{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.654 visninger | Oprettet:

Møde med sur hund {{forumTopicSubject}}

Hvordan reagere din hunde(e) når de møder en hund der gør udfald?

Møder vi en hund, der gør udfald, når vi kommer forbi i snor, ignorer mine hunde det,

Møder vi en løs hund, der pustet sig op. Trækker Laurids sig. Walther puster sig også op. Men kun når det er den anden hund, der starter

Gøende hunde, der gør hidsig bag hækken, når man passerer. Tager de ingen notits af.

Heldigvis har jeg aldrig mødt en hund, der angriber for alvor. Og jeg har haft hunde i over 20 år.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Møde med sur hund
  • #1   15. jul 2021 Møder Clinton en hund der lave udfald mod ham så svarer han igen og udlover øretæver smiley Clinton er nemlig sådan en rigtig 'charme, selvtillid og lækkert hår'-type, der altid skal spille smart. Og nej, Clinton er ikke en hund jeg har løs rundt omkring.
    Han overraskede mig så temmelig positivt på træningspladsen i sidste uge. En lab stak af fra sin ejer og rendte lige i hovedet på Clinten med massere af lyd og tænkerne forrest. Clinton - der egentlig var igang med en apport. Svarede igen. Labben trak sig og det var så det. Clinton forfulgte det ikke yderligere, men vendte tilbage til mig. Jeg havde sådan set ventet at han ville forsøge lige at benytte sig af at labben trak sig til at hævde sig lidt. Clinton er nemlig ikke sådan helt vildt selvsikker.


  • #2   15. jul 2021 Er udfald altid negativt? Alle hunde der gør og knurrer for at forsvare deres haver bliver ignoreret. De kigger begge to men vi går bare videre.

    Unghunde, der gerne vil have opmærksomhed og vil lege - de fanger enormt Zivas interesse. Der skal lige siges tonefast 'videre' for hun går helt i stå foran hæk/havelåge med entusiasme og forventning om jeg har arrangeret playdate
    Abby er ligeglad. Kigger og går videre. Hun har generelt rigeligt i sit eget selskab

    Vores største udfordring er stadig "Børne udfald"
    Det er både dem der svinger med en pind eller bamse. Dem der kalder eller det er sådan set nok de peger og entusiastisk siger vov vov.
    Årh Ziva vil dem så gerne.


  • #3   15. jul 2021 Det svinger en del.

    Større hunde der gør og laver udfald, vil min gøre det samme ved.
    Mindre hunde bliver som regel ignoreret.

    Hunde i haver der gør - der kommer det åbenbart an på hvad de råber efter Tucker, for det er 50/50 om han ignorerer eller råber igen smiley

    Løse hunde, så kommer han på armen - hvor han intet siger. Vi tager ingen chancer mere.


  • #4   15. jul 2021 Sam er akkurat ligesom Mette's Clinton overfor hanhunde, det betyder også at han ikke er løs i det fri og man altid lige har et ekstra øje på omgivelserne og ham, og ja det bunder faktisk i usikkerhed fra Sam's side.
    Det sjove er at små hanhunde er han slet ikke usikker overfor, om de så kommer fræsende over og gør voldsomt op i hovedet på ham, er han fuldstændig ligeglad og iskold, hvilket smitter af på de små hunde med det samme, når Sam udviser ro og nul interesse i påstyret.

    Lige så snart de er en hvis størrelse, så er det slut med overskud, og så er han klar til at slås, derfor er det mit job at sørge for at undgå at sætte ham i situationer hvor en løs hund kan komme hen.


