{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
859 visninger | Oprettet:

Udfarende Jack russell møde hvalp {{forumTopicSubject}}

Hej alle smiley

Cosmo har altid været noget af en strid fætter når det kommer til andre hanhunde.

Der er statsgaranti for udfald, og han insisterer på at styre showet ellers bliver han sur og tvær.

Mine svigerforældres tidligere hund (meget stor labrador) fortrak altid - han gad ikke den bette møgunge.

Nu er sagen så den at svigermekanikken har fået ny hvalp efter den gamle er død.

En Lhasa apso han. Og så er det jo at cosmo er vant til at være med derhjemme, og sådan skulle det gerne blive ved med at være.

Men hvordan bliver det her en god oplevelse? Jeg ved jo at cosmo vil "spille smart" - fare frem og snappe ud og knurre..

Han mister hurtigt interessen

Men hvad gør jeg? Skal jeg beholde ham
I flexlinen så den lille kan komme væk?

Hvalpen er pt 16 uger


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udfarende Jack russell møde hvalp
  • #2   6. sep 2016 Det var ikke et særligt konstruktivt svar taget i betragtning af at jeg forespørger en løsning så de to vil kunne få glæde af hinanden

  • #3   6. sep 2016 "Og så er det jo at cosmo er vant til at være med derhjemme, og sådan skulle det gerne blive ved med at være."

    Men det kan det bare ikke, hvis hundene farer i hovedet på hinanden. Jeg ville acceptere at du har en egetkønsaggressiv hund og så lade være med at tage ham med smiley


  • #4   6. sep 2016 De to hunde får ikke glæde af hinanden

  • #8   6. sep 2016 Mine svigerforældre vil gerne at de kan sammen.

    Der er aldrig problemer når han kender hunden


  • #9   6. sep 2016 På mig virker din hund enormt usikker, og er det tilfældet så bør du nok arbejde på det, frem for at sammenføre den med en hvalp... Og ja lad den blive hjemme. Det er ikke fair for nogen parter at din hund bliver slæbt med.

  • #12   6. sep 2016 Hvorfor vil de det, når det tydeligvis ikke fungerer?
    Man kan ikke bare tvinge sin egen agenda over hovedet på hundene - det kommer KUN til at gå galt smiley

    Næste gang kan du jo holde hunden hjemme og sige til dine svigerforældre, at du ikke ville være medvirkende til, at en hvalp bliver utryg og selv udadfarende fremover.
    Så må de jo vurdere om de har et brændende ønske om at overskride deres hvalps grænser


  • #13   6. sep 2016 Jeg kan ikke forstå, at dine forældre vil have du tager din hund med, når man ved hvordan han er overfor andre hunde. Det kan godt være, at deres gamle hund trak sig, men en hvalp er nysgerrig og vil snakke. Får den et hak i tuden af din - og den er så ung, så lærer den fra start, at fremmede (nye) hunde er sådan og så vil den være udfarende eller bange over for andre hunde.
    Det er at bede om problemer eller "bede" om at få en hund, der ligner din smiley Det tror jeg næppe de er interesseret i. Lad hvalpen få positive oplevelser med hunde der er søde og vil den indtil den er gammel nok til at trække sig - som deres gamle hund gjorde...


  • #14   6. sep 2016 Personligt ville jeg selv bede folk om at holde deres usikre og aggressive hunde hjemme, hvis de skulle komme på besøg - mit hjem=mine regler.

  • #16   6. sep 2016 Egetkønsaggression er meget almindeligt hos jack russells. Du har en meget usikker jack, så lad ham blive hjemme. De kommer højst sandsynligt ikke til at kunne lide hinanden. Og så skal du arbejde med din hunds usikkerhed, for det ligger bestemt ikke til racen

  • #17   7. sep 2016 Nu skriver du, at han er ok, når han kender en anden hund, så hvis det er et kæmpe ønske for jer, at hundene skal kunne sammen, kan I forsøge at gå nogle små ture sammen med hundene i snor og tilpas afstand mellem jer i begyndelsen, så Cosmo ikke får nogen som helst mulighed for at skræmme hvalpen. Men naturligvis kun små ture af hensyn til hvalpen.

