{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
668 visninger | Oprettet:

Gør, rejser hår blandt andre hunde. {{forumTopicSubject}}

Godaften smiley

Jeg har et lille "problem" eller rettere et spørgsmål..

Jeg har en lille chihuahua/dværgpinscher blanding ved navn Lasse.
Lige siden han var helt lille har jeg taget ham med i hundeskoven tæt ved os, for at vende ham til at der findes altså også store hunde osv.

Han er tit derhenne da jeg syntes at det er rigtig godt for ham at få brændt noget krudt af der.. men det eneste han fortager sig når han er der er at gø, af alle de hunde der er større end ham, og så rejser han hårene helt. + at nogle få gange har han snappet efter de andre hunde.
Så jeg er begyndt at overveje om han overhovedt syntes det er sjovt at være der eller om han entelig er bange eller lign. ??

Vi bor på et kollegie hvor man må ha hund så alle har hunde, også store hunde, dem har han intet problem med (dem er han sefølli også vandt til.).

Men ja.. skal jeg bare stoppe med at tage ham med i hundeskoven eller hvad kan jeg gøre?.

Vil jo helst bare ha at han har det godt og hygger sig.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle seng 500 kr.
  • Opsætning af lamper, el og opvaskemaskine 3.000 kr.
  • Samle møbler sofa/seng efter vejledning 1.000 kr.
  • Nedtagning af eternitplader 3.000 kr.
  • Handyman 1.100 kr.
  • Rengøring 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gør, rejser hår blandt andre hunde.
  • #1   2. mar 2008 Synes da du skal prøve at kigge engang på din hund -det lyder slet ikke til han hygger sig der, og det skulle jo gerne være for hans skyld i kommer der.

Og så er det slet ikke naturligt for en hund at skulle ud mellem en masse fremmede hunde (selvom nogen helt bestemt nyder det), så det er skam ikke et særtilfælde når en hund ikke synes det er ligeså hyggeligt som ejeren synes det er at komme der.

• #2   2. mar 2008 Enig med Michelle og sætter mig ved siden af hende, så vi kan blive ramt af det samme skyts:-))
    Ser din hund ud som om har hygger sig i hundeskoven?? :-))

• #3   2. mar 2008 Mette -tror du ikke det er på tide vi bare opretter os under samme profil. Tror det her er ved at blive vane LOL

• #4   2. mar 2008 Michelle:

LOOOOOOL ........Jo, jeg tror at de er ved at være mistænksomme...

• #5   2. mar 2008 michelle- du siger noget der smiley kom der nemlig kun for hans skyld og da det begyndte at gå op for mig at han nok ikke syntes at det var sjovt stoppede jeg med at komme der. Men overvejede om jeg skulle prøve igen. Men kan godt se udfra det du siger, og udfra hans reaktion, at det nok ikke er så hyggeligt for ham som jeg troede.

Men tak til Michelle og Mette smiley

• #6   2. mar 2008 Ihhhh.... jeg vil også sidde ved siden af Mette og Michelle.....jeg mener også det samme her....hi hi... og så har de altid popcorn og cola.... i mange tråde... *GG*

• #8   2. mar 2008 Nad:

Var så lidt:-))

NITTIP:

De ER parat........Både popcorn og colaerne......*GGGGG*

• #9   2. mar 2008 Team tri -jamen så kom blot og sæt dig hos os *GG*

NITTIB -det kræver altså du osse tager noget med;o)

Nad -var så lidt:o)

• #10   2. mar 2008 Stine- ligepræcis det samme med lasse. Bliver os tit nød til at vende om når det er der er andre hunde.
    Trist at i også har det sådan. Men så er det godt at de har deres vandte lege kammerater de kan hygge med smiley

• #12   2. mar 2008 Hmmm?