  • #5   15. jul 2021 Lulu forstår helt sikkert ikke, at der findes hunde, der ikke er lige så lalleglade og fjollede som hun er smiley når vi støder på hunde der gør og laver udfald, så 90% af gangene stopper hun op og glor på dem med hovedet på skrå og ser meget undrende ud. Hun ligner virkelig at hun tænker: “hvorfor laver den hund dog alt det postyr, når alt i verden er så fantastisk?! smileysmiley
    Andre gange, hvis hun ikke har opdaget hunden før den begynder at gø eller knurre, eller den virkelig ser farlig ud, så laver hun et hop tilbage.
    Og så er der de få gange, hvor vi har haft børnene med når vi har mødt sure hunde. Der bliver hun til en helt anden hund, der giver igen af samme skuffe, og hun viser meget tydeligt at den anden hund IKKE skal komme nærmere.


  • #6   15. jul 2021 Zoe haha den første del er så meget Ziva. Hvorfor skændes og være utryg, når man kan lege og elske livet?

  • #7   15. jul 2021 Hvis nogle råber røv af vores, så holder de sig ikke tilbage. Jeg har terriers.

  • #8   15. jul 2021 Hvis store hunde puster sig op, så gør Albert også. Er det små er han ligeglad.
    Hunde der råber op bag hækken er han nogen gange lige glad med, andre skal helst have hans tis at lugte.

    Vi har fået en lille terrier til nabohund. Den bruger mund. Men den er han helt ligeglad med.


  • #9   15. jul 2021 Engang satte jeg en ære i, at mine hunde ikke reagerede hvis andre hunde lavede udfald.

    Men jeg må indrømme, at jeg er ligeglad med det nu. Hvis mine hunde bare fungerer på en træningsplads, så må de opføre sig nogenlunde som de lyster, når de er i snor.
    Jeg er træt af især små hunde, som står og råber efter mine, og ejere, der intet gør for at stoppe det - så tænker jeg, at det må min også og lader ham gøre det, hvis han vil. Som oftest gør han ikke noget, men engang imellem tricker det åbenbart noget i ham, og han brøler tilbage efter dem.
    Det sjove er, at når han intet siger, så er småhundeejerne p.. ligeglade med deres egne hunde og lader dem gø efter ham - svarer han igen, har de enormt travlt med, både at tysse på deres egen og komme afsted i en h... fart.

    Hunde i haver der gør, er noget andet - og der trækker jeg ud på vejen så de ikke bliver provokeret unødvendigt.


  • #10   15. jul 2021 Mine ignorere normalt det hele.
    De virker nærmest lidt arrogante. smiley
    Enkelte gange kan Archie puste sig lidt op, rejse halen og evt tisse op af hækken.
    Få gange har en løs hund pustet sig op og rendt op i hovedet af os og der svarer især Archie igen. Men det gør moren sgu også!


  • #11   15. jul 2021 Min store hønsehund vil helst væk fra situationen efter at have blevet bidt flere gange.

    De små er terrier og giver den gas lige meget hvad. Det er til at blive idiot af og hverken BAT, småkager, etc kan få dem til at stoppe. Jeg forsøger bare at undgå møder med andre hunde på vejen. Til træning og udstilling er de gode til at være ligeglade - don't ask why


  • #12   15. jul 2021 Kennel...
    Hmm ja det er pudsigt ik?
    Mine barndoms Kerryer havde LP1, gik LP2 og var DKCH. Super fine til prøver og til træning. Med og uden line. Alene og fælles. Udenfor ringenes afmærkningsbånd og på gåture ville de slå alt ihjel...


  • #13   15. jul 2021 Louise:
    Hønsehunden er også den mindst intelligente hund jeg nogensinde har haft. Han stresser helt vildt på turene og man kan stå med en lun mørbrad og det vil skide ham et stykke, for han trækker stadig helt vildt. Og så kommer det i ryk, så armen ryger nærmest af led hver gang. Pil snoren af og så går han så fint ved siden af.

    Hvis bare man kunne føre en fornuftig samtale med de kræ ??


  • #14   15. jul 2021 Hahaha ja så ville man nå langt!
    Jeg prøver ofte med mine kundehunde. Hvis de står stille, så er de jo hurtigere færdige. Logisk!


