2.914 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Øjenbetændelse Øjenbetændelse

Hejsa
Min hund har engang haft noget øjenbetændelse, jeg fik ved dyrlægen noget salve til at komme i øjnene. Der stod på pakken at det ikke måtte bruges i forbindelse med kontaktlinser, må vi så ikke gå ud fra at det er det samme man bruger til mennesker?
Han har nemlig lidt igen og overvejede at gå på apoteket efter noget, så vi ikke behøver gennem dyrlægen

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Øjenbetændelse
  • #1   30. dec 2008 Du må ikke bruge det samme til hunden som du bruger til dig selv.
    Du er nød til at have fat i dyrlægen !

• #2   30. dec 2008 Hvis det ikke er noget den har tit, hvordan kan du så vide at det er øjenbetændelse?

Den kan have et fremmedlegeme i øjet, eller en ridse.

Ring til din dyrlæge og få en tid.

• #3   30. dec 2008 Anni:

Det er det samme produkt der bruges til mennesker. Den eneste forskel er prisen hvis du køber den gennem dyrlægen kontra får din egen læge til at udskrive det så du kan hente det på dit lokale apotek.

• #4   30. dec 2008 Men hvis du ikke er stennsikker på at det er øjnbetændelse din hund døjer med vil jeg ligesom de andre anbefale dig at få dyrlægen til at tjekke din hunds øjne efter for evt. ridser på hornhinden.

• #5   30. dec 2008 Jeg mener altså at have læst et eller andet sted, at det procentvis er forskelligt, dvs. 1% og 2%. Og så er det altså ikke det samme.

Men som Anja S skriver, så aner du ikke hvad der er sket med din hunds øjne, så det bedste for din hund er at komme et smut forbi dyrlægen og få det tjekket. Det kan være en simpel øjenbetændelse, men det kan også være en ridse på hornhinden eller værre. Det er ikke til at se med det blotte uerfarne øje.

• #6   30. dec 2008 De fleste øjendråber og salver, må kun anvendes i 1 måned efter anbrud, dvs. der er taget hul på pakningen.

• #7   30. dec 2008 Det gamle er smidt ud for længst.
    Hvis ikke det er det samme til mennesker forstår jeg bare ikke lige der står det ikke må bruges i forbindelse med kontaktlinser

• #8   30. dec 2008 Jeg har en datter som døjede med øjnbetændelse sidste sommer. Min læge udskrev Fucithalmic 1% til hendes øjne.

En måneds tid efter fik Noa noget med hans øjne. Jeg gik til dyrlægen med ham og fik konstateret at han havde øjnbetændelse.
    Jeg fik/købte en tube øjncreme med hjem til ham og synes egenligt da jeg fik den i hånden at jeg havde set præsis samme creme tidligere.
    Da jeg kom hjem fandt jeg min datters øjncreme i skabet og BINGO det var nødagtig den samme creme og procent.
    Den eneste forskel der var - var prisen.
    Hos dyrlægen kostede 5 grams tuben 120.- kr og gennem min egen læge kostede den 60.- kr

• #9   30. dec 2008 Det er formentlig en standard-skrivelse som skal stå på alt man propper i øjnene, medmindre det skal bruges direkte til kontaktlinser.
    Lidt ligesom de skal skrive på mikroovne, at man ikke må putte dyr ind i den for at tørre dem.

• #10   30. dec 2008 Jeg har en helt ny ubrudt tube liggende og der står på siden af kassen at den kun må anvendes i 4 uger efter åbning. smiley

• #11   30. dec 2008 Selvfølgelig er det da irriterende, at man skal betale dobbelt så meget for medicin til sin hund, som for det samme produkt til mennesker. Men sådan er det altså bare. Det er dyrt at holde husdyr.

Men glem alt om det, og så få dyrlægen til at tjekke hvad der egentlig er i vejen med din hunds øje/øjne. På det punkt synes jeg bare ikke at man går på kompromis.

• #12   30. dec 2008 Jeg takker for alle de gode svar og råd

• #13   30. dec 2008 Jeg kunne da aldrig drømme om at gå på kompromis og blot behandle mod øjnbetændelse hvis jeg ikke var 100% sikker på at det var øjnbetændelse.

Men spørgsmålet gik på om det var den samme creme hunde behandles med som den creme der behandles med til mennesker.

• #14   30. dec 2008 hmm hold da op hvor er der mange der bruger salve når hunden har øjnbetændelse... Chianti har altid fået dråber (tobradex) og det ville jeg d gætte på er noget nemmere at styre... i hvert fald på chianti, hun ville slet ikke acceptere salven..

Et lille tillæg til mit indlæg... hvis du tror det er øjnbetændelse, så tag til dr dyr, specielt når det ikke er noget du har så meget erfaring med

• #15   30. dec 2008 Nu er der jo en hel del medcin, som bruges både til dyr og mennesker, de har som regel bare andre navne, men de/t virksomme stof/fer er de/t samme.
    Hvis din hund hele tiden producere gul/grønne klatter i øjenkrogen/e, så har den øjenbetændelse el. øjenkatar, og så ser jeg ikke nogen grund til at du ikke kan bruge det du har fået fra din dyrlæge før, indtil du kan få hunden tilset af dr.dylle..
    MEN jeg ville for en sikkerheds skyld lige ringe en el. anden dyrlæge op, og få lidt vejledning "Det er heldigvis 100% gratis"
    God bedring med vuffi.

• #16   30. dec 2008 Heidi jeg har lige købt øjensalve i dag til Fluffy og der står i brugsanvisningen at det kun må bruges til hund, så det er ikke altid det samme som til mennesker.

Jeg ville også smutte forbi dyrlægen med din hund du skal i hvert fald igennem for at få salven... Jeg snakkede med min i går som så gav mig en recept.

• #17   30. dec 2008 Louise, det er næsten det samme man gøre.
    Salven "drypper" man også bare en klat af ned i øjet, og så skal det fordeles ved at dyret blinker.

Det er ikke noget man sidder og smører ud..

Kommentér på:
Øjenbetændelse

Annonce