{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
774 visninger | Oprettet:

Pludselig bange {{forumTopicSubject}}

Nu vil Frede pludselig ikke sige hej til fremmede mennsker eller hunde mere!
Igår da vi gik tur kom der en rigtig sød labrador gående og Frede "skreg" nærmest og løb ind under en bil.

Han vil heller ikke sige hej til gårdmanden, som han plejer... og han bliver bange for andre mennesker på turen som gerne vil sige hej til ham. Han plejer ellers at være vild for at hilse på alle.

Han er jo venner med en voksen hund, så jeg kan ikke forstå han pludselig bliver så bange og usikker. For øvrigt er han lige blevet 12 uger.

Nogen der ved hvorfor, eller har prøvet noget ligenende?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pludselig bange
  • #1   11. jan 2006 Hvalpe går igennem forskellige perioder. I nogle perioder er de mere angste end i andre.

    Det er vigtigt du hjælper ham på den rigtige måde. Sæt dig på hug, så han kan søge tryghed imellem dine ben, og kigge på verden derfra. Du skal ikke rose, klappe eller ynke ham, da det af ham kan blive opfattet som om, at det han er bange for - er noget at blive bange for.

    Vis ham, at der ikke er noget at være bange for - ved selv at snakke og hilse, mens han kigger på.


  • #2   11. jan 2006 De kan godt få nogle ''spøgelses'' perioder under deres opvækst, hvor de pluseligt bliver bange for ellers almendelig og vante ting.

    Det gælder bla. om at du hverken ynker ham, eller presser ham for hårdt.

    Støt op og vis at der intet er galt, hjælp ham og ros ham for at tage kontakt til det der gør ham bange - og skæld ham ALDRIG ud eller mist din tålmodighed, selvom han måske knurre eller gør...

    Sørg for at han får hilst og undersøgt de ting og mennesker han reagere med usikkerhed på - vis ham vejen med ro og overblik, på en posetiv og støttende måde, det skal nok går over igen...


  • #3   11. jan 2006 Trætte: Åhhh don say spøgelser, Murphy knurre nogen gange i køkkenet, uden der er en lyd. Og når men ved den tidliger beober døde i lejligheden, kan mor her godt få gusebums....uhhh

    Men Nanna: Bare husk på din hvalp kun er 12 uger og har kun været i den store verden i 2 uger, så alt er stadig nyt og nogen gange farligt....Så længe du ikke er bange. Bare giv ham nogen positive oplevelser, så skal han nok komme frem for busken igen *SS*


  • #4   11. jan 2006 Casey - jaaa, hvem ved hvad de kan se de kære hunde... S...
    Misja kan også sidde og kigge på noget jeg ikke kan se, du ved have fokus på et bestemt punkt der ser ud som at være lige midt i den bare luft, men tydeligvis er ''noget'' hun har i fokus :o)


  • #5   11. jan 2006 havde det samme problem med min buller da han blev de der 3-4 måneder. der er min erfering med min egen hvalp at de skifter adfærd i den alder og lige pludeslig ikke vil hilse på nogen. det begyndte at blive bedre da han blev ½ år og gik næsten helt væk da han blev 1 år. du skal bare give ham god tid, og til sidst skulle han gerne hilse selv. skal lige sige at min egen er meget forsigtig med fremede men når der er gået 5-10 min er de bedste venner.
    det kan også være han er blevet bange for noget manden har gjort men min erfering er at det tager sin tid og du bare ska presse på ham men selvfølig give ham den tid han behøver. dyrlægen gav mig dette råd, og syntes du skulle prøve for du kan resikere at han slet ik vil andre mennesker/hunde mere.
    hilsen Christina


Kommentér på:
Pludselig bange

Annonce