{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hva gør en sterilision?
  • #1   19. jan 2009 Rent fysisk får hunden jo i reglen fjernet livmoder og æggestokke (men KAN osse bare kappe æggestokkene, men jeg mener det andet er mere normalt) = ingen hvalpe kan produceres.

Det betyder self osse færre hormoner og ingen løbetider, hvorfor man i reglen vil opleve færre humørsvingninger.

Af minusser kan det nævnes at stofskiftet oftest sænkes, og man derfor skal være mere obs på fodring og motion, og at der kan komme en overproduktion af underuld. Trimmeracer kan ikke altid trimmes efter neutralisering, da pelse ofte forandrer sig.

• #2   19. jan 2009 jowina fik fjernet livmoderen, men hun havde også betændelse i den. ved ikke om de altid gør det, men tror det næsten.

mentalt gør det ingen forskel, måske er hun blevet en anelse mere modig.....hun har ikke tabt status i flokken og det har Rina heller ikke i hendes flok

fysisk betyder det ingen løbetid og ingen falsk løbetid. deres pels kan godt blive lidt mere vild

• #3   19. jan 2009 oka men fx emma er emget dominat.. her efter sin 3 løbetid som stoppe for en uge siden har hun prøvet a humpe mig op til fler gange.. hvilket er heelt nyt! går det ev over med dominantheden? og hun får os tit humørsvingninger som du nævne, hva med gøen og stressen op over folk vi går forbi?

• #4   19. jan 2009 At hun humper, gøer og stresser har i mine øjne meget mere med opdragelse og træning med med hormoner at gøre. (at humpe er i øvrigt langt fra altid dominans-betinget, selvom mange åbenbart mener det. Det kan sagtens være stressbetinget)

Om hun bliver mindre dominerende af at blive sterilliseret skal jeg ikke kunne sige. jeg tror det ikke, men jeg har kun haft en sterilliseret tæve, og hun var temmelig sær, så hende kan man vidst ikke dømme udfra;o)

• #5   19. jan 2009 jeg har valgt at få det gjort fordi..

nemo er meget humon præget bliver meget depri og har ikke energi til noget..
    og hun bliver ekstrem meget falsk drægtig.

alle ting kan undgås ved dette også synes jeg min prinsesse vil få et bedre liv.

• #6   19. jan 2009 det tror jeg ikke en sterilisation hjælper på. Jowina er akkurat lige så dominant som hun altid har været og gøer lige så meget som hun plejer. men humør svingningerne de stopper hvis de er hormonelt betinget.

de andre ting skal trænes væk

• #7   19. jan 2009 vi har trænet enormt meget problemet er a i den lej vi bor i nu er der kæmpe vinduer fra guv til loft og her kommer hele tiden folk hun er meget vagthund og gøer derfor a dem. vi har dog fået bedre styr på det. humpriet har hun netop aldrig gjort før først lig efter løbetide 3 er ovre? syns det sært hun å bar lig begynder.. men altså li pt må hun både være i seng og sofa men når vi flytter i den nye lej er der mange regler der skal laves om! ingen seng! kun sofa hvis man får lov eller slet ik! sove i stuen og ingen øgen medmindre den er oka, ment sårn a hvis det banker på døren midt om natten må hun gerne...

• #8   19. jan 2009 hehe stavefejl deler jeg gerne ud af kan i se:D

• #9   19. jan 2009 Piggy -ingen gøen, er ikke et realistisk mål. Hunde gør, og sådan er det. Det hunden KAN lære, er kun at gø når der er noget at gø af f.eks. nogen ved døren e.l.

Humperiet -stop hunden i det HVER gang.

Ingen sofa og seng -der må i så fra start af være yderst konsekvente. Det kan være svært at lære dem, fordi de jo kan snige sig op, når man ikke lige er i nærheden, men det kan lade sig gøre hvis man sørger at være over hunden hele tiden i starten.

• #10   19. jan 2009 ja men emma gøer tit a intet! HUN kan vågne og gå amok totalt så jeg ved a ryge ud a sengen i forskrækkelse!

ja humperiet stoppe vi os hver gang og skælder ud eller sir nej og sender hende over i kurven i 5 min.

det rigtig dumt af os a vi lod hende få lov a kom i seng og sofa men sårn er det! det vist en alm begynderhunde fejl:D men jeg fx er ret bange for a sove alene, da jeg for år tilbage blev overfaldet og at emma er der gør en hel del da jeg tit sover alene når jonas kører taxi om natten! så det blir sværere for mig end for hende for hun kan sagtens sove i stuen uden problemer

• #11   19. jan 2009 MissPiggy -jamen hvis i synes det er hyggeligt med hund i seng/sofa, hvorfor ikke fortsætte så?

Hvis det er et problem at hun er der, skal hun self ned. Men hvis i synes det er trygt/hyggeligt, ser jeg da ingen grund til at ændre på det?

• #12   19. jan 2009 hun har formået at ødelægge to dyre sofae for os... ik bide i den men ja ved ik hvordan men der huller! og det jo ik sjovt for os a køe nyt hele tiden og så det blir ødelagt. men igen vi vil sterilisere damen fordivi egentlig ik gider løbetids griset og fordi vi ikk vil ha hvalpe på hende da hun er en blandning... og så ender det heller ik med der en dag måske sker en upser. smiley

• #13   19. jan 2009 Ok -det var bare fordi det lød til at du syntes det var lidt rart at have hende i sengen, og så var der jo inge grund til at ændre på det;o)

Men er det et problem skal hun self bare lære at blive nede:o)

Kommentér på:
hva gør en sterilision?

Annonce