{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
400 visninger | Oprettet:

Rejser hår! {{forumTopicSubject}}

Hej
Nogle gange når vi er ude at gå med Felix, rejser han hår, det kan være af andre hunde, mennesker eller lugte. Han har gjordt det siden han var helt lille.
Det er ikke altid at han gør det, men når han gør det er det først når han står og snakker med hunden eller personen, men når han først har hilst, lårre han med halen helt vildt, og vil lege!
Så mit spørgsmål er, er det uansvarligt at lade Felix snakke med andre hunde?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samling af Vedde skab fra Jysk. 500 kr.
  • Samling af sofaer 300 kr.
  • Sanitets/vådrumsfuge i bruseniche 1.150 kr.
  • Samle jysk tøjskab 900 kr.
  • Varmelegeme skift 950 kr.
  • Etabler strøm i loftsroset 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rejser hår!
  • #1   14. jan 2006
    nej det er bestemt ikke uansvarligt at lade Felix snakke med andre hunde.... mange forbinder rejste børster med at hunden er aggresiv... hvad der nødvendigvis ikke er rigtigt... en hund kan rejse børster af mange årsager... f.eks kan den gøre det hvis den er usikker.

• #2   14. jan 2006
    Så du skal lære at læse din hund.. og finde ud af hvad dens kropssprog betyder :o)

• #3   14. jan 2006 okay - Havde godt fået af vide det med at det kunne være usikkerhed!

• #4   14. jan 2006 Hvis han ikke får lov til at snakke med en hund eller en person piver han intil der kommer noget nyt han kan snakke med, og så er han bare mere ivrig efter at snakke.

• #5   14. jan 2006
    Der findes mange gode bøger hvor du kan læse og lære om hundes sprog.. disse 2 f.eks:
    http://www.e-boghandel.dk/shop/item.asp?id=164402
    men du kan også læse meget om det på nettet... og når du først begynder.. så kan du slet ikke lade være med at "tale" med din hund... eller andre for den sags skyld ;o)

• #6   14. jan 2006 Jeg tror at din hund måske er usikker lige i øjeblikket og hvis du så forhindre ham i at snakke og hilse på andre, vil den usikkerhed let kunne gå over i at han så tror at det bedste er, at alle andre hunde og mennesker skal holde sig væk - og så vil det kunne udarte sig til aggresion bundet i usikkerhed - hvis du forstår *S*

Så vis ham at alt er okay, lad ham evt. kun hilse når begge hunde er i fri, for kun der kan de når hele det vigtige hilse ritual.... Misja får aldrig lov at hilse på fremmede hunde når hun er i snor, af samme årsag ;o)

• #7   14. jan 2006 sorrye alle taste fejlene ;o)

• #8   14. jan 2006
    Frk. Kedelig: netop..

hundene kan ikke finde ud af at "tale" sammen når de er i snor... og derfor opstår der mange gange konflikter.. så R&M jeg vil også foreslå dig at du lader Felix være fri når han skal hilse på andre hunde smiley

• #9   14. jan 2006 May-Britt - Jeg læser tit om hunde adfærd, eftersom vores gamle Rotweiler pludselig bed! Hun var verdens bedste hund, det kan du læse mere om inde på vores side, men efter det er jeg bare en kyllinge mor over for Felix, der må ikke gå noget galt. Men tak for rådet af de to bøger!

• #10   14. jan 2006 Okay, det havde jeg slet ikke tænkt på. Tak for råddet!

• #11   14. jan 2006 Du bestemmer. Skæld den ud, hvis du mener alt er OK.citat slut...

Okay jeg ville så ALDRIG skælde en usikker hund ud i den situation - aldrig nogen sinde, jeg mener det vil være det helt forkerte signal at sende min hund og meget vel være direkte skadeligt for dens selvtillid - du skælder vel heller ingen andre ud for at være usikker - vel ? *S*

• #12   14. jan 2006 bjarne K - Når vi møder andre hunde, hilser jeg altid, og spørger om de må hilse, de fleste siger ja, og så går vi hen og hilser, vi snakker altid med den fremmede hund og person. Og gider den fremmede hund ikke at lege med Felix, går han bare hen for at snakke med den fremmede ejer!

• #13   14. jan 2006 Frk. Kedelige
    Tror du har misforstået!
    Jeg skælder ALDRIG min hund ud! Det kommer man ingen vejne med!

• #14   14. jan 2006 Bjarne - nej du har helt ret i at den ikke skal klappes i den situation *S*

Jeg ignorere det simpelthen bare, det er også hvad jeg har set ældre og mere nervefaste hunde gøre over for mere nervøse hunde ;o)

Nu er jeg desværre nødtil at logge af, bliver snart hentet og skal til træff på stevens :o)

Jeg kigger ind senere i dag *S*

R&M - mit svar til det bjarne skrev ;o)

Knuzz og god dag :o)

• #15   14. jan 2006 Bjarne K
    Jeg synes heller ikke at jeg gør det til et problem! :o)
    Jeg ved bare ikke det helt store inde for emnet "rejser hår" så ville bare være sikker på at det var det rigtige jeg gjorde!

Kommentér på:
Rejser hår!

Annonce