{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
553 visninger | Oprettet:

Sur hund {{forumTopicSubject}}

Hejsa,har lige et spørgsmål til de kloge hundefolk på hg.Nogen der har erfaring med ens hund evt kan blive sur på en bestemt race? Efter min kæreste en dag var i hundskoven med Cæsar og mødte 2 golden retriver, som sprang på ham fra hver sin side af kan han overhovedet ikke tåle synet af dem, kan godt forstå han ikke lige kan li netop de 2 hunde. Vi mødte dem idag og Cæsar blev meget gal,skal lige siges at det gjorde de også. Føler han sig truet? Kan det evt komme til at blive sådan at han ikke ville kunne li den race, spørger da vi lufter ham 2 gange om dagen i hundeskoven som ligger 1 km fra hvor vi bor, og hvor vi ikke kan undgå at møde flere golden retriver.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sur hund
  • #1   21. dec 2008 Jep, sådan har Sakki det også med et par typer/racer eft. en del overfald...

  • #2   21. dec 2008 Det var træls, men så er der jo ikke andet for end at vi må passe på når vi lufter ham, være opmærksom om der er nogle golden retriver derude.

  • #3   21. dec 2008 Min Baloo kan heller ikke li racen Rottweiler, hvorfor ved jeg ikke. Og efter han er blevet overfaldet af racen Amstaff er han helle ikke vild med dem. Så vi holder godt øje med Baloo og området omkring ham for at tage evt. opfarenhed i opløbet.

  • #4   21. dec 2008 Chili blev engang angrebet af en schæfer, den dag i dag kan ik tåle synes af en schæfer.. Så går han amok på den...

  • #5   21. dec 2008 Loke har det også sværet med nogen schæfer.. Det stammer nok fra de gang han er blevet overfaldet af denne race. Idag efter meget træning og socailisering, skal han lige se dem an og kan sagtens være i nærheden af dem.

  • #6   21. dec 2008 Det er nok fordi de har "overfaldet" ham at han fra nu af er meget obs på den race. Han bliver højst sandsynligt gal på de to golden fordi han føler han skal forsvarre sig selv for ikke at få samme tur igen. Når hunde udviser aggressivitet er det for at skabe afstand, med andre ord siger din hund "gå væk, ikke skal ikke komme tæt på" og det er nok på grund af angst for dem. Hvis jeg var jer, ville jeg være forsigtig med at tage i hundeskoven, der er så mange løse hunde man ikke kender og det kan altså hurtigt blive til konflikter med denne slags problemer til følge. Det er dog bare min personlige mening.

  • #7   21. dec 2008 Sara N, Grunden til vi tager i hundeskoven er at vi bor så tæt på og fordi det er en ret stor hundeskov. Vi bor 13km ude fra thisted i en lille by så der kommer faktisk ikke så mange i hundeskoven,dem der kommer er som regel de sammen mennesker som kommer der hver dag ,dog kan der engang imellem komme nye derud. Ja du har sikkert ret, han føler nok han skal forsvare sig, men som jeg skrev virkede de 2 golden retriver osse til at være ret aggressive.

  • #8   21. dec 2008 Ja, det er pudsigt nok særligt Golden og Lab. Sakki ville gi mest plads overhovedet - han elsker retrivere af enhver art ;O)

  • #9   21. dec 2008 Hunde er gode til at generaliserer.

    Hvis en hund for en ubehagelig (dens synspunkt) oplevelse med en bestemt type hund, sker det meget ofte at de generaliserer denne oplevelse/forventning over på andre hunde af denne type (race?).

    Følelser og associationer bliver gemt i det limbiske system i hundens hjerne. Den rationelle tænkning (det er jo ikke den samme hund!) bliver styret af frontallapperne (som hunde i øvrigt ikke har så pokkers meget af).
    Ved et møde med samme type hund, som den der forårsagede den ubehagelige situation sidste gang, vil det limbiske system derfor tage over og udløse din hunds defensive adfærd.


Kommentér på:
Sur hund

Annonce