Nathja gør også af andre hunde, dog hilser hun på dem, men hun kan også godt blive ved med at gø... Nathja skal bare lige se dem and først og når man er helt tæt på ved hunden er der intet. Men Nathja gør næsten altid når vi møder en anden hund, og hun reager ved at hilse på den, andre gange kan hun godt blive ved og rejse børster. Det er jo okay at hunden hilser på hinanden, det skal de jo have lov til, men derefter er det også slut og så skal de reager på det man beder dem om. Nathja reager ikke altid på det og gør videre. Din hund lyder ikke som om den hilser på hundene, det lyder mere som om den er bange/forsvare sig/eller forsvare dig eller lign. og så snapper ud efter de andre hunde? Hmmm. Jeg tror nu heller ikke den bryder sig om at være der. Men kan han være sammen med andre hunde han møder for første gang? Nathja har aldrig rigtigt været sammen med andre hunde, kun dengang hun gik til hundetræning og det gjorde hun indtil hun var 3 år. Det lyder som om din hund ikke er vand til andre hunde omkring sig? Er det rigtigt. Den føler sig nok utryg, ved at være i hundeskoven og gør og snapper så ud efter hundene, for at forsvare sig? Men jeg ved det ikke rigtigt. Det er lidt svært at bedømme når man ikke selv har set det. Men som de andre skriver, nyder den nok ikke ligefrem at være der.

• #13   2. mar 2008 Stine- aah okay. Det er ligesom lasse. Kunne være det ville hjælpe lidt at få en adfærdsbehandler på ham også. Det er jo næsten synd at han skal ha det sådan. Får det helt dårligt når jeg kan se på ham at han bliver frustreret. Og han er nemlig ligesom din en kærlig og hyggelig hund, han skal bare lige været sikker ved situationen.
    Hvad mener du med et menneske problem? smiley

• #14   2. mar 2008 Jeg har hørt fra en hundetræner, at hvis ens hund bliver sur/gør af en anden hund når de mødes (i snor), skal man gå ind foran ens egen hund, for at vise den, at DU er lederen og at du har styr på situationen smiley Ved ikke om det hjælper, men måske værd at prøve... Man skal selvfølgelig prøve det et par gange, før hunden forstår hvorfor man gør det smiley

• #15   2. mar 2008 Team schæferhund- først og fremmest tak for dit svar smiley
    Han gør for det meste når han møder nye hunde, indtil han lige har set dem an og snuset til dem. Min jeg tror du har fat i noget med det der med at han gør for at forsvare sig og fordi han er bange. For det virker sådan. Han kender de 7 hunde der er på kollegiet og så nogle af vores venners hunde, og dem leger han fint med og der er ingenting. Men når han kommer hen til andre hunde tænder han helt af.
    Når det er på hjemmebane og de velkendte hunde herhjemmefra, er her, så reagere han fint på nye hunde, men når det ikke er herhjemme tænder han helt af.

• #16   2. mar 2008 Pernille- ja det kunne da være det ville være en ide smiley ku være jeg skulle prøve det. tak tak smiley

• #17   2. mar 2008 Så lidt smiley Prøvede det selv til hundetræningen i dag, og det begyndte faktisk at hjælpe på Molly, som fandt noget andet interessant at kigge på end den hund hun gøede af :o)

• #19   2. mar 2008 stine- nåårh på den måde smiley nåårh lille pus. Lasse gør heldigvis kun af folk når de kommer ind i vores hjem. Men det er også irriterende nok fordi at de når ikk engang at komme ind af døren før han er gået igang med sin skingre gøen.

• #21   3. mar 2008 Min hund har også tit voldsom ståpels når hun leger, og hun er ABSOLUT ikke bange. Hun er en lille frygtløs Bulldozer som elsker at lege med de store drenge....

Nu har jeg ikke læst tråden igennem, men vil sige at du skal kigge på tegn som lav haleføring og tilbagelagte ører..
    For kun det kun er pelsen der står og hunden ellers virker glad, så er det nok bare spænding...

• #22   3. mar 2008 stine P- det lyder faktisk som en rigtig god ide. Det havde jeg ikke overvejet at kigge efter. Det må jeg lige gøre smiley tak tak.

Stine J- Rigtig godt råd smiley det kunne være jeg skulle prøve at gøre det. Det lyder som en ret smart ide til at få ham til at forbinde det med noget godt smiley Tusinde tak for dine gode råd forresten smiley

Kommentér på:
Gør, rejser hår blandt andre hunde.

Annonce