{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.289 visninger | Oprettet:

Pelspleje til en Lhasa apso {{forumTopicSubject}}

Vi fik for lidt over ½ år siden en voksen lhasa apso. Han har ikke været helt vant til at blive friseret, så jeg brugte flere timer sammen med min veninde, hvor vi klippede ham i bund, på grund af flere duller i pelsen.
Efter lang tid med gode oplevelser, er han blevet ret god til at blive friseret nu.

Jeg friserer ham meget ofte, men jeg kan se, at han har en slem tendens til at filtre meget hurtigt.
Nu er han ikke en udstillingsvaps, så jeg kvier mig ikke for at klippe dullerne væk.

Jeg har i dag vasket ham efter den helt store guldmedalje, for jeg ved at perserkatte er lettere at holde i pelsen, når de er rene, så jeg går ud fra, at det samme gør sig gældende med langhårede hunde.

Nu kunne jeg godt tænke mig at høre, om der er andet jeg kan gøre, for at holde hans pels nogenlunde fri for duller, for selvom han har mange gode oplevelser med kam, karte og børste, så kan han hurtigt blive "utryg" (mangler lige det rette ord) ved det.

Hvor ofte må jeg vaske ham?
Jeg bruger Pet Silk når jeg vasker ham.

Lige her på falderebet kunne jeg godt tænke mig at høre, hvad jeg skal gøre ved den statiske elektricitet han får. Skal jeg sprøjte ham med show ring mist? Det fungerer fint lige nu, men hvad med på sigt??

Der kommer sikkert flere spørgsmål, men lige nu var det dét. ;-))



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pelspleje til en Lhasa apso
Kommentér på:
Pelspleje til en Lhasa apso

Annonce