{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.351 visninger | Oprettet:

Hvornår er grænsen nået?? {{forumTopicSubject}}

Ja nu har jeg jo en hund med multiallergi, hun fik det konstateret inden hun var blevet 6 måneder gammel og desværre er det så slemt at hun kun kan behandles med Prednisolon og lokal behandles med cremer og allergi shampoo. Hun er jo så snart 4 år gammel og allergien er taget til med årene hun køre bla sommerdosis i Perdnisolon denne vinter da hun ellers bider sine poter og ben til blods...
En af bivirkningerne er desværre at hun ryger ind og ud af deprisioner (staves) Når hun er i en tuller hun rundt og ser meget trist ud, gider ikke løbe og lege eller andet, hun vil bare putte.

Jeg ved slev hvor min grænse går med hende, men jeg vil meget gerne høre fra jer andre.

Hvor og hvornår ville i sætte grænsen og sige farvel???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvornår er grænsen nået??
  • #1   10. jan 2009 jeg er sikker på du ved det bedst,som hendes "mor",for mig lyder det til at hun selv har nået sin grænse,jeg tror jeg ville sige nok nu

  • #2   10. jan 2009 Det er skide svært, men jeg håber at jeg selv formår at sætte grænsen den dag hunden mister "gnisten" i øjnene....

    Ellers håber jeg venner eller dyrlægen prikker mig på skulderen og siger til.


  • #3   10. jan 2009 Netop Rene jeg har også bedst venner og familie om at sige til hvis jeg bliver for blind... Men pt har hun stadig flere gode dage end dårlige og hun har ikke ondt nogen steder så nej jeg mener ikke grænsen er kommet endnu med hende men den kommer da klart tættere på...

  • #4   10. jan 2009 Giver Rene ret .. Tror du bedst selv ved det, ellers må dyrlægen træde, og gi dig et hint..
    Det er hårdt, at skulle ta stilling , at bestemme over et liv, hvis du stoler på din dyrlæge, vil hun give dig et ærligt svar...
    Held og lykke..


  • #5   10. jan 2009 Joan det var ikke så meget min hund jeg mente men mere hvor ville i sætte grænsen hvis det var jeres hund??

    Der er jo i mine øjne ikke nogen herfra der kan fortælle mig hvornår det er slut i det i ikke kender min hund.


  • #6   10. jan 2009 Betina jeg har selv taget den beslutning fra dag 1 af at hun skal ikke holdes i live for min skyld, jeg nyder hende hver dag jeg har hende men når dagen kommer hvor hun har flere dårlige end gode dage så kommer dyrlægen og giver hende fred.

  • #7   10. jan 2009 Tak Susanne...

    Min mening med tråden var faktis også bare at høre andre hvor deres grænse går, hvor meget er de villige til at gøre for at holde deres hund i live???

    Jeg kender bla en der har sat sin hund på antideprisivt medicin fordi den altid var trist og flere har da også forslået mig at gøre det med Fluffy, men jeg bryder mig personligt ikke om at proppe min hund med den slags synes hun får nok medicin i forvejen...


  • #8   10. jan 2009 Jeg har denne gang aftalt et forløb med min dyrlæge.

    Sidst jeg havde en syg hund gik jeg for langt, så denne gang har jeg valgt forløbet samt målet og fremlagt min dyrlæge det.

    Når det er gennemgået og der ikke er forbedring, ja så hiver han fat i mig og "minder" mig om beslutningen hvis jeg ikke selv liiiiige husker den.

    Det er min måde at takle tingene for Ubi.


  • #9   10. jan 2009 Nadja, det var ikke spor negativt ment, men ved fra min mor, da hun mistede sin hund at det selv kan være svært at se hvornår grænsen er nået...

    Med Nico har jeg det sådan, at hvis han en dag får det så slemt med noget, at han mister modet, gnisten... så er det slut.. hellere stoppe imens der er lidt livsmod, end når gnisten for længst er slukket....


  • #10   10. jan 2009 Betina jeg tog det bestemt heller ikke negativt smiley Ville bare fortælle dig hvor min grænse gik smiley

    men som sagt har jeg også bedt min familie og de venner der kender hende bedst om at sige til hvis jeg selv skulle se mig blindt på hende smiley

    Jeg har ikke sagt det til min dyrlæge for jeg render altså ikke derind med hende så tit, Dyrlægen har sagt at hun ikke kan gøre mere nu så det er et spørgsmål om hvornår jeg synes det er tid.


  • #11   10. jan 2009 hmm grænsen synes jeg ville være når hun ikke længere kan få holdt smerten og kløen væk... får hun kun prednisolon ? eller får hun også andre piller ? og den dag der er flere dårlige end gode

  • #12   10. jan 2009 Tak for dit svar Janie, det lyder også helt fint i mine øjne, hvis man ikke er sikker på man selv kan sige stop så er det fint at få andre til det.

  • #13   10. jan 2009 Tanja hun får prednisolon, DMG Vetri kapsler, forskellige olier og cremer og så bliver hun badet i allermyl shampoo hver 14 dag og det er også lettere kløestillinde.

  • #14   10. jan 2009 Skal lige have lidt at spise men kommer tilbage igen smiley

  • #15   10. jan 2009 Ved ikke om det er en dyrlæge med speciale i hudsygdomme du har, ellers ville jeg bestemt opsøge en med henblik på en second opinion. Din hund er jo ikke særlig gammel, så jeg ville da først høre hvad en dyrlæge med den faglige expertise sagde. Kan anbefale, Trollesminde Dyreklinik i Hillerød, eller flemming Kristensen i Bagsværd.

