den. Da jeg kom til det sted jeg havde set den, var den der igen, jeg prøvede rigtigt at få den til at tage mod de pølser og andet jeg havde med, uden held... den stod 20 meter fra mig så den var ikke helt tæt på. Jeg havde et reb med så jeg kunne "indfange" den hvis det var. Pludselig kommer den lidt tættere på og kigger mig direkte i øjnene, jeg var ved at sk... i bukserne, den var virkelig stor og dens øjne var som om at den kiggede mig direkte ind i sjælen. jeg lod reb og godbidder være og smuttede he he
jeg ringede næste dag og fortalte min historie til den lokale dyrlæge og han ville tage derud natten efter for at se hvad det var for en og om han kunne fange den. Den dukkede aldrig op igen....

En uges tid senere sidder jeg og læser et anders and blad og får set at der er sådan en fakta side. der står at, jeg mener at det var i rødby at der var en ulve farm..... tænkte lidt på om det mon var sådan en fætter jeg var stødt ind i... den var virkelig stor, hvis med et blå/grå skær, og nogen skræmmene øjne. Mener bare at hvis det var en husky, som er mindre end den var, ville den helt sikkert være efterlyst, det er jo ikke en billig hund...

Damn hvor blev jeg til en tøs da den kiggede på mig he he


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  møde med (ulv) hund
  • #1   18. dec 2008 Det kunne måske have været en malamut. De er jo kæmpestore

  • #2   18. dec 2008 Hvor stor er stor?
    Måske en mutte?
    Jeg tror nu nærmere ulvepaken ville vre tilbøjelig til at efterlyse deres ulv, end nogle hundeejere er til at efterlyse deres bortløbne hund...


  • #3   18. dec 2008 okay det lyder til at være et lidt skræmmende møde, mem flot af dig at du prøvede flere gange at fange den.

  • #4   18. dec 2008 glemte lige... halen lå ned ved jorden, den stod ikke op i en krølle..


  • #5   18. dec 2008 Jeg tror ikke der er en ulvefarm ved Rødby, men ved Lungholm Gods boede mener de hed Britta og Freddie engang i en af godsets bygninger og de havde ulve gående. En af deres ulve mener det var UNO bestod politi hundeprøven. Der er helt sikkert ingen af dem der har manglet MEN tror jeg ved de bor omkring Nysted nu og har intet set eller hørt til dem siden de forlod Lungholm.

    Prøver lige at lede lidt på nettet.. Vender frygteligt tilbage.


  • #6   18. dec 2008 Måske et mix?

  • #7   18. dec 2008 kiggede lige bileder af sådan en malamut, det var ikke sådan en... den her var længere og halen lå ned til jorden..


  • #8   18. dec 2008 ved ikke helt.... hvis man tænker over det, ville der ikke lyde et ramaskrig hvis en park efterlyste en ulv der var smuttet?

  • #9   18. dec 2008 HER ER LIDT OM DEM..

    Freddy Worm Christiansen er adfærdsbiolog og har sammen med sin kone Britta Rothausen haft ulve og hunde i 36 år. De har haft dyrepark på Lolland (Lungholm Ulvepark og derefter Egholm Ulvecenter) og er bl.aa. kendt for at have gået til hundetræning med nogle af deres ulve. En af ulvene bestod endda kåringsprøven som politihund og flere andre hundeprøver


  • #11   18. dec 2008 okay lyder spændende, den blev heller ikke set efter den nat der, måske den smuttede hjem igen eller blev indfanget. bare underligt at der ikke var nogen efterlysninger på hverken hund eller andet i den stil.. hvis det var mig der havde sådan en, ville jeg gå helt i panik hvis den smuttede, både økonomisk og hvis der skete noget.

  • #13   18. dec 2008 he he gad godt at se jer to rædselsslagne ha ha ha

  • #15   18. dec 2008 tja det var da en mulighed jeg lige vil overveje.

  • #16   18. dec 2008 Asta, det lyder meget meget spændende for mig.
    Ved du om Britta har boet på Amager med en ulv for ca 36-40år siden, for jeg besøgte en dame ind imellem, som havde en ren ulv og navnet Uno siger mig også et el. andet i baghovedet, det kan self. være en tilfældighed da der var flere der kaldte deres schæfere Uno dengang "jeg kan self. ikke huske hendes navn", men den havde nemlig også "bestået" politiprøven, el. det vil sige den bestod ikke helt,da den ikke kunne gi hals, men hvis du har flere oplysninger om dem gider du så skrive mere om det, el. evt.sende mig en pb.
    På forhånd tak *Ss*


  • #17   18. dec 2008 Anita Ønsker alle en GLÆDELIG JUL og et GODT NYTÅR J

    Jeg ved ikke mere end det jeg skriver, jeg arbejde på Lungholm dengang de boede der og var derfor så heldig at møde dem indimellem og vi red jo også rundt i parken hvor vi af og til mødte dem med en ulv i snor på gåtur.. Jeg kan huske at ulven der bestod den prøve enten var gammel eller også var den ikke mere, så det er muligt at den ulv du taler om kan være den MEN om hun boede på Amager tør jeg ikke sige noget om.

    Måske I´m Ace, ved noget mere om dem ??

    Søg på nettet og se om der kommer noget op !!


  • #18   18. dec 2008 Asta, jeg siger 1000 tak for dit svar, jeg er næsten 100% sikker på at det MÅ ha været dem, netop pga. den havde "bestået" politiprøven, og der var bestemt ikke så mange af den slags tamme ulve på Sjælland/Amager dengang. :o))

  • #20   19. dec 2008 Karin A.

    Den lyder sød MEEEEN lur mig om det ikke er en vandrehistorie ! Medmindre ulven er vant til at gå tur, tager man altså ikke bare en snor om halsen og går med den og slet ikke inde i København. Derudover er jeg sikker på at ZOO står klar til at modtage deres ulv på stationen.

    Det ville ellers være en fantastisk historie eller ting at opleve.

    God jul til alle, det er min sidste dag i dag ;O)


Kommentér på:
møde med (ulv) hund

Annonce