Hopper op ad fremmede Hopper op ad fremmede
Ja, jeg har jo en stor gul mursten af en labber, og når han ser fremmede mennesker kommer han flyvende med 180 i timen for at hilse.
Der er jo folk der vil finde denne overstørm af kærlighed RET overvældende og skræmmende.
Vi har trænet længe med "ikke hoppe op", men det er som om det kun virker ved mig. Dermed menes der at han fortsat bombaderer min kæreste, men ikke mig.
Er der nogle der har nogle gode tricks til at få labberen til at udtrykke sin kærlighed lidt roligere, bydes de velkomne med kyshånd... eller pote
jun 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 29 Svar: 54
maj 2008
Følger: 13 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 35 Svar: 589
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.652
Min amstaff har også fra dag 1 været en hopper. Og det er svært at træne for hun ved jo det er forbudt, og gør det ikke af mig og de gæster hun kender, men derimod HVER gang hun hilser på fremmede mennesker. Og de synes det er sødt, eller også har de selv hund og ser ikke det forkerte i det, men aer hende, hvilket jo forstærker adfærden hos hende!
Efter at have været til træning EN gang har jeg lært nogle gode metoder til at printe "nej" bedre ind hos hende (jeg mente at hun sagtens kunne nej) og nu forstår hun det. Hun vil stadig gerne, men det virker når jeg siger nej..
jan 2009
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 22
jul 2007
Følger: 14 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 151 Svar: 1.003
Det lyder godt - hvilke metoder lærte du? Kan du beskrive dem for mig? Ja, og alle dem med hoppe-glade hunde der kigger med
jan 2009
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 22
dec 2008
Vi øvede ved at hunden først skulle lære selve betydningen af nej. De blev alle linet op på en række, og træneren kom så på skift og tilbød hunden en godbid. Hvilket den ikke måtte tage. Man skal tydeligt og med dyb stemme sige NEJ, og evt. give den et meget, meget, lillebitte nøk i snoren. IKKE rykke hunden, eller hive den væk, bare et nyk for at markere!! Og lige så snart den følger ens nej, og ignorerer det, får den ros og en godbid.
Det er meget vigtigt at det ikke er for voldsomt, eller skadeligt. Det er kun et meget lille nyk, og kun til den har lært det. Derefter kan man bare sige nej med dyb stemme, de lærer det rimelig hurtigt..
Når du giver hunden mad, så sæt skålen på gulvet og øv nej. Når den så lader maden være får den ros og lov at spise.
Tidligere stod jeg og smed ostehapser ned foran snuden på hende, og hun gloede bare på dem til hun fik værsgo.
Hun skal stadig have at vide at det er nej, og derefter masser af ros og godbider, men jeg kan tydeligt se fremskridt! Og hun eeelsker at hoppe af folk!
Sådan fik vi besked på at gøre i hvert fald.
jul 2007
Følger: 14 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 151 Svar: 1.003
Lyder som et godt forslag. Jeg mener selv at Athos godt forstår et "nej", men alt hjælp er velkommen, så vi skal da bare igang
Mange tak
dec 2008
det mente jeg også at Gaia gjorde, og at hun kun hoppede op af fremmede for at prøve grænser.
Men efter en gang, og at have gået i det små og øvet, kan jeg tydeligt mærke forskel!
Og så skal du selvfølgelig huske godbider, så du kan bestikke hunden så snart den lader være at hoppe
jan 2006
Følger: 13 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 39 Svar: 104
Hopper op ad fremmede