  • #15   16. jul 2021 Eddie er nogengange pissetræls når vi møder andre hunde - og vi møder mange hver dag. Halvdelen af gangene gør han, den anden halvdel går han forbi. Men han har øjne i nakken for han skal holde øje med den.
    Sjovt nok opfører han sig fint til træning, ingen gøen der.
    Hvis han har snakket med en anden hund, skriger han når vi skal videre. Og han skriger dælme højt
    Den ene gang til træning skreg han så højt at den kæmpestore Spinone fløj tilbage og siden syntes han var lidt farlig


  • #16   16. jul 2021 Django er så imponerende ligeglad smiley Jeg er simpelthen så stolt af hans adfærd omkring andre hunde. Løse hunde er han også ligeglad med. Men JEG hader dem. På trods af det og når jeg står og råber af en løs hund så står Django bare lige så fint ved siden af og venter på at jeg er færdig smiley HVIS han nu endelig reagere på en hund der gør udfald er det i form af at kigge på mig fordi han er vant til at få en godbid.

  • #17   16. jul 2021 Mine hunde er, generelt, ret nemme. Selvom det er små hunde. OG Murphy kan se sig sur på en hund og råbe RØV efter den. Jeg synes at det er pinligt og skynder mig videre og væk fra situationen. Men generelt er de faktisk ret velopdragne og venlige. I haven kan de godt li`at høre sig selv, specielt når der går hunde på stien bag huset. Og nogle hundeejere synes at det er sjovt at lade deres hunde drøne frem og tilbage ved hegnet og hidse mine op. Det kræver altså at deres hunde render ned af en skrænt, over en bæk og op ad en skrænt igen for at nå til vores hegn. Men det får uhyggelig mange hunde lov til smiley Mine bliver kaldt ind med det samme og hver gang. Jeg gider ikke at høre på dem!!

  • #19   16. jul 2021 Vi er meget plaget i byen af små hunde der gør af Menja.. Eller, dem som er mest plaget, må jo nok være hundeejerne selv, og så de, der ligger deres huse og sover, når de små hunde går amok. smiley

    Menja bliver interesseret, trækker måske lidt for at komme derover, men giver 9/10 gange ikke svar på tiltale. Vi kæmpede en del med det i Kolding, og det giver virkelig frugt nu, når jeg tilfreds kan komme hjem fra tur og fortælle at Menja ikke siger noget.
    Specielt to sort/hvide cavalies og en sort/brun terrier af en art, er slemme til det. De kan se Menja på 10-20 meters afstand, og så galper de uafbrudt til de ikke længere kan se hende. Jeg tror ikke det er fordi de er sure som sådan, vi har da hilst på terrieren uden problemer.. De reagerer bare når de ser hende.. Måske de ikke kan forstå at der pludselig er en lille hvid pelsbold i byen?

    Vi har heldigvis ikke oplevet løse hunde udover på træningspladsen. - Der er så tilgengæld en énkelt, en terrier, der mener Menja skal have klø. Der samler jeg hende op når den kommer og indleder til ballade, og beder ejer hente sin hund.

    Jeg har mødt rigeligt af jagthunde der mener Menja er et bytte der skal fanges, og der er jeg så blevet ret nultolerant - hvilket nær har kostet mig et venskab fordi "Han gør jo ikke noget", når deres store hønsehund jagter rundt med Menja, hvilket jo så resulterer i at hundene aldrig er sammen, heller ikke under opsyn.


  • #20   16. jul 2021 Spiller andre hanhunde med musklerne råber Svende “RØVHUL” og spiller ligeså med musklerne. Han er sgu en gnaven gammel mand, der ÆK’ gider det pis der smiley

    Dog kun når mødet er face to face. Går vi forbi en have med hund/hunde, der går amok, pisser han bare, skratter og skrider smiley Med mindre det er et par enkelte hanhunde, han ikke kan døje smiley Vi trækker selvfølgelig ikke tiden, men går i helt almindeligt tempo forbi haven.

