601 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Hopper op ad fremmede Hopper op ad fremmede

Ja, jeg har jo en stor gul mursten af en labber, og når han ser fremmede mennesker kommer han flyvende med 180 i timen for at hilse.

Der er jo folk der vil finde denne overstørm af kærlighed RET overvældende og skræmmende.

Vi har trænet længe med "ikke hoppe op", men det er som om det kun virker ved mig. Dermed menes der at han fortsat bombaderer min kæreste, men ikke mig.

Er der nogle der har nogle gode tricks til at få labberen til at udtrykke sin kærlighed lidt roligere, bydes de velkomne med kyshånd... eller pote smiley

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• køleskab bipper 1.000 kr.
  • Slutrengøring 1.000 kr.
  • IKEA malm seng samles 650 kr.
  • Hjælp til el 205 kr.
  • Tilslutning og opsætning af lamper + reparation af afbryder (kan ikke tænde og slukke lamper) 1.000 kr.
  • Græsslånning 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hopper op ad fremmede
  • #1   15. jan 2009 lige med på en kigger.. min gør det samme..

• #2   15. jan 2009 Kigger os lige med smiley

• #3   15. jan 2009 I skal øve "nej".

Min amstaff har også fra dag 1 været en hopper. Og det er svært at træne for hun ved jo det er forbudt, og gør det ikke af mig og de gæster hun kender, men derimod HVER gang hun hilser på fremmede mennesker. Og de synes det er sødt, eller også har de selv hund og ser ikke det forkerte i det, men aer hende, hvilket jo forstærker adfærden hos hende!
    Efter at have været til træning EN gang har jeg lært nogle gode metoder til at printe "nej" bedre ind hos hende (jeg mente at hun sagtens kunne nej) og nu forstår hun det. Hun vil stadig gerne, men det virker når jeg siger nej..

• #4   15. jan 2009 kigger også med. min gør også det samme.

• #5   15. jan 2009 Anja S,
    Det lyder godt - hvilke metoder lærte du? Kan du beskrive dem for mig? Ja, og alle dem med hoppe-glade hunde der kigger med smiley

• #6   15. jan 2009 min er så lidt mere vild med folk. efter folks dansen med ham når de kommer .. så når de sætter sig så flyver han gerne op på skødet af folk.så har lidt arbejde med ham eller meget. så må nok hellere se efter gode råd herinde smiley

• #7   15. jan 2009 Jeg startede til træning her i forgårs, og jeg har jo selvfølgelig trænet med hende før, og mente godt at hunde kunne nej, men hun ignorerede mig altså i sådanne situationer.

Vi øvede ved at hunden først skulle lære selve betydningen af nej. De blev alle linet op på en række, og træneren kom så på skift og tilbød hunden en godbid. Hvilket den ikke måtte tage. Man skal tydeligt og med dyb stemme sige NEJ, og evt. give den et meget, meget, lillebitte nøk i snoren. IKKE rykke hunden, eller hive den væk, bare et nyk for at markere!! Og lige så snart den følger ens nej, og ignorerer det, får den ros og en godbid.
    Det er meget vigtigt at det ikke er for voldsomt, eller skadeligt. Det er kun et meget lille nyk, og kun til den har lært det. Derefter kan man bare sige nej med dyb stemme, de lærer det rimelig hurtigt..

Når du giver hunden mad, så sæt skålen på gulvet og øv nej. Når den så lader maden være får den ros og lov at spise.

Tidligere stod jeg og smed ostehapser ned foran snuden på hende, og hun gloede bare på dem til hun fik værsgo.

Hun skal stadig have at vide at det er nej, og derefter masser af ros og godbider, men jeg kan tydeligt se fremskridt! Og hun eeelsker at hoppe af folk!

Sådan fik vi besked på at gøre i hvert fald.

• #8   15. jan 2009 Anja S,
    Lyder som et godt forslag. Jeg mener selv at Athos godt forstår et "nej", men alt hjælp er velkommen, så vi skal da bare igang smiley
    Mange tak smiley

• #9   15. jan 2009 Nat,
    det mente jeg også at Gaia gjorde, og at hun kun hoppede op af fremmede for at prøve grænser.
    Men efter en gang, og at have gået i det små og øvet, kan jeg tydeligt mærke forskel!

Og så skal du selvfølgelig huske godbider, så du kan bestikke hunden så snart den lader være at hoppe smiley

• #10   15. jan 2009 vores gjorde det også i starten og vi brugten den metode med at man MED det samme vender ryggen til hunden og det skal gøres hver gang til sidst forstår hunden at den IKKe får opmærksomhed på den måde. vores har aldrig gjort det siden.

Kommentér på:
Hopper op ad fremmede

Annonce