  • #16   10. jan 2009 Der kommer jo hele tiden nye produkter på markedet, og mange dyrlæger behandler ikke længere med prednisosolon eler binyrebarkhomoner, men feks i stedet med Atopica, som mange bliver behandlet med og med god effekt.

  • #17   10. jan 2009 Gitte jeg har været hos Flemming med hende og min egen dyrlæge har været under videreuddannelse hos Flemming og er hun i tvivl så er det ham hun ringer til...

    Vi har prøvet Atopica men uden virkning, det var ikke bedre end prednisolonen... Og min dyrlæge er sød til at ringe hver gang der kommer noget nyt på marked og vi har prøvet rigtig meget efterhånden, så der er ikke mere at gøre for dyrlægen nu... Nu er det kun spørgsmålet om hvornår hun ikke nyder livet længere.


  • #18   10. jan 2009 Har selv lige mistet min gamle pige, jeg kunne ikke selv se hvor syg hun var, men jeg stoler fuld ud på min dyrlæge, og da hun sagde nu skal det være, ja så fik Sandy fred. Som min dyrlæge siger, hun er dyrenes advokat og når de er så dårlige og vi som ejer måske ikke ser det, ja så må dr.dyr træde til. Snak med din dyrlæge, det er den eneste der har forstand på dette. Håber det bedste for din hund og dig.

  • #19   10. jan 2009 jeg har en gammel hund, 12½ år.
    Hun har som 11 årig fået en øjensygdom, som giver løbeøjne hver dag. Det er en autoimmun sygdom og kan ikke hekbredes.
    Så har hun fået konstateret for lang blød gane, hun snorker, og hun har forandringer på lungerne, dette skyldes alder.
    Hun har for lavt stofskifte, som bliver behandlet med piller hver dag. Jeg tror også hun er ved at blive senil, da hun har ændret adfærd.
    Men hun har det godt, kan spise og drikke. Hun kan holde sig vil helst ikke ud. Så hun kan holde sig i 10 - 12 timer. Det får hun så ikke lov til.
    Hendes hjerte og nyrer fejler intet. Og tager jeg en bold frem, eller går tur de steder hun synes er sjovt, ja så kan man ikke se hun er gammel.
    Og i samråd med mine dyrlæger vælger vi at lade hende leve, for hun har det godt trods sine skavanker


  • #20   10. jan 2009 Maj-Britt det lyder som min gamle kat, han fik også en masse sygdomme på sine gamle dage, medicinen mod stofskiftet kunne han desværre ikke tåle han kastede op af det og da han en morgen for første gang i 15 år ikke kom løbende ud i køkkenet for at få mad ja så ringede vi til dyrlægen og han fik fred 2 timer senere. Det var det bedste for ham, men hold op hvor jeg tudede...

  • #21   10. jan 2009 Ja det tror jeg på. Uanset hvilket dyr man mister, så er det svært.
    jeg er også meget opmærksom på hvordan hun har det, og er jævnligt i kontakt med dyrlægen.
    Min hund kan heldigvis tåle pillerne, og de giver lidt mere liv i hunden


  • #22   10. jan 2009 Nadja

    Har du prøvet at fodre hende med Hills Z/D ultragen foder fra dyrlæge.


  • #23   10. jan 2009 Gitte ja det har jeg men hun vil ikke spise det, har også prøvet barf i 2 år uden resultat... Så nu får hun bare det samme foder som Gizmo da det hverken bliver værre eller bedre af det...

  • #24   10. jan 2009 Øv, kender ellers rigtig mange det har haft en super virkning på.

  • #25   11. jan 2009 Ja men tak for forslagene Gitte det var pænt af dig ;-9 men jeg tager det roligt det er jo ikke fordi hun skal aflives imorgen.. Hun har det pt okay, hun har dage hvor hun er trist men kan som regl finde en måde at få hende lidt gladere... Så vi tager bare en dag af gangen smiley

  • #26   13. jan 2009 Hej Nadja!
    Blev helt grebet af dit indlæg. Vi har nemlig noget af samme problem. Vores lille terrier har allergi, men mere ved vi faktisk ikke. Dyrelægen er svær at sparke igang, og man kan næsten ikke få nogen foreslag på hvad vi kan gøre. Medicin vil de ikke give ham, for det er jo ikke sundt i længden. Ma så er det jeg tænker: Er det sundt at han klør sig til blods? Vi er ved at indse at det måske er bedst han får fred, men det er så svært da han jo ellers er den dejligste hund. Jeg kan bare så godt følge dine spekulationer...


  • #27   13. jan 2009 Bank i bordet overfor din dyrlæge Anne Mette. Det er hans pligt at hjælpe din hund og ikke bare aflive.Det er jo heller ikke godt han klør sig til blods og måske få infiktioner i sårene. Hvis de ikke vil hjælpe jer så find en anden dyrlæge.Her er det hunden der kommer først. Hej fra Erna og jeg håber den lille får hjælp.

  • #28   14. jan 2009 Hvor kan man købe det der Allermyl shampoo henne?

  • #29   15. jan 2009 Lige netop, Beanmor! Det er også det vi synes er så svært... Men han har i et års tid været blind på det ene øje, fordi han har kløet... Nu kan vi så se at det andet øje også er begyndt... Så... Måske det er bedst, som det skrider frem,,, Men hårdt det er det godt nok,

Kommentér på:
Hvornår er grænsen nået??

Annonce