    Han får jævnlig et “Klap i” med på vejen. Enkelte gange hjælper det, andre gange ikke. Han er selvfølgelig altid i kort snor og vi går selvfølgelig videre, så hurtigt som muligt.

    Går andre hanhunde forbi vores hus/have, starter han med at gø, men jeg gider ikke høre på det og derfor han besked på at holde op. Det virker som regel. Er han i haven, sendes han ind. Vores naboer skal ikke plages med hans gøen mer end højst nødvendigt smiley


  • #21   20. jul 2021 I gamle dage var Jessie ligeglad, men nu man er blevet senior finder man sig i mindre smiley Avicii vil gerne hilse på de små der laver udfald mod hende, men det fortæller jeg hende, at hun ikke får lov til smiley

  • #22   21. jul 2021 Her afhænger det lidt af, hvordan den anden skaber sig. Er det sådan en der larmer og "lover bank" vil Sten bare rigtig gerne væk.
    Er det sådan en der skaber sig tosset fordi den vil hilse og lege, så vil Sten også mægtig gerne sige hej og piver og trækker - det spektakel gider jeg så ikke, så vi arbejder på sagen.

    Desværre er vi så også lidt udfordret af at vi brugte det at løbe et stykke sammen som belønning for at passere pænt da han var lille og ikke gad godbidder og den slags, så selvom han sjældent gør af den forbipasserende evt. larmende hund, så kommer der ofte vov og piv og trækken i snoren (I retning fremad eller mod mig, ikke over mod den forbipasserende) i ren anspændthed over "hvornår løber vi", som så får den anden til at spasse mere ud. Jep, ikke helt gennemtænkt hvalpeindlæring, det gør vi bedre næste gang smiley


  • #23   24. jul 2021 Walther er helt sikker den med den stærkeste psyke med mødet med andre hunde. Laurids holder afstand og skal se den anden hund an. Det er meget tydelig, at se at Walther beskytter Laurids hvis han er usikker. Walther stiller sig imellem den fremmede hund og Laurids, hvis han kan mærke at Laurids er usikker. Heldigvis har Laurids det fint med de fleste hunde. Oftest er det ham der leger mest med fremmede hunde.

  • #24   26. jul 2021 Mine ignorerer gøende hunde i snor og bag hække. Hvis der er en låge man kan se igennem og der står en gøende hund bag den, vil Dagmar smide sig på ryggen foran lågen (hvis hun får lov)....

    Jeg har aldrig oplevet at de har svaret igen. Venlige hunde der vil hilse kan Dagmar godt reagere og overveje at gå imod, Wilma har ikke den store interesse i andre hunde, medmindre hun er i løb.

    Mennesker der siger: "ååårrrrh, hvor er de søde" vil helt sikkert få en favnfuld spaniel hvis jeg ikke stopper dem med det samme!


  • #25   26. jul 2021 Mynte siger ikke noget før det regler tæt på. Hund viser tænder og det budskab må de fatte. Der ville hun hvis en anden hund kom helt tæt på gøre udfald. Hun gider ikke andre fremmede hunde mere. Mens egenflok og gæstehunde på matriklen tar hun fint imod.

    Asger svare igen. Gø’er. Men kommer de tæt på er det 50/50 om han tøer op og bare vil hilse eller siger skrid pomfrit. Men ja han lader sig hidse op glad og gerne.

    Sally siger ikke en dyt. Hun går stadig med hvalpekortet som 9 måneders. “Det kan da ikke passe du ikke elsker mig”. “Kom nu jeg er sød og rar - lad os lege”… og det virker faktisk ofte rigtig godt på andre hunde. Kommer de løse eller med mindre begavede ejere, så er hun på armen.


Kommentér på:
Møde med sur hund

Annonce