    Vurderet ud fra Cosmos opførsel kan I så langsom nærme jer hinanden. Måske vil I kunne få dem til at acceptere hinanden, men hvalpen må under ingen omstændigheder få en dårlig oplevelse, som kan præge den i forhold til andre hunde. Og ikke noget med at mødes inden døre hverken hos den ene eller den anden hund, før I er helt sikre på, at Cosmo ikke vil lave udfald.

    Måske kan det lykkes, måske kan det ikke, og så må I bare acceptere, at de ikke kan være sammen. Men så ved I, at I har gjort et forsøg.


  • #19   7. sep 2016 Du risikerer jo at hvalpen overtager den adfærd din hund har. Du risikerer at ødelægge dens omgang med andre hunde for resten af livet. Helt ærligt verden har ikke brug for flere aggressive angste hunde.

  • #20   7. sep 2016 Hvis afstanden er stor nok, vil jeg mene det stadig kan gøres, forudsat at man er god til at læse sin hund, så man ikke går for hurtigt frem. Det er jo ikke meningen, at hundene skal stå og stirre på hinanden på afstand, Cosmo skal beskæftiges med noget, der interesserer ham med hvalpen i nærheden, men ikke så tæt på, at han ikke kan koncentrere sig om andet.

    Om Karina kan holde hans opmærksomhed på noget andet, vil jeg lade hende selv vurdere. Det er trods alt hende, der kender hunden bedst.

    Men jeg kan godt følge Karina og hendes forældres ønske om at få det til at fungere.


  • #24   7. sep 2016 Hold stop folkens! Der er absolut ingen der siger at det SKAL foregå i hvalpens hjem.

    Når jeg skriver "spiller smart" kunne jeg lige så godt skrive at han puster sig op/ gør sig stor mv - der er en grund til at "" er der.

    Jeg kan udmærket læse min hund tak! Og nej jeg sætter ikke mit behov før min hunds!!! Hvad i alverden er det da for noget at skrive????

    Forespørgslen gik på hvad man kan gøre for at have en chance for at det lykkes... Ikke på en psykoanalyse af min hund, som rent faktisk er yderst velfungerende, velstimuleret og glad smiley

    Det er utroligt som mange råd går på at isolere en hund, når en hund i bund og grund har brug for artsfællekontakt..

    Igen - jeg forespørger ideer til at afhjælpe et problem, ikke for at lade stå til - for at undgå at de to hunde får en dårlig oplevelse, men sammen kan have det godt, især da vi er en tæt familie der bruger rigtigt mange timer sammen.

    Tak til jer der er kommet med ideer der kan gøre et evt møde lettere smiley


  • #26   7. sep 2016 Isabelle - ja når han møder andre nye hunde - det er det jeg gerne vil undgå.

    Jeg kan leve med at han bliver "småfornærmet" og søger os hvis han ikke får sin vilje når der leges - han bliver god igen bagefter smiley han angriber aldrig under leg


  • #28   7. sep 2016 Deres gad ikke cosmos høje tempo og trang til at der skulle ske noget... Det viste sig desværre at hunden var meget syg af cancer, og vi ved ikke om det var derfor i sidste ende, nu jeg tænker over det var den heller ikke vildt social med os mennesker ?!?!

  • #30   7. sep 2016 Men din hund - og især ikke hvalpen - har så ikke brug for artsfællekontakt i den form i vil have smiley

    Der er INGEN (!) der siger at du skal isolere din hund. Eller at hunden ikke skal have kontakt med andre artsfæller. Men der kommer intet gavnligt ud af at sætte de to hunde sammen, og jeg kan personligt ikke se, at NOGEN af hundene får noget godt ud af det, nærmere tværtimod.

    Jeg tror vi ser på det meget forskelligt - jeg anser ikke adskillelse af hundene som at "lade stå til", men derimod NETOP at handle og tage ansvar for både sin egen hund men også hvalpen.

    Tro mig, jeg har en hund der som hvalp har haft flere negative møder med andre hunde, og det er IKKE sjovt når disse oplevelser går hen og påvirker hunden senere.

    Når du jo netop siger at en hund i bund og grund har brug for artsfællekontakt, så synes jeg du skal genoverveje om du vil være med til sandsynligvis at påvirke denne artsfællekontakt for en lille hvalp i dens møder med andre hunde fremover? smiley


  • #32   8. sep 2016 Selv velkendte artsfæller starter med at være fremmede smiley

Kommentér på:
Udfarende Jack russell møde hvalp

Annonce